Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolestrolin vaihtelu, tänään 4,7 pari päivää sitten 6,3

Vierailija
01.07.2022 |

Enpä tiedä, mitä sanoisi. Kotitestillä sain tuloksen. Muuttuuko lukemat näin nopeasti?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla oli sama. Syöpä. Ei ole enää elossa.

Vierailija
2/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu arvot tuota rataa. Kahdessa viikossa vasta tulee tuollainen ero. Testisi ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on kyllä ihme juttu. Olen saanut tässä myös tuloksen 4,7 ja sitten 5,3.  

Joo voi olla hyvinkin syöpä, mutta muut veriarvot olivat kohdallaan, kun kävin verikokeissa jokin aika sitten. Mulla epäillään ärtyneensuolen oireyhtymää. Olen käynyt jo tk:ssa joissakin kokeissa. Olen pyytänyt myös tähystykseen, kun kerran vatsa vaivannut tosi kauan. En ole toistaiseksi päässyt.  Työterveys suositteli, mutta tk-lääkäri ei ota kantaa, eikä vastaa mitään. Soittelen taas loman jälkeen. 

Vierailija
4/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaiskolesteroli?

Vai huono kolesteroli?

Oiskohan parempi pyytää lähete oikeaan labraan. Ja antaa asiantuntijan analysoida.

Vierailija
5/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kolesteroli oli syövän tai IBD: n mittari. Toki henkilöllä voi olla korkeakolesteroli ja syöpä, mutta ne on eri juttuja

Vierailija
6/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaiskolestroli. No kun ei niitä lähetteitä saa niin usein. Keväällä oli koholla ja olen sen takia yrittänyt syödä terveellisesti ja lisännyt kuituja ruokavalioon.  Vatsa reistailee ja olen yrittänyt päästä tutkimuksiin.  Ei vastaa tk-lääkäri viesteihin, eikä analysoi nykyisiäkään verikokeita. 

Ei niitä kokeita tehdä jatkuvasti.  Pääsen seuraavan kerran kolestrolitestiin syksyllä. Tiedän kyllä, että on myös olemassa erilaisia kolestroleja. 

Vierailija
7/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kolesteroli oli syövän tai IBD: n mittari. Toki henkilöllä voi olla korkeakolesteroli ja syöpä, mutta ne on eri juttuja

On niillä sen verran yhteyttä, että esimerkiksi kuituja pitäisi saada syötyä, vaikka olisi tämä IBD. Kuidut nimittäin sitovat kolestrolia. 

Vierailija
8/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vatsa oikein huonossa kunnossa, on vaikea keksiä mitä söisi. Sitten ei saa kuituja ja  sitten taas saattaa nousta kolestroli, jota elimistö ihan ilman rasvankin syömistä valmistaa. Haluaisin kyllä päästä tarkempiin tutkimuksiin, mutta en ole päässyt. Hoitava lääkäri ei ole paikalla, enkä tiedä, missä on? Eikä sitä minulle sanota. Kesäloman jälkeen taas yritän soitella. 

Vierailija
9/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuidut tosiaan sitovat kolestrolia. Jos on korekea kolestroli voi yrittää tukihoitona käyttää esimerkiksi kuituvalmistetta Visible, jota saa apteeksita. 

Vierailija
10/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBD = tulehduksellinen suolistosairaus

IBS = ärtyvän suolen oireyhtymä

Ovat täysin eri asioita.

Vierailija
11/11 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IBD = tulehduksellinen suolistosairaus

IBS = ärtyvän suolen oireyhtymä

Ovat täysin eri asioita.

No tässä tapauksessa ei tiedetä kumpi on. Tutkimukset ovat kesken, eikä jatkotutkimuksiin ole vielä päässyt. Voi olla kumpi vaan.  Päältäpäin ei luultavasti tiedä, kumpi on kysymyksessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän