Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin laihtua vielä muutaman kilon?

Vierailija
01.07.2022 |

Olen 15, kohta 16-vuotias tyttö ja olen 165cm pitkä. Noin vuosi sitten järkytyin kun tajusin että painan melkein 64kg. Noh, eka en tehnyt asialle mitään mutta sitten päätin että nyt en enää syö. Sitten huomasin että se oikeesti vaikutti mun painoon. Nyt painan 51.6 kg. Haluisin painaa 48 kg. Onko jotain vinkkejä miten tiputtaa nopeasti vielä sen 3kg ainakin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy puhumassa vaikka kouluterveydenhoitajalle tai jos on äiti tai kummitäti tai joku johon luotat.

16-vuotiaalle 13 kilon laihtuminen, kun lähtötilanne oli normaalipaino, on huolestuttava tilanne.

Vierailija
2/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kouluja käymätön 30v mode on avautunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että on kehittymässä laihuushäiriö, jossa pyrit alipainoon ja laihtumaan aina vain lisää.

Vaikka nyt tuntuu että asia on hallinnassa niin tuollainen laihduttaminen alkaa hallita elämää ja voi pilata ihmissuhteita, kun alkaa salailla mitä syö ja valehtelemaan että on jo syönyt.

Olit terveessä ja hyvässä painossa ennen laihduttamista.

Vierailija
4/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱 Huono.

Vierailija
5/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nopeammin pääset puhumaan asiasta sen parempi. Koulun terveydenhoitajaan ja terveyskeskukseen voi olla yhteydessä kesälläkin. :)

Vierailija
6/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy puhumassa vaikka kouluterveydenhoitajalle tai jos on äiti tai kummitäti tai joku johon luotat.

16-vuotiaalle 13 kilon laihtuminen, kun lähtötilanne oli normaalipaino, on huolestuttava tilanne.

No oon vaa lukenu netistä et ihmiset on kirjottanu et mun pitusena jos painaa 60kg tai yli niin on jo vähän pyöreähkö. Ap

Vierailija
7/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipaino muutenkin lisää terveysriskejä - ei paranna elämää. Ihminen on terveimmillään normaalipainossa.

Vierailija
8/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥱 Huono.

Joo, tiiän et tää alotus vaikuttaa joltain anoreksialla trollaavan idiootin provolta. Tää on kuitenki totta ja jos näkisin jonkun tousen kirjoittamana ton saman tekstin nii huolestusin. Mut musta vaa tuntuu etten mä oikeesti oo mitenkään sairas ja haluun jättää sen painon siihen 48 kiloon. Ehkä. En mä ees tiiä. Mä en vaan koe olevani sairas. Ap

Vierailija
9/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oon vaa lukenu netistä et ihmiset on kirjottanu et mun pitusena jos painaa 60kg tai yli niin on jo vähän pyöreähkö. Ap

BMI-testit eivät ole 100% tarkkoja. Monet myös tykkäävät trollailla. Muista mediakriittisyys!

Vierailija
10/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin se laihuushäiriö etenee.

Monelle tulee jopa hyvä olo siitä että laihtuu eikä ole tunnetta että se olisi sairaus. Kuitenkin tajutaan salata asiaa ja valehdella esimerkiksi perheelle tai ystäville.

Mitä sun vanhemmat ajattelee 13 kilon laihtumisesta?

Vierailija
11/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin se laihuushäiriö etenee.

Monelle tulee jopa hyvä olo siitä että laihtuu eikä ole tunnetta että se olisi sairaus. Kuitenkin tajutaan salata asiaa ja valehdella esimerkiksi perheelle tai ystäville.

Mitä sun vanhemmat ajattelee 13 kilon laihtumisesta?

No kyllä ne joskus on huomauttanu et oon laihtunu vähän mut ei ne tiiä et noin paljon. Ap

Vierailija
12/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥱 Huono.

Joo, tiiän et tää alotus vaikuttaa joltain anoreksialla trollaavan idiootin provolta. Tää on kuitenki totta ja jos näkisin jonkun tousen kirjoittamana ton saman tekstin nii huolestusin. Mut musta vaa tuntuu etten mä oikeesti oo mitenkään sairas ja haluun jättää sen painon siihen 48 kiloon. Ehkä. En mä ees tiiä. Mä en vaan koe olevani sairas. Ap

Sä olet nyt normaalipainon ihan alarajalla. Et voi laihtua tuosta enempää tai olet alipainoinen.

Vierailija
13/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali painossa terveys toimii. Aivoilla on energiaa ja opit, aivot kehittyy, luusto kehittyy. Hormonitoiminta vaatii energiaa ja laihtuminen alipainoinen sotkee juuri naishormonit

Laihtuminen alipainoinen tossa iässä, 15-vuotiaana on tosi monella tapaa huono.

Vierailija
14/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥱 Huono.

Sä olet nyt normaalipainon ihan alarajalla. Et voi laihtua tuosta enempää tai olet alipainoinen.

Mä tavallaan haluisinki olla iiiiihan pikkasen alipainonen. En merkittävästi. Haluisin vaan vielä alavatsan pömpötyksen pois. Se pömpöttää nyt kevyempänä paljon vähemmän, mutta jos muutaman kilon sais vielä pois nii ei ehkä pömpöttäis ollenkaan. Sisäreisissä on myös pikkasen varaa lähteä, se ei kuitenkaan oo mitenkään ns pakollista, mun reidet on ihan hyvät. Ap

Vierailija
15/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys terveydenhoitajaan!

Vierailija
16/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein terveellisintä on kun paino ei vaihtele paljon. Kaikki paino ei ole läskiä vaan lihakset painaa myös.

Painosi voi olla välillä 50-65 kg mutta pidä paino samana. Ruokaa ei tarvi ajatella sen enempää, ajattelet että se on välttämätöntä polttoainetta. Tankkaat jotain n.4 tunnin välein.

Vierailija
17/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lihava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme