Kolestrolin vaihtelu, tänään 4,7 pari päivää sitten 6,3
Enpä tiedä, mitä sanoisi. Kotitestillä sain tuloksen. Muuttuuko lukemat näin nopeasti?
Kommentit (11)
Ei muutu arvot tuota rataa. Kahdessa viikossa vasta tulee tuollainen ero. Testisi ei toimi.
Niin, on kyllä ihme juttu. Olen saanut tässä myös tuloksen 4,7 ja sitten 5,3.
Joo voi olla hyvinkin syöpä, mutta muut veriarvot olivat kohdallaan, kun kävin verikokeissa jokin aika sitten. Mulla epäillään ärtyneensuolen oireyhtymää. Olen käynyt jo tk:ssa joissakin kokeissa. Olen pyytänyt myös tähystykseen, kun kerran vatsa vaivannut tosi kauan. En ole toistaiseksi päässyt. Työterveys suositteli, mutta tk-lääkäri ei ota kantaa, eikä vastaa mitään. Soittelen taas loman jälkeen.
Kokonaiskolesteroli?
Vai huono kolesteroli?
Oiskohan parempi pyytää lähete oikeaan labraan. Ja antaa asiantuntijan analysoida.
Ei kolesteroli oli syövän tai IBD: n mittari. Toki henkilöllä voi olla korkeakolesteroli ja syöpä, mutta ne on eri juttuja
Kokonaiskolestroli. No kun ei niitä lähetteitä saa niin usein. Keväällä oli koholla ja olen sen takia yrittänyt syödä terveellisesti ja lisännyt kuituja ruokavalioon. Vatsa reistailee ja olen yrittänyt päästä tutkimuksiin. Ei vastaa tk-lääkäri viesteihin, eikä analysoi nykyisiäkään verikokeita.
Ei niitä kokeita tehdä jatkuvasti. Pääsen seuraavan kerran kolestrolitestiin syksyllä. Tiedän kyllä, että on myös olemassa erilaisia kolestroleja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kolesteroli oli syövän tai IBD: n mittari. Toki henkilöllä voi olla korkeakolesteroli ja syöpä, mutta ne on eri juttuja
On niillä sen verran yhteyttä, että esimerkiksi kuituja pitäisi saada syötyä, vaikka olisi tämä IBD. Kuidut nimittäin sitovat kolestrolia.
Kun on vatsa oikein huonossa kunnossa, on vaikea keksiä mitä söisi. Sitten ei saa kuituja ja sitten taas saattaa nousta kolestroli, jota elimistö ihan ilman rasvankin syömistä valmistaa. Haluaisin kyllä päästä tarkempiin tutkimuksiin, mutta en ole päässyt. Hoitava lääkäri ei ole paikalla, enkä tiedä, missä on? Eikä sitä minulle sanota. Kesäloman jälkeen taas yritän soitella.
Kuidut tosiaan sitovat kolestrolia. Jos on korekea kolestroli voi yrittää tukihoitona käyttää esimerkiksi kuituvalmistetta Visible, jota saa apteeksita.
IBD = tulehduksellinen suolistosairaus
IBS = ärtyvän suolen oireyhtymä
Ovat täysin eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
IBD = tulehduksellinen suolistosairaus
IBS = ärtyvän suolen oireyhtymäOvat täysin eri asioita.
No tässä tapauksessa ei tiedetä kumpi on. Tutkimukset ovat kesken, eikä jatkotutkimuksiin ole vielä päässyt. Voi olla kumpi vaan. Päältäpäin ei luultavasti tiedä, kumpi on kysymyksessä?
Mun kaverilla oli sama. Syöpä. Ei ole enää elossa.