Jos haen laillistetun ammattini oikeuksien poistoa ja hakeudun työttömäksi työnhakijaksi, niin olenko työmarkkinoilla ammattitaidoton?
Millaisia tehtäviä sellaisille tarjotaan? Haluaisin olla mahd pitkään työmarkkinatuella (ja sittenhän en voi työllistyä osaamistani vastaavaan hommaan, vaikka alalla on pulaa tekijöistä) tai ainakin vaihtaa työpaikkaa ja alaa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porrassiivousta, henkilökohtaisen avustajan työtä, lehdenjakamista ja puhelinmyyntiä. Töitä löytyy kyllä sinulle.
Noista isoin osa ei sovellu fyysisesti liian raskaina töinä minulle.
Ap
Noista mitään ei luokitella raskaiksi töiksi. Ja puhelinmyynti sopii kaikille.
Unohtakaa jo hei tuo ikuinen puhelinmyyntityön tyrkyttäminen, kun joka iikka tietää, ettei sillä enää elä, kuten ehkä joskus muinoin. Vain ehkä ne huipputykit saavat mummojen päät pyörälle, kun aggressiivisesti pommittavat 24/7 ja omaisetkin ovat jo saaneet ruveta taistelemaan noita raatokärpäsiä vastaan.
Itsekin olen työkkärissä tästä jutellut, kun alaa olin vaihtamassa juuri kevyempään, ja se sielläkin myönnettiin. Noh, tunsin virkailijan, oli entisen työkaverin poika. Eihän sitä toiset oliskaan tunnustaneet.
Tuttuja on myös koettanut noissa hommissa onneaan, ja yksikin kertoi, että 12 euroa oli kk:n palkka käteen.
Kaikilla ei myöskään ole tarvittavaa verbaliikkaa, nokkeluutta yms. ja puhevika on haittaava tekijä.
-Kaikenlaista kokeillut ja monenlaista kuullut entinen aktiivinen työnhakija, sivusta
Jos sinut velvoitetaan hakemaan hoitajan työtä, niin haet, mutta sitähän et sitten saa, no problem
Heti aloit valittamaan.