Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä henkilöstä joka vihaa muiden kauneutta? Esim jos näkee selvästi kauniin

Vierailija
02.07.2022 |

tai hänelle ihastelee jonkun kauneutta, ärsyyntyy selvästi.

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin suomalaista olla kateellinen milloin mistäkin, kauneudesta, menestyksestä, vauraudesta ym. Ihmisiä tuntuvan ärsyttävän eniten sellaiset somepäivitykset, mihin itsellä ei ole mahdollisuuksia. Tyypillinen reaktio on halveksia kohdetta tällaisissa tapauksissa. Miksi ei voida iloita toisen menestyksestä ja kauneudesta? Eihän se ole itseltä pois.

Ihmisiä ei ärsytä huomionhakijoiden somepäivitykset siksi että olisivat kateellisia, vaan siksi että tuntevat myötähäpeää ja ärsytystä ihmisistä jotka hakevat epätoivoisesti huomiota esim kuvaamalla itseään tai tavaroitaan. Miksi kukaan olisi näin säälittävön huomiohakuisille ja noloille ihmisille kateellinen, ihmetystä ne aiheuttavat.

Miksi tuntea myötähäpeää ja ärstystä jonkun toisen tekemisistä?! Saati kytätä niitä kaiket päivät. Eihän sellainen tervettä ole.

En minä ketään kyttääkään tai edes seuraa somessa, puhuin yleisellä tasolla niistä somen huomiohooraajista ja kerroin miksi ne ihmisiä ärsyttää. Sitä en tiedä miksi joku käyttää aikansa sellaisten kyyläämiseen.

Voihan olla että jos ovat jonkun huomioihmisen kanssa somessa kaveteina, niin niitä tyrkkypostauksia näkee ihan tahtomattaankin ikäänkuin vähingossa.

Vierailija
122/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarka Halonen oli tuollainen. Huomasi hyvin emännöimiltään Linnan juhlilta. Kauniiden naisten kanssa ei kuluttanut aikaa kättelyssä. Arkinen tallukka sai enemmän huomiota.

Itseään kauniina pitävä nainen asteli rumana pitämänään Tarja Halosen luo ja odotti, että Halonen lausahtaa:

Oi kiitos kaunis neito kun soitte minulle kallista aikaanne ja suotte kunnian käydä linnassani. Kauteutenne on häikäisevää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hu@ra on hu@ra ja likainen vakka voissa paistaisi. Ja sen saa heille kertoa.

Vierailija
124/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisuuden vihaamista saattaa joku luulla kauneuden vihaamiseksi

Esteetikko ei ole synonyymi pinnalliselle. Onko maiseman tai taideteoksen kauneuden arvostaminen myös pinnallista? Asia erikseen, jos tekee päätelmiä kauneuden perusteella.

Vierailija
125/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin suomalaista olla kateellinen milloin mistäkin, kauneudesta, menestyksestä, vauraudesta ym. Ihmisiä tuntuvan ärsyttävän eniten sellaiset somepäivitykset, mihin itsellä ei ole mahdollisuuksia. Tyypillinen reaktio on halveksia kohdetta tällaisissa tapauksissa. Miksi ei voida iloita toisen menestyksestä ja kauneudesta? Eihän se ole itseltä pois.

Ihmisiä ei ärsytä huomionhakijoiden somepäivitykset siksi että olisivat kateellisia, vaan siksi että tuntevat myötähäpeää ja ärsytystä ihmisistä jotka hakevat epätoivoisesti huomiota esim kuvaamalla itseään tai tavaroitaan. Miksi kukaan olisi näin säälittävön huomiohakuisille ja noloille ihmisille kateellinen, ihmetystä ne aiheuttavat.

Miksi tuntea myötähäpeää ja ärstystä jonkun toisen tekemisistä?! Saati kytätä niitä kaiket päivät. Eihän sellainen tervettä ole.

En minä ketään kyttääkään tai edes seuraa somessa, puhuin yleisellä tasolla niistä somen huomiohooraajista ja kerroin miksi ne ihmisiä ärsyttää. Sitä en tiedä miksi joku käyttää aikansa sellaisten kyyläämiseen.

Voihan olla että jos ovat jonkun huomioihmisen kanssa somessa kaveteina, niin niitä tyrkkypostauksia näkee ihan tahtomattaankin ikäänkuin vähingossa.

Et tietenkään kyttää. :D Muuten vaan joka päivä.

Kerroit tasan syyn, miksi itseäsi ärsyttää. Et voi tietää kaikkien muiden ajatuksista.

Mutta jatka toki itsellesi hyvin tärkeiden ihmisten kyttäämistä ja paheksumista. :D

Vierailija
126/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään kauniina pitävillä on haitallinen tapa suhtautua heihin, joita pitävät itseään rumempina. Odottavaat palvomista ja pokkurointia ja ajattelevat olevansa ulkonäkönsä vuoksi porukan "johtaja". Todella outoja.

Vierailija
127/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku kyttää ja paheksuu itseään esitteleviä, mutta silti kyttää heitä? En ihan ymmärrä.

Silloihan on juuri sitä kohderyhmää, joita varten kuvia julkaistaan?

Suurinta osaa ihmisistä ei nimittäin kiinnosta katsella toisten paljastelukuvia tms. somessa. Ja sitten on joku nuppivikaisten ryhmä, joka niitä toljottelee ja paheksuu. Plus kuolaavat miehet tietysti.

Vierailija
128/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseään kauniina pitävillä on haitallinen tapa suhtautua heihin, joita pitävät itseään rumempina. Odottavaat palvomista ja pokkurointia ja ajattelevat olevansa ulkonäkönsä vuoksi porukan "johtaja". Todella outoja.

Sulla on aika kieroutuneita ajatuksia muista ihmisistä. Mitä sulle on käynyt? Suosittelen terapiaa.

Vierailija
129/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin kuriositeetti, mutta julkiset julkaisut tehdään ihan juuri siksi, että niitä _kytättäisiin_, ja jos niissä on seksuaalisuutta, niistä halutaan kanssaihmisten _kiihottuvan_. Niillä on _tarkoitus_.

Eivät kaikki tee niitä samoista syistä, tollo.

Ja miksi niitä pitää katsella, jos ne ärsyttävät?

En itse ainakaan katsele/lue juttuja, jotka saavat vihaiseksi ja ärtyneeksi.

Okei. Kerrotko jonkun muun motiivin julkaista vaikkapa tissikuva?

Jos kerrot syyn kyylätä ja kytätä toisten tissikuvia, vaikka ne ärsyttävät eivätkä edes kiihota. :D

Tämän sanoit sinä - en minä. Minä esitin juurikin nuo syyt. Eikä muita ole olemassakaan. Niitä julkaistaan ihan juuri tuon vuoksi. Huomionhakuisuudesta.

Jos paheksut ja ärsyynnyt huomionhakuisuudesta, miksi sitten pakkomielteisesti kyttäät sellaista sisältöä ja tuet sillä näitä sisällöntuottajia?

Kerrohan, kiinnostaisi kuulla.

Minuakin paheksuttaa esim. lapo, enkä siitä juurikaan siitä syystä katsoisi.

Minua kuvottaa moni asia joita seuraan - ei tosin lapo tai muu perverssi. Myös instapyllerien itsetunto ja narsismi ihan ilmiönä. En julkisesti hauku heitä tietenkään, mutta näin motiiveista puhuttaessa mainitsen.

Selvästi sulla joku perversio niitä kohtaan kuitenkin on. Suosittelen terapiaa, ettei mene koko elämä katkerana ja negatiivisena oloon.

Sinun apukoulupohjallasi ja lähäriperseenpesututkinnollasi ei hirveästi kannata suositella kenellekään mitään. Esittelet vain jatkossakin kamelivarvastasi ja opetat lorttotyttäresi samalle linajlle setämiesten saaliiksi.

T. Setämiehen uhri?

Vierailija
130/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tosi kauniin naisen, jolla on järkyttävän huono itsetunto, kerran kuulin kun vinkui humalassa baarissa jollekin toiselle naiselle olevansa ruma ja halusi siltä toiselta vakuutuksia minuuttitolkulla että "et ole ruma, vaan todella kaunis", tätä farssia tarkkailin jotenkin sääöinsekaisin tuntein. Mitähän sillekin naiselle on tehty, kun on niin epävarma ja samalla haluaa huomiota. Välillä vakoilen tämän naisen somea, sinne kuvailee koko ajan itseään ja esittää kovaa pimua milloin mistäkin kuvakulmasta. Kuitenkin niin hauras ja huono itsetunto, en voi ymmärtää miten, kun kuitenkin kehtaa itseään esitellä ja vaatii selvästi huomiota ja sitä että sanotaan kauniiksi.

En siis tunne tätä naista, mutta tiedän hyvin, pieni paikkakunta ja samat tutut..

Jotenkin minua kiehtoo hänen elämä, niten niin kaunis voi olla niin jotenkin rikki ja tollo, en tiedä, ihmetyttää myös hänen miesvalinnat, nyt on jo kolmatta kertaa naimisissa, jokainen mies on entistä rumempi ja hämärämpi, tämä nykyinen muistuttaa suohirviön ja eppu normaalin lehtolasta, lisäksi joku mopojengiläinen. En voi käsittää että nainen joka kauneutensa puolesta saisi kenet vain, valitsee aina toinen toistaan kuvottavamman törkykasan. Sekin ihmetyttää eikö ajattele yhtään lapsiaan kun tämänkin uuden mätisäkin kanssa piti naimisiin mennä.

Jotenkin ton elämän vakoilu on kuin seuraisi autokolaria hidastettuna.

Ja miten ihminen jolla on huono itsetunto, vaikuttaa kuitenkin jotenkin vähän narsistiseltakin koska kuvailee itseään.

En ymmärrä, mutta toi nainen kiehtoo ja ärsyttää minua.

Hauska tarina. Ehkä suohirviö uskaltaa lähestyä suoraan, kun taas komeampi heittäisi haastetta kehiin, esittäisi vaikeasti tavoiteltavaa ja haluaisi parisuhteelta muutakin sisältöä kuin ulkonäön.

Oma nuoruuden ystäväni tarkkaili jossain vaiheessa, onko hänellä turvotusta. Silloin saattoi perua menon. Ei siis halunnut ihmisten pariin, jos koki, ettei ole parhaimmillaan. Roikkui vuosia ex-rakkaassaan, joka kuitenkin yleensä etsi toista puolisoa tai tapaili sellaista.

Ei se sitä ole. Tolla naisella on vain todella omituinen miesmaku.

Aina hänellä täytyy mies olla, koskaan ei ole ollut ilman miestä. Kun häntä miehineen on katsonut, on aina väkisinkin tullut mieleen "kaunotar ja hirviö" . 😂

Vähän kyllä mietityttää miten käy kun ikää sillä jo yli 40, että miten käy kun alkaakin kauneus rapistua pois, kun on selvästi henkisesti parikymppisen tasolla.

Vierailija
131/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aika kieroutuneita ajatuksia muista ihmisistä. Mitä sulle on käynyt? Suosittelen terapiaa.

Olipa lapsellinen vastaus. Minusta tolla oli ihan hy pointti jolle vastasit. Itse olen todistanut omin silmin, miten todella naunis upea nainen vinkuu kyyryssä ba vaatii kavereitaan kutsumaan itseään kauniiksi, kyllä se jonkunlaista vallankäyttöä on ja narsismia. "Vttu mä oon ruma, sanokaa tekin kuinka ruma mä oon, oon aina tiennyt että oon ruma, kukaan ei voi tän näköisestö tykätä.. Yhyy"..

Sivusilmäilijä

Vierailija
132/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tosi kauniin naisen, jolla on järkyttävän huono itsetunto, kerran kuulin kun vinkui humalassa baarissa jollekin toiselle naiselle olevansa ruma ja halusi siltä toiselta vakuutuksia minuuttitolkulla että "et ole ruma, vaan todella kaunis", tätä farssia tarkkailin jotenkin sääöinsekaisin tuntein. Mitähän sillekin naiselle on tehty, kun on niin epävarma ja samalla haluaa huomiota. Välillä vakoilen tämän naisen somea, sinne kuvailee koko ajan itseään ja esittää kovaa pimua milloin mistäkin kuvakulmasta. Kuitenkin niin hauras ja huono itsetunto, en voi ymmärtää miten, kun kuitenkin kehtaa itseään esitellä ja vaatii selvästi huomiota ja sitä että sanotaan kauniiksi.

En siis tunne tätä naista, mutta tiedän hyvin, pieni paikkakunta ja samat tutut..

Jotenkin minua kiehtoo hänen elämä, niten niin kaunis voi olla niin jotenkin rikki ja tollo, en tiedä, ihmetyttää myös hänen miesvalinnat, nyt on jo kolmatta kertaa naimisissa, jokainen mies on entistä rumempi ja hämärämpi, tämä nykyinen muistuttaa suohirviön ja eppu normaalin lehtolasta, lisäksi joku mopojengiläinen. En voi käsittää että nainen joka kauneutensa puolesta saisi kenet vain, valitsee aina toinen toistaan kuvottavamman törkykasan. Sekin ihmetyttää eikö ajattele yhtään lapsiaan kun tämänkin uuden mätisäkin kanssa piti naimisiin mennä.

Ja miten ihminen jolla on huono itsetunto, vaikuttaa kuitenkin jotenkin vähän narsistiseltakin koska kuvailee itseään.

Hauska tarina. Ehkä suohirviö uskaltaa lähestyä suoraan, kun taas komeampi heittäisi haastetta kehiin, esittäisi vaikeasti tavoiteltavaa ja haluaisi parisuhteelta muutakin sisältöä kuin ulkonäön.

Oma nuoruuden ystäväni tarkkaili jossain vaiheessa, onko hänellä turvotusta. Silloin saattoi perua menon. Ei siis halunnut ihmisten pariin, jos koki, ettei ole parhaimmillaan. Roikkui vuosia ex-rakkaassaan, joka kuitenkin yleensä etsi toista puolisoa tai tapaili sellaista.

Aina hänellä täytyy mies olla, koskaan ei ole ollut ilman miestä. Kun häntä miehineen on katsonut, on aina väkisinkin tullut mieleen "kaunotar ja hirviö" . 😂

Vähän kyllä mietityttää miten käy kun ikää sillä jo yli 40, että miten käy kun alkaakin kauneus rapistua pois, kun on selvästi henkisesti parikymppisen tasolla.

Käy varmasti samoin kuin sofialle tai meghanille, vai mitä? 😂

Mitä helvettiä sinä sitä mietit? Mikset mieti mielummin omaa tulevaisuuttasi?

Sille naiselle on ihan sama, mitä sinä sen elämästä tai miesvalinnoista olet mieltä, eikä niitä tarvitse sinulla hyväksyttää.

Jos sillä olisi mielestäsi komea mies, paheksuisit sitäkin ja silloinhan nainen vasta pinnallinen olisikin. 😂 Eikö sun pitäisi olla mielissään, ettei valitse kumppania ulkonäön perusteella ja ole karsean pinnallinen, mitä juuri vastustat?

Etkö huomaa ajattelusi epäloogisuutta? Taidat olla aika simppeli.

Vierailija
133/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei tykkää omasta mielestään kauniista ihmisistä?

Minun mielestäni kukaan ei ole kaunis, joten tällaista ongelmaa ei ole. Miehet tosin voivat olla ja monesti ovatkin komeita ja jotkut todella haluttavia, mutta ei, en vihaa heitä, aivan päinvastoin ;)

Mikä sun diagnoosi on?

Ai jos en pidä ihmisiä kauniina? Vai siihen etten vihaa ihmisiä heidän ulkonäön perusteella? Tarvitaanko täysin normaaliin asiaan nykyään diagnoosi? Huh, ei ihme että voit pahoin.

Vierailija
134/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esteetikko ei ole synonyymi pinnalliselle. Onko maiseman tai taideteoksen kauneuden arvostaminen myös pinnallista? Asia erikseen, jos tekee päätelmiä kauneuden perusteella.

Tyrkkykuvista ei tule ensimmäisenä esteettisyys mieleen, vaan pimppiin työntyminen. Ja minä oon huom nainen, enkä voi työntyä minnekään. 😂

Vierailija
135/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni kukaan ei ole kaunis, joten tällaista ongelmaa ei ole. Miehet tosin voivat olla ja monesti ovatkin komeita ja jotkut todella haluttavia, mutta ei, en vihaa heitä, aivan päinvastoin ;)

Mikä sun diagnoosi on?

Ai jos en pidä ihmisiä kauniina? Vai siihen etten vihaa ihmisiä heidän ulkonäön perusteella? Tarvitaanko täysin normaaliin asiaan nykyään diagnoosi? Huh, ei ihme että voit pahoin.

Ei tarvita, mutta jotain mt-diagnooseja sulla selvästi on, kun voit noin pahoin.

Vierailija
136/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyrkkykuvista ei tule ensimmäisenä esteettisyys mieleen, vaan pimppiin työntyminen. Ja minä oon huom nainen, enkä voi työntyä minnekään. 😂

Voisikohan olla, että tyrkkykuvat on suunnattu erityisesti heteromiehille? 😂

Kyllähän sinäkin voit dildolla työntyä, oletko miettinyt omaavasi bi-piirteitä jossain mielen perukoilla?

Vierailija
137/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun diagnoosi on?

Ei tarvita, mutta jotain mt-diagnooseja sulla selvästi on, kun voit noin pahoin.

No miksi sitten kyselet diagnoosien perään jos sellaista ei sinunkaan mielestäsi tarvitse :D Monesti sellaiset tyrkyttävät omia diagnooseejaan terveille ihmisille, joilla itsellään niitä on kasakaupalla, ja lisää haalitaan. Olen pahoillani että sinulla on noin. Paranemisia!

Vierailija
138/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap itse kuvittelee olevansa hirveän kaunis ja kuvittelee kaikkien muiden olevan kateellisia.

Itse ainakaan en niin tykkää muiden ihmisten ulkonäön arvioimisesta, olipa hyvällä tai pahalla. Minusta toisten ulkonäköä ei kuulu arvioida.

Vierailija
139/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy varmasti samoin kuin sofialle tai meghanille, vai mitä? 😂

Mitä helvettiä sinä sitä mietit? Mikset mieti mielummin omaa tulevaisuuttasi?

Sille naiselle on ihan sama, mitä sinä sen elämästä tai miesvalinnoista olet mieltä, eikä niitä tarvitse sinulla hyväksyttää.

Jos sillä olisi mielestäsi komea mies, paheksuisit sitäkin ja silloinhan nainen vasta pinnallinen olisikin. 😂 Eikö sun pitäisi olla mielissään, ettei valitse kumppania ulkonäön perusteella ja ole karsean pinnallinen, mitä juuri vastustat?

Etkö huomaa ajattelusi epäloogisuutta? Taidat olla aika simppeli.

Ei tämä sinunkaan kommentti mitään järjen valoa edusta.

Ihan kuin oisin joku stalkkeri jolla ei ole omiakin murheita. Kyllä on, älä huoli.

Kunhan välillä käyn kurkkaamassa, ehkä puolen vuoden välein, mitä se nainen nyt sekoilee, jos on tullut mieleen esim kaverini puheista, en näe sitä edes kuin facesta, instagramissa en ole, siellä se varmaan eniten tyrkkyilee ja esiintyy ja todistelee rakkauttaan uusimpaan suohirviöön.

Se vaan on kuin jotain paikallista saippuaoopperaa, mitä se sinua haittaa, elämä on.

Vierailija
140/173 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmuutta ja omaa epävarmuutta. Ei selvästikään ole yhdentekevä asia kun menee noin tunteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä