Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ientulehduksesta? Miten sen saa nopeasti pois?

Vierailija
02.07.2022 |

Hammasväleissäni luuraa ientulehdusta, ilmeisesti ihan mojova sellainen. Hampaita harjatessa ei ole koskaan tullut verta, joten tämä hammasväleissä lymyilevä tulehdus on jäänyt huomaamatta. Ja joo, olen ollut kakkahammas siltä osin, että hammasvälejä en ole putsaillut. :(

Nyt kun tämä asia hammaslääkärissä huomattiin, olen sen jälkeen putsaillut hammasvälejä tuollaisilla erinäisillä väliharjoilla, minulla on testissä niitä useaa eri sorttia, että löytäisin itselleni sopivan. Verta tulee aiiika paljon ja se hirvittää. Olen nyt "raakaillut" välejä noin neljänä päivänä ja ikenet ovat himputin hellänä.

Milloin tuon verenvuodon ja ikenien arkuuden pitäisi hellittää? Mitäs sitten, jos se ei ala hellittämään? Voiko suussani olla joku superbakteeri, joka ei lähde normaaleilla toimenpiteillä? Hammaslääkäri ei kyllä maininnut mitään tuollaisista vaihtoehdoista, mutta olen YouTubesta katsonut ulkomaisia hammaslekureita ja ties mitä tohtoreita ja he ottavat sylkinäytteet asiakkailta ja katsovat että mitä liskoja suussa asustaa. Sitä en tiedä miten ne sitten häätää ne ei toivotut asukit.

Olisiko mitään "kikkakolmosia", joilla nopeuttaa hammasvälien parantumista? Kauanko sinulla meni, että kipu ja verenvuoto loppui?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka oleellinen asia on sähköhammasharja, ja vähän parempi sellainen. Joku sensitive versio, jos arat ikenet. Mulla tämä auttoi jo paljon.

Normaalin ientulehduksen saaminen lankaamisella ja tikuilla pois kestää minimissään kaksi viikkoa.

T. Tyyppi, jolla oli aina ennen ientulehdus, kun en osannut hoitaa. Nyt ei vuoda enää ikenet, vaikka lankaisin kuinka.

Ientulehdus tarkoittaa sitä, että bakteerit ovat syöneet tiensä ikeniin, näin ollen ensin hoidetaan hammashoitolassa ientaskuista bakteerimassat pois ja sitten kotona parannelkaan niitä taskuja säännöllisellä tikuttamisella/lankaamisella/harjaamisella, ja lopulta säännöllisyydessä pitäytyen myös ehkäistään tulehdustilanteen uusiutuminen. Plakkeja käydään sitten hoitolassa poistattamassa hampaiden näkyviltä pinnoilta.

Vierailija
22/28 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslankaa kaksi kertaa päivässä pesun yhteydessä ja suuvedellä puskuttelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa yleensä menee. Jos paljon sen pidempään, niin kannattaa varata uusi hammaslääkäriaika.

Vierailija
24/28 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Corsodyl tai Gumparoex (suositus) hammasvälien puhdistus,suuhygienisti käynnit yms.

Älä käytä näitä! Minulle annettiin näitä ientulehdukseen. Tulehdus on edelleen. Joo, en voivat auttaa joidenkin ihmisten tulehduksiin, mutta tässä unohdetaan taas kerran kokoknaisuus, kun keskitytään vain yhtään pieneen elimistön osaan.

Nuo aineet ovat myrkkyä ja niitä pääsee vahingossa nielemällä ja ihan vain syljen mukana koko ajan ruuansulatuselimistöön, jossa ne tuhoavat hyviä bakteereja ja aiheuttavat kammottavaa tuhoa suolinukalle.

Oma refluksini puhkesi kukkaan näiden käytön seurauksena ja minulla on välillä vatskipuja, joiden vuoksi makaan sängyssä tekemättä muuta.

Samaan laariin kuuluu Parodontax-tyyppiset hammastahnat, jotka myös tekevät tuhoa hyville bakteereille niin suussa kuin suolistossa.

Hulluinta ikinä on ohjeistaa käyttämään näitä ja vieläpä niin, ettei suuta pidä huuhdella hampaidenpesun jälkeen. Siitähän ne myrkyt vääjäämättä menevät sitten ruuansulatuselimistöön.

Hoida yhtä osaa ja tee tuhoa toisaalla... tämä on puusilmäisten hammaslääkärien agenda. Ei ne piittaa. Sinun on itse osattava varoa asiaa ja ennaltaehkäistä tuhot vatsassa.

Vierailija
25/28 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betadine-suuvettä käytetään suuhygienian tehostamiseen, ikenien ja limakalvosairauksien hoitamiseen, kurkun ärsytyksen ja kurkkukivun lievittämiseen sekä pahanhajuiseen hengitykseen. Sen vaikuttavana aineena on jodattu povidoni, joka on laajakirjoinen, nopeavaikutteinen desinfioiva aine. Betadine-suuvettä käytetään ainoastaan kurlausvetenä tai suun huuhteluun. Valmiste ei ole tarkoitettu nieltäväksi.

Vierailija
26/28 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin syöminen minimiin! Sähköhammasharja. Hammaslanka. Itse purskuttelen kookosöljyllä 20 min joka aamu. Säännöllinen käynti suuhygienistillä. Lopeta tupakointi.

Näillä pysynyt itsellä poissa ja parantunut.

Vierailija
27/28 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Betadine-suuvettä käytetään suuhygienian tehostamiseen, ikenien ja limakalvosairauksien hoitamiseen, kurkun ärsytyksen ja kurkkukivun lievittämiseen sekä pahanhajuiseen hengitykseen. Sen vaikuttavana aineena on jodattu povidoni, joka on laajakirjoinen, nopeavaikutteinen desinfioiva aine. Betadine-suuvettä käytetään ainoastaan kurlausvetenä tai suun huuhteluun. Valmiste ei ole tarkoitettu nieltäväksi.

Ei tarkoitettu nieltäväksi? Ihminen nielee kaikkea, mikä suuhun menee. Ja siksi sinne suuhun ei laiteta muuta kuin sellaista, mikä ei tuhoa suolinukkaa ja tapa hyviä bakteereja.

Vierailija
28/28 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin jutun hammaslääkäristä joka oli tehnyt someen videota siitä että n kaksi viikkoa hammasvälien hoitoa niin tulehduksen pitäisi parantua. Kannattaa olla noissa huolellinen, parodontiitti on inhottava tauti.