Pörssit tipahtamassa 80% vuoden 2022 loppuun mennessä?
Kommentit (87)
No mut alotellaan sitten uusiksi pohjalta.
Mulla on niin hyviä osakkeita että teen voittoa vaikka kaikki muut tekisi tappiota. Leuhkin naapureille ja ystäville kokoajan miten bisneksillä menee lujaa. Että niitä vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
eli normaalia arkea.
-90 luvun laman lapsi
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin hyviä osakkeita että teen voittoa vaikka kaikki muut tekisi tappiota. Leuhkin naapureille ja ystäville kokoajan miten bisneksillä menee lujaa. Että niitä vituttaa.
nouseeko kullan hinta jos tulee suurlama?
Maanantaina rallattaa kurssit taas ylöspäin 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nouseeko kullan hinta jos tulee suurlama?
Kaikki asiantuntijat eivät pidä kultaa täysin luotettavana.
Sen sijaan esim. US treasury bonds (jenkkien valtionvelkakirjat) on yksi varsin luotettava sijoituskohde. Ainakin oli sellainen vuoden 2008 finanssikriisissä.
Meillä on noin 200.000€ käteistä, joten romahdus olisi oikea lottovoitto. En tosin usko siihen päinvastoin kuin aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli normaalia arkea.
-90 luvun laman lapsi
Minä 90 luvun laman teini. Me osataan tämä.
Katsokaa alla oleva video. Minä olen eri henkilö kuin tuo joka postasi tuon toisen videon tänne (sekin on hyvä video), mutta tässä on ehkä vielä dramaattisempaa analyysiä. Näiden lisäksi löytyy paljon, paljon muutakin materiaalia, joten kukaan (ainakaan englantia osaava) ei voi jälkikäteen sanoa, etteikö kukaan ole varoittanut.
Öö, osakkeet on omistusosuuksia yhtiöistä. Vaikea uskoa, että yritysten tuottavuus tippuisi 80 %.
Nyt on nää rommausennustajat taas tippa pöksyissä vaahtoamassa. Mitähän sitten kun mitään rommausta ei taaskaan tule.
The Great Reset. Tuskallinen mutta ehkä hyödyllinen pidemmällä aikavälillä.
Tippukoon. Siellähän ne osakkeet kuitenkin pysyy odottelemassa uutta nousua. Pohjalta voi sitten halvalla ostaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on nää rommausennustajat taas tippa pöksyissä vaahtoamassa. Mitähän sitten kun mitään rommausta ei taaskaan tule.
Etkö osaa katsoa raakoja lukuja?
Kuluttajahintaindeksejä, tuottajanhintoja, asuntomarkkinoiden aktiivisuutta jne. ?
Ei tämä mitään pitkävetoa ole.
Sitä pitää nyt alkaa sitten sijoittaa.
Kultakin menettää arvonsa maailmanlopun edelle. Kannattaa siirtyä mammonan palvomasta elävän Herran palvelemiseen, todellinen aarre on taivaassa <3
Aloin nyt vasta sijoittaa. Mitä halvemmalla saa, sitä parempi. Kuukausittain menee tietty summa sijoituksiin.
Ei haittaa vaikka hinnat tästä vielä laskevat, kun ostan edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Öö, osakkeet on omistusosuuksia yhtiöistä. Vaikea uskoa, että yritysten tuottavuus tippuisi 80 %.
Mutta kun firmoilta lähtee vähäksi aikaa ehkä lähes koko bisnes alta (ainakin monilla).... Mitä luulet silloin tapahtuvan työllisyydelle ja firmojen tuotoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa katsoa raakoja lukuja?
Kuluttajahintaindeksejä, tuottajanhintoja, asuntomarkkinoiden aktiivisuutta jne. ?
Ei tämä mitään pitkävetoa ole.
Niinhän niitä on aina varmaan katsottu, kun niitä rommailuja ennusteltu epäonnistuneesti.
Kusessa ollaan.
Porukka ei ymmärrä käyttää rahaa järkevästi.