Mitä 4th of July suunnitelmia muilla?
Meillä ihan perus että mennään ystäväperheen mökille, jotain ilotulitteita mukana jotka jäivät uutena vuotena käyttämättä. Miten teillä?
Kommentit (49)
Mitä erikoista tuossa päivässä on?
Itse asiassa on. Paras kaveri on amerikkalainen, niin tulee toivoteltua mukavaa päivää ja kysyttyä onko hänellä mitään juhlia tai muita suunnitelmia.
Mitä ihmeellistä heinäkuun nejännessä on?
Olin aikoinaan Yhdysvalloissa, kun oli itsenäisyyspäivä. Mentiin ulkoilmakonserttiin piknikille, ja grillattiin hodareita. Illalla oli ilotulitus. Oli kiva päivä!
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan Yhdysvalloissa, kun oli itsenäisyyspäivä. Mentiin ulkoilmakonserttiin piknikille, ja grillattiin hodareita. Illalla oli ilotulitus. Oli kiva päivä!
Meillä on ollut samanlainen ohjelama Muinaistulien yössä ( tai jossain päin venetsialaisiksi kutsutaan myös).
Ne on kyllä kivoja päiviä :) Toivon ettei ilotulittamista kielto-Suomessa lopeteta.
Suomessa 4th of julyä juhlitaan joulukuussa.
Ei Suomessa juhlita USA:n itsenäisyyspäivää.
Ne juhlii, jotka kokevat sen tärkeäksi. Asuimme Yhdysvalloissa muutaman vuoden ja niiden aikojen muistoksi meillä on aina Happy Fourthin viettoa. Grillataan ja laitetaan star bangled banner pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää? Täällä on niin vähän aihetta juhlaan, ja mielestäni on mukavaa juhlia samalla kuin koko muu maailma.
Koko muu maailma=USA
Olen suomalainen ja asun Suomessa. En juhli Amerikan itsenäisyyspäivää, samoin kun en myöskään Costa Rican, Ruotsin, Venäjän, Afganistanin, Zimbabwen, Kanadan tai minkään muunkaan ulkomaan valtion itsenäisyyspäivää. Sen sijaan juhlin kyllä Suomen itsenäisyyspäivää yleensä ihan kotosalla perheen kesken juhla-aterian merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen ollut kerran siellä juuri silloin ja oli illalla hienoin ilotulitus, mitä olen koskaan nähnyt. 😊
Mulla on synttärit maanantaina eli juhlin niitä. Teen New York style juustokakun ja syödään se. Usan itsenäisyys ei kiinnosta kyllä pätkääkään.
Menen töihin ja teen töitä n. klo 7.30-15. Sen jälkeen varmaan vähän urheilen ja valmistaudun seuraavaan päivään, jolloin myös menen töihin. En juhli myöskään 6. kesäkuuta tai 24. helmikuuta, joten miksi 4. heinäkuuta tekisi siinä poikkeuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen ollut kerran siellä juuri silloin ja oli illalla hienoin ilotulitus, mitä olen koskaan nähnyt. 😊
Mä olen ollut Pariisissa 14.7.2009. Oli hienoja paraateja, lentonäytös ja illalla hieno ilotulitus. Siellä ollessa kyllä oltiin meiningeissä mukana ja kivaa oli, mutta Suomessa en oo juhlinut Ranskan enkä Jenkkien merkkipäiviä.
Monet amerikkalaisetkaan eivät juhli itsenäisyyspäiväänsä tänä vuonna sillä puolelta kansalta otettiin juuri päätösvalta omaan kehoonsa pois. Ei sellainen maa ansaitse juhlistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo heinäkuun neljäs on tavallaan tärkeä kaikille maailman demokratiaa ihannoiville ja sitä haluaville ihmisille. Niille jotka eivät haluaisi olla itsevaltaisten valtiaiden ja heidän byrokraattisten lakeijoidensa mielivaltaisesti pompoteltavina (niinkuin amerikkalaiset ollessaan englantilaisia siirtokuntia), vaan että heillä olisi hallinto heitä varten heidän keskuudestaan heidän itsensä valitsemia kansan palvelijoita, CIVIL SERVENTS.
Tarkoitatko civil servants?
Se on suomeksi virkamies.
Menen 3.7. SAM:in järjestämään tapahtumaan Myllypuroon, baseballia ja hampurilaisia.
Tottakai tehdään burgereita kotona pitkän kaavan mukaan. Juomana Coca-Cola