Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4- vuotiasta ei saa enää vessaan. Osaisitteko auttaa?

Vierailija
18.10.2006 |

Meidän melkein 4- vuotias, jo vuoden täysikuivana ollut lapsi kieltäytyy nyt kokonaan menemästä vessaan. Aamulla herättyään siellä käy, mutta ei päiväkodissa eikä myöhemmin päivällä. Hyppii jalat solmussa kauheassa pissahädässä ja sanoo " että se menee ohi" . Yritetään mennä pytylle ja istuu siinä sekunnin tai pari ja sanoo, että " tuli jo" . Pyykkiä tulee paljon ja nyt kun talvikin on tulossa, huolettaa kun kukaan ei päiväkodissa huomaa märkiä housuja toppapuvun alta (ei sano kenellekään jos vahinko on tullut). Laitanko vaippoihin takaisin... 4- vuotiaan?

Tähän voi liittyä jotain pelkoja. Vieraissa paikoissa ei varsinkaan mene vessaan. Osaisiko joku auttaa? Siis laitanko vaipat takaisin vai annanko jatkaa housujen kastelua. Lahjontaa ja palkitsemistakin on kokeitu, mutta ei näy auttavan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrot että jos hän ei suostu käymään vessassa niin on pakko laittaa vaipat.

Vierailija
2/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista myös pissatulehdus yms. vaivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut selittää. Vaippakin on ollut joskus pakko laittaa pidemmille reissuille. En usko, että on tulehdusta kun pissa ei haise eikä ole kivuliaan oloinen. Mutta pitää tarkistaa sekin.

Onkohan tämä ihan tavatonta, että naïn " vanhalla" lapsella on tällaista?

Vierailija
4/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loppua ei näy. Vaipat yöllä 6- vuotiaalla :(

Päivisikin enemmin sääntö kui poikkeus tuo kastelu

Vierailija
5/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu kyllä pienoisesta ummetuksesta ja hän pelkää kovaa kakkaa eikä sen takia uskalla mennä ollenkaan kakalle.

Kannattaa tarkistaa ettei ole kyseessä ongelma, joka tekee pissaamisesta pelottavaa.

Vierailija
6/9 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kuulla, että jollain samaa! Meillä kohta 4 vuotta täyttävä poika joka ollut jo kuivana. Pikkusisko syntyi maaliskuussa ja alkuun pidin ihan normaalina, että kastelee housunsa siskosta johtuen. Nyt tuntuu kuitenkin, että tilanne kärjistynyt. Välillä monta päivää täysin kuiva, ja sitten taas päiviä jolloin kastelee koko ajan. Esim. tänään tullut housuun jo neljästi. Öisin pysyy kuivana ja käy itse vessassa ja sen vuoksi olen ajatellut, että päivisin vaan uhmaa ja huomiohakuisuutta. Poika ei päivisin myöskään aina halua mennä vessaan vaan sanoo, että kävin jo ja itkee jos vien hänet (vaikka tulisikin iso pissa). Huomiota olen kovasti koittanut antaa, tosin täytyy myöntää, että pikkusisko tosi vaativa neiti. Isovelikin on ja pojat leikkivät kivasti keskenään. Meillä on kastelun takia keskusteltu ja palkittu kuivista housuista, uhkailtu vaipalla (ja kerran laitettukin), suututtu ja taas keskusteltu yms. Nyt tuntuu olevan itsellä ihan jo hermot kireällä kun jo ehdin luulla, että probleema ohi ja taas tänään täysmärkä poika. Selkeästi harmittaa kyllä poikaakin. Onko vaan ikaan ja siskoon kuuluvaa uhmaa vai mitä ajattelette? Vaippaa en halua laittaa kun sen kerran kun laitoin niin itketti poikaa mielestäni liikaa. En halua ikään kuin rankaista jos olisikin niin ettei vaan huomaa hätää. Vai olenko liian pehmo? Tänään ajattelin, että jos ostaisi sellaiset kuivaksi opettelu housut talveen ettei haalari aina märkänä, mutta onko niitä sellaisia jpotka eivät niin vaippamaisia?

Vierailija
7/9 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätte siis vain pottaa. (Minulla on viisivuotias, joka panttaa pissaa ja kakkaa. Olen sen vuoksi käynyt lääkäreissäkin. Ei ole tulosta tullut. Menee kyllä, kun patistelee, mutta itsenäisesti ei menisi ollenkaan. Jos unohdan sanoa, niin pissaa ekan pissansa joskus kahdelta iltapäivällä.

Vierailija
8/9 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri sanoi? Minä olen pohtinut kanssa 4½v tytön käyttämistä lääkärillä, mutta luulen ettei siitä ole apua? Onko tällaiseen pissan panttaamiseen ja housuihin lirahteluun jotain apua saatavissa?

Tytöllä ei ole " ikinä" hätä, panttaa pissaa, kunnes osa (välillä suurin osa) on housuissa. Käy aamupissalla kahdeksan maissa ja pystyy hyvin panttaamaan iltapäiväkolmeen, ellen pakota pissalle.

Öisin on kuiva.

Vierailija
9/9 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolistolääkärillä sen kakan panttaamisen vuoksi, kun lapsi on todella kärttyinen sitä pantatessaan. Pissan panttaamisesta kerroin myös. Lääkäri ajatteli lapsella ehkä olevan ummetusta ja mahdollisesti jotain kehityshäiriötä myös paksusuolen hermostossa. Siis lievää. Kakka-asiaa olisi voinut tutkia varjoaineröntgenillä, mutten halunnut röntgeniä. Painekokeella olisi voinut tutkia sulkijalihaksia.

Lääkäri kuitenkin enemmän arvelee, että kyseessä olisi vain tahallinen pidättäminen. Laittoi lähetteen sairaalaan poliklinikalle, josta ohjattiin jollekin lasten psykiatriselle hoitajalle, joka sanoi lapsen olevan psyykkisesti ihan normaali ja asiat ovat kunnossa. Laittoi kuitenkin lähetteen perheneuvolaan. Tästä on nyt vuosi. Emme ole vielä saaneet aikaiseksi olla sinne yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi