Pystyykö tuolllaisen 5 vuoden ohjelmointi - koodari -tutkinnon (amk) suoritttaa 1 vuodessa?
Kommentit (14)
Jos munasi on alle 10cm mittainen, onnistuu.
Pystyy, ite oon itseopiskellut kaiken jo 4vuoden ajan, ei tarvitse mitään kouluja oppimaan ohjelmointia kun netti ja youtube on täynnä oppaita ja vastaukset löytyy aina googlesta > stackoverflowiin.
Tuskin on käytännössä mahdollista kun kursseja järjestetään tiettyinä aikoina ja toiset edellyttävät toisten suorittamista
Perus-AMK:han ei kestä edes viittä vuotta. En usko että silti onnistuu vuodessa vaikka olisi kaiken opiskellut valmiiksi, on siellä sen verran harjoitus- ja ryhmätöitä.
240 opintopistettä vuodessa? Normi on joku 60. Hmm... Ei se nyt ihan helppoa ole... Aiheita on muitakin kuin se ohjelmointi. Ja se normikesto on muuten 4 v, ei 5.
On ehkä mahdollista oppia ulkoa asiat jopa vuodessa. Mutta siinä ajassa ei synny ymmärrys miksi asiat on niinkuin on.
Ei. Sinun pitää kirjoittaa hyvää suomea tehtäviin. "Pystyykö suorittaa" ei kelpaa.
AHOTti jos on kunnossa, niin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Pystyy, ite oon itseopiskellut kaiken jo 4vuoden ajan, ei tarvitse mitään kouluja oppimaan ohjelmointia kun netti ja youtube on täynnä oppaita ja vastaukset löytyy aina googlesta > stackoverflowiin.
Eli sinulla on kestänyt 4 vuotta. Ap kysyi, voiko asiat oppia vuodessa.
Kai ne voi, jos on älykäs, hyvämuistinen, oppii uutta helposti ja omaa äärettömän kiinnostuksen asiaa kohtaan, eli ei haittaa opiskella 16 tuntia vuorokaudessa.
Ohjelmoinnin opiskelussa muisti ei pitkälle riitä. Itse asiassa ulkoa opettelemista on todella vähän, mutta pitää oppia oikeasti soveltamaan opittavia asioita. Vuodessa tuskin ehtii omaksua kaikkea, jos ei ole aikaisempaa kokemusta. Mutta jos on ohjelmoinnut jo monta vuotta itsekseen, voi vuosi riittääkin asioiden oppimiseen. Sitten asia on kiinni vain siitä, onko kurssit järjestetty käytännössä niin, että niiden suorittaminen on vuoden aikana mahdollista.
Ei. Ei etenkään siten, että pystyisi siirtymään työelämään ongelmitta. Ohjelmistokehitys on ala, jossa osaamattomuus tulee esiin heti.
Mullla on äärimmäinen muisti. Muistan yksityiskohtaiisesti jo vaikka kaiken siitä kun ensikertaa opin kävelemäään.