Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotias syö vain 4-5kk soseita!

Vierailija
18.10.2006 |

Onko muita joilla tällainen tilanne on/ollut? Alkaahan joskus syömään karkeampaakin ruokaa, alkaahan? Meillä siis oksennetaan kaikesta mikä on paksumpaa kuin kysesiset soseet, mukaanlukien mm. banaanimössö.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän alkoi vähitellen syömään karkeampaakin ruokaa. Hän on nykyäänkin tosi vaativainen ruoan suhteen eli hyvää ruokaa hän syö tosi isot annokset, mutta sellainen mikä ei niin maistu niin saattaa olla pitkäänkin syömättä.

Vierailija
2/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvis-kinkkuherkulla, kasvis-broilerisoseella, kaurapuurolla ja nakilla. Paljoa muuta ei suuhun saatu laitettua hyvistä yrityksist huolimatta. Ihanhan tuostaa normaali, joski jääräpäinen poika on tullut. Imetin poikaa pitkään, joten sillkin monenlainen osuus asiaan. Ei tosin siihen, että olis karkeampaa ruokaa syönyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki muut kaupan soseet tyrkkii pahasti, vaikka on hampaitakin.

Oletko kokeillut tehdä ja tarjota ihan kotiruokaa soseuttamatta?

Vierailija
4/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menivät alas vielä reilun vuoden iässä. Itse tekemät soseetkin olivat yleensä liian karkeita.

Mutta elä pelkää, meillä tuo vaihe meni ainakin ohi ja nykyään tyttö on kaikkiruokainen 3-vuotias!

Vierailija
5/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pieniä kökkäreitä sileän soseen seassa mutta mitään sormiruokaa ei todellakaan voi antaa. Yritän kyllä joka päivä mutta joku herne tai leivänpala on täysi mahdottomuus vielä hänelle. Olisi niin ihanaa kun syöminen ei olisi tällaista takkuamista, mutta onneksi sentään syö jotain :) Ruokavalio on myös aika suppea, inhoaa kaikkea uutta.

Vierailija
6/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli me käytiin myös lääkärissä tämän ongelman tiimoilta. Tyttö siis todellakin oksensi tai meinasi tukehtua, jos ruoassa oli jotain karkeampaa. Lääkäri rauhoitteli ja sanoi, että joillakin lapsilla tuo kurkku ei vielä ole " valmis" , mutta se menee ohi kyllä aikanaan. Jos ei mene ohi 1½ ikään mennessä niin uudestaan näytille.

T. 5

Vierailija
7/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitten pikkuhiljaa alat vähentämään soseutusaikaa ja jättämään pikkuisia herkkupaloja joukkoon.

Vierailija
8/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oli vähän reilu 1v aloin tosi varovaisesti sekoittamaan noiden hienojen sössöjen sekaan karkeampaa. Siis TODELLA varovaisesti, pienen pieniä määriä. Niin kyllä se siitä hiljalleen lähti. Ja noi karkeammatkin soseet sai hienontaa vielä.. Mut lapsen ollessa noin 1v4kk alkoikin tavalliset ruoat maistumaan ja 1v6kk olivat purkkiruoat jääneet historiaan! :-) Et älä lannistu äläkä ota paineita saati häpeää siitä että 1v syö pienten vauvojen purkkiruokia! Tärkeintä on että hän syö!! Muista se :-) Ole kärsivällinen vaan, kyllä se siitä! :-)

Vierailija
9/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 4-5kk soseethan on lähinnä marjaa ja hedelmää, eikö? Lapsesi ei saa riittävästi proteiineja jos ei syö lihaa ja kalaa lainkaan.

Mä pienin aluksi ihan kaikki lihat ja muut kovat osat tehosekoittimella ennenkuin annoin taaperolle maistettavaksi. Tein ruoat itse ja mausteita käytin erittäin vähän. Usein ihan pienelle lapselle saattaa ruoassa olla juuri ruoan karkeus tärkeämpää kuin sen maku. Eli kuten sanoit, voi olla että lapsesi karttaa antamaasi ruokaa juuri sen karkeuden takia, ei sen maun takia. Kun lapsi tottuu syömään liharuokia niin menee sitten helpommin karkeanakin. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
10/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa tietää ettei meidän poika ole ainoa sihtikurkku! Olenkin nyt ostanut tuon blenderin kun ei sauvasekottimella saanut tarpeeksi sileätä sosetta. Teen siis itse nyt ruoat. Ajattelin vain rauhoittaa mieltäni kun pelkäsin että meidän lapsi on ainoa joka ei voi syödä mitään karkeaa vieläkään ja tuttujen lapset vetelee makaronilaatikkoa päivät pitkät.

Ap

Vierailija
11/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on Braunin sauvasekoitin ja sillä saa lihakeitostakin niin sileää sosetta että se menee jääpalapussiin. Itse pakastin keittoa jääpalapusseissa vauvalle, jottei tarvitse harrastaa joka päivä samaa soseutusrumbaa muutaman lusikallisen tähden. Jääpalapussista on helppo annostella vaikkapa vain muutama kuutio kerrallaan...

Vierailija
12/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tulee sileämpää kuin kaupansoseista.

Joillakin (ei välttämättä ap:n vauvalla) se pointti niissä kaupan soseissa on se

riisitärkkelys

, mitä niihin on suurusteeksi lisätty, eli ne ovat oikeastaan kiisseliä (ja kyllä niitä on myös lihasoseita). Tiedän yhden vauvan jolle ei mene itse tehty, vaikka olisi kuinka hienoa, koska ei ole sitä kiisselimäisyyttä liukasteena!

Vierailija
13/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihasoseina myytävänä. Eihän niin pienelle saa vielä antaa lihaa/kalaa!

Vierailija
14/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään kokkaretta kuten 8kk-soseissa? Tuon voisi tulkita noinkin kun tässä on kyse nimenomaan soseen karkeudesta eikä sisällöstä :)

Vierailija
15/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 1v11kk syö mitä vaan. Kaverin lapsi söi vielä 3-vuotiaana ainoastaan tehosekoittimesta tullutta ruokaa. Kyllä se vähän jo ihmetytti. Sitten yllättäin aloitti syömään normaalisti.:)

Vierailija
16/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

13, minä taas muistelen että 4-5kk soseita ei ole

lihasoseina myytävänä. Eihän niin pienelle saa vielä antaa lihaa/kalaa

Ja käsittääkseni tässä ketjussa oli puhe juuri niistä. Ei kai kukaan vuoden vanhalle anna tosiaan pelkkää marjaa/hedelmää...

Vierailija
17/17 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tosiaan tarkoitin tuolla 4-5 kk soseillä vain yleisesti niitä kaikkein sileimpiä soseita, olen toki antanut lapselleni myös kasvis-ja liharuokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi