Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä sain 250€:n palkankorotuksen...

Vierailija
02.07.2022 |

Verokortti oli laskettu tuon vanhan palkan mukaan. Tilasin uuden loppuvuodelle, ja oli 2,50 prosenttiyksikköä isompi.

Eli loppuvuonna saan 52€ enemmän käteen kuin ennen tuota korotusta. Tämä on niin siistiä :D

No ensivuonna ehkä sitten hieman isompi ero kun tuo vero tasaantuu koko vuodelle. Voisi saada ehkä jopa 100€ enemmän kuin ennen korotusta.

Onkohan mikään puolue "luvannut" edistävän tasaveroa? Voisi harkita jopa äänestävän, ei tässä ole mitään järkeä hakea korotuksia kun kaikki sulaa progressioon.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa positiivisesti. Jokainen korotus bruttopalkassasi vaikuttaa myönteisesti tulevaan työeläkkeeseesi.

Hyvää kesää!

Vierailija
2/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti asiaa positiivisesti. Jokainen korotus bruttopalkassasi vaikuttaa myönteisesti tulevaan työeläkkeeseesi.

Hyvää kesää!

Tää onkin ainoa hyvä puoli mitä tästä olen löytänyt :D

Mutta hyvin suurella todennäköisyydellä koko eläke -termi on poistunut käytöstä siinä vaihessa ku itsellä olisi siihen ikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me työttömät yhteiskunnan elätit kiitämme sinua ap.

Vierailija
4/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin myös eilen uuden verokortin loppuvuodeksi. Matkakulujen johdosta prosentiksi tuli 8 ja saan loppuvuoden 210 eur/kk enemmän käteen.

Vierailija
5/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih

Vierailija
6/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaverossa ei meidän keskituloisten verotus ei kevenisi vaan me edelleen maksettaisiin suurin osa veroista.

Vierailija
7/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasaverossa ei meidän keskituloisten verotus ei kevenisi vaan me edelleen maksettaisiin suurin osa veroista.

Joo, se on selvä. Mutta korotuksissa olisi jotain mieltä, kun niistä ei tulisi extra-rankaisua vielä päälle.

Vierailija
8/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kokonaisveroaste on 44 prosenttia, jos ap prosentti on nyt tuon yläpuolella on hän nettomaksaja, mutta muuten hän ihan samalla tavalla saaja kuin sinäkin.

Vierailija
9/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kokonaisveroaste on 44 prosenttia, jos ap prosentti on nyt tuon yläpuolella on hän nettomaksaja, mutta muuten hän ihan samalla tavalla saaja kuin sinäkin.

En tiedä oikein miten voisi laskea sitä millä kokonaisveroasteella sitä itse on. Palkasta peritään veroja ja maksuja jo yli 34%. Mutta mitä kaikkea tuohon tulee vielä päälle, ei uskalla edes ajatella. Kaikkihan se lopulta sulaa veroihin, kun jokaisesta nettopalkalla ostetusta tuotteestakin sisältää veroa :D

-ap

Vierailija
10/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä tämä. Olen pk-yrityksen ylintä johtoa, sen verran pieni putiikki että ylimmän johdon palkkataso siinä 6ke luokkaa. Olen akateeminen ja 20v päällikkö/johtotason kokemusta.

Sisareni joka on Lidlissä myymäläpäällikkö ilman koulutusta ja kokemusta saa nettona käteen liki saman verran kuin minä.

Mulla jää käteen 3.4ke ja sillä sisarella 2,9ke eli saan osaamisellani siis muutaman satkun enemmän kuin kouluja käymätön ja vastuu on kova ja olen työaikalain ulkopuolella.

Näin se verotus toimii suomessa.

Vierailija
11/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oikein miten voisi laskea sitä millä kokonaisveroasteella sitä itse on. Palkasta peritään veroja ja maksuja jo yli 34%. Mutta mitä kaikkea tuohon tulee vielä päälle, ei uskalla edes ajatella. Kaikkihan se lopulta sulaa veroihin, kun jokaisesta nettopalkalla ostetusta tuotteestakin sisältää veroa :D

-ap

36% tarkoitin...

Vierailija
12/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä höpöä, kokonaisveroaste vertaa verojen suhdetta bkt:hen ja liittyy nettomaksajiin ei yhtään mitenkään.

Vierailija
13/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi lohduttaa, että todennäköisesti elää pitkään ja saa maksamiaan veroja takaisin. Oikeasti rikkaita on melko vähän, monella ei ole satoja tuhansia euroja säästössä hoitoihin. Elämän loppupäässä tarvitsee paljon hoivaa ja on hyvä tietää, ettei siihen tarvitse säästää.

Vierailija
14/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä tämä. Olen pk-yrityksen ylintä johtoa, sen verran pieni putiikki että ylimmän johdon palkkataso siinä 6ke luokkaa. Olen akateeminen ja 20v päällikkö/johtotason kokemusta.

Sisareni joka on Lidlissä myymäläpäällikkö ilman koulutusta ja kokemusta saa nettona käteen liki saman verran kuin minä.

Mulla jää käteen 3.4ke ja sillä sisarella 2,9ke eli saan osaamisellani siis muutaman satkun enemmän kuin kouluja käymätön ja vastuu on kova ja olen työaikalain ulkopuolella.

Joo se on jotenkin tuo maaginen 3000€:n netto. Itse olen kans nippa nappa sen alapuolella ja tuntuu että vaikka kuinka brutto nousisi, niin tuon 3000:n haamurajan yli on tosi vaikea päästä.

-ap

Vierailija
15/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kesää!

Tää onkin ainoa hyvä puoli mitä tästä olen löytänyt :D

Mutta hyvin suurella todennäköisyydellä koko eläke -termi on poistunut käytöstä siinä vaihessa ku itsellä olisi siihen ikää.

Nämä tällä palstalla eläkkeiden katoamisesta vouhottavat ovat väkeä, jotka elävät tuilla, eivätkä tule mahdollisesti koskaan saamaan työeläkettä, sillä jo sana työ on heille käsitteenä tuntematon, joillekin jopa suorastaan vastenmielinen.

Minunkin puolesta hyvää kesää ap:lle.

Vierailija
16/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa näitä vähättelijöitä: 500e per kk kuukausi nettona on paljon rahaa. Vuositasolla erotus on 6000e. Viidessä vuodessa erotus on jo 30 000 e. Sillä rahalla saa melkoisesti parempaa elintasoa: asunto, auto, matkat, elektroniikka,mökki, vene.

Itse saan nettona eli käteen 2700e ja mietin lyhennettyä työaikaa. Mutta kyllä se 300-400e menetys kuussa kirpaisee niin paljon, että enpä tiedä olenko siihen valmis.

Vierailija
17/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ette maksa.

Yli 50 000 €/vuodessa tienaavat maksavat 55% tuloveroista (valtion ansio- ja pääomatulovero, kunnallisvero, kirkollisvero,sairausvakuutuksen sairaanhoito- ja päivärahamaksu, yle-vero)

Vierailija
18/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin myös eilen uuden verokortin loppuvuodeksi. Matkakulujen johdosta prosentiksi tuli 8 ja saan loppuvuoden 210 eur/kk enemmän käteen.

Mää kans ja oli 7.5% suurempi... on se jännä miten verottaja antamat suuremmat km.korvaukset kääntyy näin päin... on se nyt vika käydä hommissa kun muutenkin olemattomasta palkasta viedään lisää 7.5%! Netto ennen korotusta 1060e/kk osa-aikatyö. Jää nähtäväksi teenkö kohta ollenkaan. Pidän kyllä töistäni mutta mitä järkeä kun kohta koko palkka menee autoon ja bensaan!

Vierailija
19/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: muistan ajat, jolloin oma palkkani oli tuolla tasolla. Tuntui, että palkankorotuksesta ja asiantuntijuudesta ei ole juuri taloudellista hyötyä. Vuosien aikana, kun indeksikorotuksia ja uusia palkankorotuksia on tullut, niin ne ovat tulleet aikaisemman palkan perusteella. Eli tavallaan aina kun saa palkkaa ylöspäin, niin se on hyvä asia. Nyt yli 50-vuotiaana huomaan, että nettoansiot ovat selkeästi paremmat, nousseet 10-vuoden aikana noin 1700 euroa.

Vierailija
20/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: muistan ajat, jolloin oma palkkani oli tuolla tasolla. Tuntui, että palkankorotuksesta ja asiantuntijuudesta ei ole juuri taloudellista hyötyä. Vuosien aikana, kun indeksikorotuksia ja uusia palkankorotuksia on tullut, niin ne ovat tulleet aikaisemman palkan perusteella. Eli tavallaan aina kun saa palkkaa ylöspäin, niin se on hyvä asia. Nyt yli 50-vuotiaana huomaan, että nettoansiot ovat selkeästi paremmat, nousseet 10-vuoden aikana noin 1700 euroa.

Varsinainen asiantuntija *10 vuoden

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän