G: Madonnan adoptio - puolesta vai vastaan?
Kommentit (34)
Madonna tuntuu olevan hyvä kasvattaja, Lourdes vaikuttaa älykkäältä, tasapainoiselta ja hyvän itsetunnon omaavalta pikkuneidiltä.
Tuota adoptiota on puuhailtu jo pitkään ja tieto siitä karkasi medialle vahingossa. Madonna ei siis vain mennyt ja shoppaili kuten joku keksi arvailla.
Aivan varmasti lapsi saa kasvaa hyvässä perheessä ihastuttavien sisarusten kanssa.
19 vertaa ihan vakavissaan lapsen oloja Madonnan lapsena malawilaiseen lastenkotiin... huh!
22:lle tiedoksi, että lapsen kaksi isoveljeä kuolivat malariaan. Repikää siitä...
Kuka meistä on täydellinen äiti? Samalla lailla voisi argumentoida, että ei sovi tehdä lasta, jos on niin köyhä, että joutuu sitä yhteiskunnan tuilla hoitamaan.
Olin vastaan jo sen perusteella, että adoptio on maan lakien vastainen. Ja jos tosiaan lapsella on olemassa jo isä, olen kahta kauheammin vastaan.
Oletteko muuten koskaan lukeneet onnellisuustutkimuksista, jotka kertovat aika karua kieltä? Onnellisempi lapsi olisi köyhänä isänsä luona kuin rikkaana upeiden adoptiovanhempiensa luona.
Eli sitä että julkkis käy valikoimassa lapsen jostakin. Ensinnäkin siinä pääsee kaikenlaiset asiattomat adoptiotoimistot huseeraamaan, toisekseen se antaa täysin väärää kuvaa siitä, miten adoptiot Suomessa hoidetaan.
mutta adoptio hänenkin pitäisi hoitaa valvotusti ja asiallisesti hyvämaineisten adoptiotoimistojen kautta.
Adoptio ei ole sama asia kuin bioraskaus ja siihen pitää paneutua ennen hommaan ryhtymistä.
kun ihmisen perustarpeet kuten ruoka, vaatetus, peruskoulutus ja koti tulevat tyydytetyksi.
Näin sanoo jopa Dalai Lama.
Kaiken lisäksi adoptio EI ole lainvastainen.
Ihminen joka ei ole ollut edes sen vertaa läsnä että olisi ehtinyt vaihtaa lastensa vaipat, ei ole mikään kasvattaja.
mutta jos hänellä kuitenkin on rakastava isä elossa, niin Madonna olisi minusta voinut vain olla perheen " kummina" ja rahoittaa lapset terveydenhoitoa ja opiskelua jne. Adoptoivaksi olisi varmaan orpolapsiakin löytynyt jostain päin maailmaa?
En hyväksy tuollaisia pika-adoptioita. Englantilaisia ja amerikkalaisia lehtiä lukemalla olen saanut kuvan, että Madonna Malawin vierailullaan laittoi kymmenen pikkupoikaa riviin ja valitsi suloisimman.
En muutenkaan ole ihan luottavanen kyseisen rouvan taitoihin vanhempana, joten olisin suonut hänen käyneen läpi jonkinmoisen adoptioneuvonnan. Davidilla on kaiken lisäksi isä, joka rakastaa häntä. Isä pyöräili usein pitkän matkan lastenkotiin tapaamaan poikaansa.
Olemme itse adoptioneuvonnassa tällä hetkellä, eikä tämä turhaa ole ollenkaan. Tietysti minäkin menisin mielelläni valitsemaan meille lapsen saman tien, mutta eihän sen ihan niin kuulu mennä.
ja käsittääkseni hän on aina toivonut suurperhettä, ikä vaan taisi tulla vastaan eikä ehtinyt itse. Madonna on erittäin fiksu ja suvaitsevainen etnisisissä asioissa ja on aina hengannut esim paljon latinojen kanssa, on varmasti tietoisempi näistä kuvioista kuin joku toinen. Vastustan muoti-ilmiötä " adoptoin lapsen Afrikasta" en sitä, että joku haluaa vilpittömästi tarjota köyhälle ja äidittömälle lapselle kodin.
viimeiset 20 vuotta kuten minä, tiedätte että hän on lapset saatuaan viettänyt muutaman vuoden hiljaiseloa keskittyen lapsiinsa, hän on kirjoittanut lastenkirjoja, omistanut biisejä lapsilleen, pohtinut läpi uransa suhdettaan äitiinsä (joka kuoli varhain, hän itsekin puoliorpo, kuten tämä poika) ja kertonut kasvatusmetodeistaan, jotka musta kuulosti hyvältä mutta jotka yllättäen jenkeissä tyrmättiin eli pitää tärkeänä tervettä ruokavaliota, eivät saa katsoa telkkua, eivät saa kaikkea mitä haluavat jne.
siitähän nousi aikanaan kova kohu, että mies ei ole vaihtanut. Madonna kun on vanhanaikainen ja arvostaa että mies on mies, eikä mikään varaäiti.
esimerkiksi Venäjältä lapsia. Kumpi on parempi, tällainen rahalla ostettu adoptio vai lapsen päätyminen kadulle huoraksi tai varkaaksi?
Olisi ihanteellista, jos kaikilla olisi tasapuoliset mahdollisuudet adoptoida, mutta raha on tärkein siinäkin asiassa.
ja vanhemmuuteen tarvitaan muuutakin kuin rahaa.
Valitettavasti julkkiksilla on usein narsistinen luonne. Ovat itse maailmansa napa. Julkinen adoptio josta tulee kansainvälinen uutinen on heidän silmissä hieno asia. En usko sen olevan tarpeeksi iso syy adoptioon. - tai ainakin toivoisin että olisi muita syitä.