Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä harrastus nörttimiehelle joka tuijottaisi ruutua vapaalla 24/7

Vierailija
01.07.2022 |

Muut nörttimiehen läheiset! Onko mies itse löytänyt tai oletteko saaneet innostumaan jostain muusta kuin ruudun tuijottamisesta?

En ole mikään puhelimen, telkkarin ja tietokoneen täyskieltäjä mutta joku raja sentään. Mies istuu työssä koneen äärellä ja kotona heti jos on hetki tylsää niin kaivautuu jonkin ruudun ääreen. Tämä alkaa näkymään kokonaisvaltaisesti terveydessä. On ylipainoa, huonounisuutta, päänsärkyä, kiukkuisuutta jne jne.

Kotityöt tekee kyllä ja käy silloin tällöin salilla. Salillakäynti tapahtuu tietenkin ilman personal traineria, joten treenikin on usein kuluttavaa täysillä menemistä eikä palauttavaa.

Itse kykenen innostumaan suunnilleen kaikesta käsitöistä luonnossaliikkumiseen, pallopeleihin ja kieltenopiskeluun. Mies ei tunnu olevan kiinnostunut yhtään mistään (paitsi niistä ruuduista). Ulkona on aina vääränlainen sää tai vaikka liikaa ötököitä. Pallopelit ei käy kun pelkää palloja. Pihatyöt mökillä ei todellakaan nappaa vaikka niitä tekisi ihan rennolla otteella lähinnä hyötyliikuntaa ajatellen. Kaupungilla käveleskely tai pyöräily ei voi mennä rennosti kulkien ja ympäri katsellen. Ei mainitse olevansa kiinnostunut mistään liikunnallisesta harrastuksesta. Mistään ei innostuta ja kun minä innostun niin ollaan vaan njaa ja määh. Välillä tuntuu kuin yrittäisi kiveä työntää mudassa ja kotiin saapuessani minäkin tarraudun samaan mielentilaan jossa vain olla möllötetään passiivisena.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennetään syömisen määrää vakiosti, ettei lihoa, ja laihtuukin vähän. Pyritään käymään ulkona tai muissa liikunnallisissa, joka suoraan töistä olisi luontevaa. Jokin varmaan kiinnostaa. Mun faija kävi kylpylässä, tosin sillä oli varaakin, ja kesällä teki maalla kaikenlaisia fyysisiä juttuja.

Kävely ja pyöräily ensisjaisia ruututyöskentelijoille, mutta on niitäö muitakin harrastuksia, esim. nuorena kävin itsepuolustuslajeissa, joka on hyötyliikuntaa. Sit olen käynyt uimahalleilla, ja silloin kun oli yksityisyyttää lähentelevä pieni metsä vieressä, siellä kävi helposti lenkillä ja hiihtämässä. Hiihtää voi myös merellä, esim. jonnekin saarelle tai missä voi laseka mahdolisesti mäkeäkin.

Eikö mikään liikuntalaji kutkuttele mielenkiinnolla? Salilla voi käydä kerran tai kaksi viikossa, joka mulla on ollut ohjelmistossa usein, ja olen sohvaperuna periaattessa, siis näytön ääressä menee ajat, ja sitten täytyy keksi muuta, liikuntaa, jossa lihastreeniä ja ulkoilua ja kaverian kanssa josku sitten käydään hyvällä säällä jossain, ja kumppanin kanssa voi käydä jossain samaten, ja sitten jos on lomamahiksia, voi siinä olla liikkumistakin, ja ulkoilua ylipäätään.

Aina siis listalla mahdollisuuksia, joka on sentään jotain. Joillain asuinseuduilla on paremmat mahikset liikunnalle, joka sopisi itsellekin, ja joillain ne mahikset on huonot.

Tavat ptää nykyisellä kurssilla, että siinä auttaa vain pyrinnöt, ja mitä enemmän ikää tulee, sitä vaikeammaksi menee. Ehkä eläkkellä sitten on enemmän aikaa, vaikka sitä tosin pitäisi kesällä olla muutenkin riittävästi.

Jos liikunnan mielenkiinto muodossa tai toisessa ei pärjää nykyiselle, niin muutos on käytännössä mahdoton aikaan saada. Jostain täytyy löytää se mielenkiinto, eikä esim. pelkkää raatamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla