Miksi sanotaan hiuksia, jotka päältä vaaleat ja alta sekä juurista tummemmat?
Tumpelo kysyy.
Lorna Jane Clarksonilla ainakin sellaiset olleet.
Kommentit (34)
Mulla on luonnostaan mustia, tummanruskeita, ruskeita, vaaleita ja tummanvaaleita hiuksia. Kaikkia varmaan kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola-tyyliksi
joo pinkkiä/liilaa kanssa
Minulla on ollut lapsesta asti sellaiset hyvin vaalean kauran väriset hiukset. En tiedä, mitä on juurikasvu tms; hiukseni ovat aivan tasaväriset. En ole siis koskaan värjäyttänyt; enkä halua värjäyttäkään.
Olisko ne sitten ne kouvolalaiset, kun en tiedä?
Jämähtänyt 2000-luvulle. Kaikilla koulun pissiksillä oli silloin tuollaiset :D
Tarkoitatko tällaista?
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQKVNxjEwfybJbKJvj…
Tuossa taitaa olla kahdenväristä raitaa ja värjäyksestä on pari kuukautta.
Näytä kampaajalle kuvaa, niin hän tietää mitä tarkoitat.
Juurikasvu on nyt suurinta hottia ja oman luonnollisen värin pitäminen muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Juurikasvu
Eräs tuttu kampaaja sanoi, että se on tyvikasvu. Ei juurikasvu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sellaiset. Inhoan juurikasvuani, sekä alta tummia hiuksia. Hiukset vaalenevat kesäisin päältä, eivät ole oikein vaaleat, eivätkä tummat. Ostin tänään vaalennusainepaketin ja ajattelin huomenna tehdä raitoja vaikka kammalla, että tummat juuret ja hiukset alta vaalenisivat edes hiukan.
Sama juttu. En kuitenkaan voi vaalentaa niitä raidoittamalla, koska ne menevät silloin latvoista ihan korpuiksi. Laitankin tummempina juuriin talviaikaan vaalennussuihketta, kesällä ei tarvitse onneksi rasittaa ollenkaan. Lisäksi käytän keltaisuutta poistavaa hiusnaamiota kerran viikossa.
Vaalennussuihke on melkeinpä pahinta mitä voit hiuksillesi tehdä 😳
Kokemukseni on että vaalennusraidat on pahempi keino, kun se raita laitetaan hiusten koko pituuteen. En sitä suihketta laita kuin siihen tummempaan juureen, joka mulla on lisäksi helposti rasvoittuva. Rasvoittu sillä tavalla vähemmän, tai ainakin pysyy kauemmin puhtaana.
Tietty teet kuten haluat, mutta niin kauan kuin hiuksissasi on osioita johon olet vaalennussuihketta käyttänyt, ei kannata edes unelmoida hiustenvaalennuksesta. Vaikka vaalennuksen teettäisi kampaajalla niin hiukset tuppaavat katkeamaan siitä suihkitusta kohdasta.
Jos olisin tuon riskin tiennyt niin en koskaan olisi kokeillut koko tuotetta. Eipä siinä purkin kyljessä varoiteta, että nyt et sitten enää voi vaalentaa hiuksiasi.
Kiva, kun kuvittelin tuotteen olevan hellävarainen tapa vähän vaalentaa tyveä. Nyt on ennen melkein vyötärölle pitkät hiukset edelleen pilalla. Alta ovat edelleen pitkät, kun sinne en suihkinut (jouduin silti lyhentämään, jotta ei näyttäisi niin hölmöltä). Päällä olevat hiukset on nyt osittain niskapituiset.
Kokemukseni on että vaalennusraidat on pahempi keino, kun se raita laitetaan hiusten koko pituuteen. En sitä suihketta laita kuin siihen tummempaan juureen, joka mulla on lisäksi helposti rasvoittuva. Rasvoittu sillä tavalla vähemmän, tai ainakin pysyy kauemmin puhtaana.