Ei muuten ole mikään urbaani legenda, että porukka on minuuttia yli yhdeksän kassalla oluiden kanssa
Kommentit (62)
Eikä ole sekään legendaa, että olutta tullaan ostamaan 20:55.
Lähikaupassa työntekijä yksi työntekijä iltavuorossa, kassan laskeminen, kaupan järjestely sulkemista varten, työaika loppuu 9:15.
Sisään lappaa 20:55 oluen ostajaa, postin asiakasta ja vielä on jonossa tavallisia kaupan asiakkaita.
Joku humalainen yrittää ostaa olutta 21:05...
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa työntekijä yksi työntekijä iltavuorossa, kassan laskeminen, kaupan järjestely sulkemista varten, työaika loppuu 9:15.
Sisään lappaa 20:55 oluen ostajaa, postin asiakasta ja vielä on jonossa tavallisia kaupan asiakkaita.
Päihtyneelle ei kuulu myydä mihinkään kellonaikaan.
Luulisin että tuo kaupankassa asian tietää. Mutta siihenkin menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä silloin, jos on aihetta epäillä juoman väärinkäyttöä, eli alkkikselle ei saisi myydä.
Käytännössä lähikaupan työntekijät ohjeistetaan myymään, mikäli asiakas pystyy ostoksensa kohtuudella tekemään.
Ei muuten ole kassatytöillä valtuuksia eikä taitoa aikarajoituksia muuttaa, turha alkaa meuhkaamaan 21:01 jos ei olutta enää myydä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä meen usein jo 6.30 kauppaan kun ovet aukeaa. Nimittäin I-kaljaa Saa ostaa milloin vain ja pakko ostaa heti aamusta ettei delirium yllätä. 12 ykköstä kun vetää huiviin voi klo 9.00 jo päästä uuteen nousuun III-KALJALLA😊
Kappas vain, rajana on 2,8%, eli pisneriä saa aamullakin. Ostin kerran Lidlistä alkoholitonta olutta ennen aamuyhdeksää ja myyjä oikein otti purkin käteensä ja tavasi suurennuslasin kanssa pikkupräntistä paljonko siinä on alkoholia (on 0,01%) ennen kuin löi kassaan. Oletin että raja on hyvinkin tiukka, jotain 0,5 tms, mutta tuohan oli ihan pelkkää pelleilyä.
Tehkää kiljua niin ei tarvitse tulla kauppaan öyhöttämään myyntiajan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi onkin sosialistinen holhousvaltio. Kyykyttää omia kansalaisiaan.
Kerro tuo Juha Sipilälle joka keksi tuon klo 9 - 21 olevan kaljanmyyntiajan
Tuo rajoitus ei ole Sipilän aikaisia, vaan se on ollut 'aina'.
Miksi muuten ravintolat saavat myydä alkoholia rajoituksetta myäs iltayhdeksän ja aamuyhdeksän välillä? Tuokin asia pitäisi saada kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen sellainen. Tykkään käydä kaupassa lauantaisin jo varhain aamulla ennen ruuhkia kun on vielä viileää. Parin saunakaljan takia joudun kuluttamaan aikaa kaupassa turhaan, koska vasta 09:00 voi mennä kassalle.
Ja niitä kaljoja ei voi ostaa riittävää määrää kotiin varastoon seuraavasta syystä:
Koska kaikki tulee juotua mitä kotona on ennen aamua ja joskus jopa haettua virulaisilta lisää. Niin paljon ei pysty ostamaankaan että riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole kassatytöillä valtuuksia eikä taitoa aikarajoituksia muuttaa, turha alkaa meuhkaamaan 21:01 jos ei olutta enää myydä.
Sitten on jotain pielessä, mikäli kassa ei osaa myyntikieltoa ohittaa. Juuri sen takia se pitää voida ohittaa jos tilanne kassalla muuttuu uhkaavaksi ja eskaloituu.
Tai alkon kassalla viinapullon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen meidän lähikaupassa seurannut yhtä spurgua. koskaan se ei osta muuta kuin halpaa irto tölkkeinä olutta. millä se spurgu elää?
Jos se ostaa välillä K-lonkeroa, onhan se vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen sellainen. Tykkään käydä kaupassa lauantaisin jo varhain aamulla ennen ruuhkia kun on vielä viileää. Parin saunakaljan takia joudun kuluttamaan aikaa kaupassa turhaan, koska vasta 09:00 voi mennä kassalle.
Ja niitä kaljoja ei voi ostaa riittävää määrää kotiin varastoon seuraavasta syystä:
en keksi yhtään syytä. en kyllä ymmärrä sitäkään, mitä noilla kieltoajoilla haetaan. tai ehkä niillä vain halutaan kiusata ihmisiä. yksi juoppo akka oli aina yhdeksän jälkeen minun ja muiden tavallisten ihmisten oven takana kerjäämässä kaljaa 21:15, kun kaupassa ei enää myyty. koskaan ei itse ostanut sitä ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä legenda se arkinen, tavallinen asia on?
Se, että missään muualla maailmassa tätä ei a) noudatettaisi b) protestoimatta hyväksyttäisi.
Jos kyseinen sääntö on voimassa, sitä noudatetaan tai myyntiluvat voi lähteä. Eri asia, onko monissa maissa ko. sääntöjä? Ainakin islamilaisissa maissa ollaan tiukkoja, Pohjoismaissa ja Saksassa varmaan noudatetaan sääntöjä, jos niitä on, Saksassa ei ole. Venäjäkin on siirtynyt tiukennettuun alkoholipolitiikkaan.
Muutama vuosi sitten, kun olimme eräällä melko tunnetulla turistisaarella. Ostimme ruoka-annokset ja myyjä kysyi, syömmekö sisällä vai ulkona. Tietenkin ilmoitimme syövämme ulkona, ruoka laitettiin kertakäyttölautaselle ja olutta ei saanut. Emme voineet enää siirtyä sisällekään syömään, kun ruoka oli jo annosteltu. Sisällä ruoka olisi tullut oikeilla lautasilla ja alkoholiakin olisi saanut. Eräässä pikkukaupassa kävi seuraavasti, ostin taas pullon kylmää olutta (Seybrew) ja pyysin kassalta pullonavaajaa. Ei saanut antaa, kun olimme sisällä. Eräs toinen asiakas sitten vinkkasi minua ulos ja aukaisi pullon. Sisällä sitä ei saanut aukaista. Näin siis muissa maissa.
Kaksi sanaa: Epä toiv oista ja sää litt ävää!!!!!!!!!
Ja kiitos taas tästäkin ketjusta. Menen ennemmin hi rt een kuin kaupan kassalle töihin näiden alk kis ten kanssa vänkäämään. Kassatyöntekijöille triplapalkka näille tunneille, kun lu u se rit hakevat kaljojaan. Hyi sa at an a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Tietääkseni alkoholisoituminen tässä maassa ei edelleenkään ole rikollista, kunhan humalatila ei aiheuta vaaraa itselleen eikä muille.
humala tila on myrkytystila joka on vaarallista mutta moni siitä selviää. luonnollisesti sitä toistetaan loppuelämän koska se on "hienoa".
Kerropa tuo valtiolle. Alkoholia ei pitäisi missään nimessä myydä ihmisille. Se on myrkkyä, eikä kuulu elimistöön.
Kyllähän se liiallisissa määrin nautittuna pahaa tekee.
Mutta tuollainen vähäjärkinen kouhkaaminen kyllä paljastaa kommentoijan tyhmyyden. Kuinka yksinkertainen pitää olla ettei tiedä alkoholia esiintyvän luonnostaan ihan tavallisissa ruoka-aineissa? Alkoholi on yksi keskeisistä syistä että ihmiskunta on kehittynyt, se on merkittävä mahdollistava tekijä kaupunkien ja sitä kautta sivistyksen synnyssä. Sinä nyt et tietysti ymmärrä yhtään edes mistä puhun, ja varmaan olet niin umpipäinen ettei edes kannata yrittää selittää.
Ihminen alkoi tuottaa alkoholia heti kun se alkoi sullomaan ruokaa saviruukkuun, tai no, vaihtoehtoisesti syömäkelvotonta hometta.
Jos sinä et itse osaa säännellä sen kohtuullista saantia ei se ole valtion tai muiden ihmisten vika.
Itse kerran vahingossa hieman ennen aamuyhdeksää kassalle ja mukana oli pari pulloa olutta. Myyjä nosti ne pois, ei todellakaan odottanut paria minuuttia. En hoksannut kellonaikaa vaan aloin tingata, että olen varmasti jo 18, olin 53. Kassamyyjältä sitten sanoi, ettei kello ole vielä yhdeksää.
Itselle ei ole ongelma ostaa oluet 9-21 välillä, mutta kyllähän se on turhaa holhoamista, tämä yhdeksän sääntöhän tuli myöhemmin kuin aukkojen vapautus. Onhan se turvallisuusriskikin jossain pikkukaupassa, jossa on yksi, yleensä naismyyjä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kerran vahingossa hieman ennen aamuyhdeksää kassalle ja mukana oli pari pulloa olutta. Myyjä nosti ne pois, ei todellakaan odottanut paria minuuttia. En hoksannut kellonaikaa vaan aloin tingata, että olen varmasti jo 18, olin 53. Kassamyyjältä sitten sanoi, ettei kello ole vielä yhdeksää.
Itselle ei ole ongelma ostaa oluet 9-21 välillä, mutta kyllähän se on turhaa holhoamista, tämä yhdeksän sääntöhän tuli myöhemmin kuin aukkojen vapautus. Onhan se turvallisuusriskikin jossain pikkukaupassa, jossa on yksi, yleensä naismyyjä.
Pitäisi lukea teksti ennen lähettämistä: aukiolojen, ei aukkojen
Joo, jos olen menossa mökille, ajoitan varmasti matkan varrella tapahtuvan kauppareissun niin, että saan siiderit samalla ostettua.
On se veemäistä, että vaikka kauppa aukeaa seitsemältä, sieltä ei saa juomia mukaan silloin.
Oluella ja ruoka-avun safkalla.