Kirjoja, jotka käsittelevät henkistä kasvua, egosta irti päästämistä, valaistumista. Kerro suosikkisi.
Mieluiten joku, joka löytyisi äänikirjana.
Kerro saitko kirjasta mitään itsellesi ja pääsit lähemmäksi heräämistä?
- minulla on kausia kun olen enemmän valppaana ja tietoinen. Sitten unohdan ja elän lampaan elämää suoritusyhteiskunnassa.
Väsyttävä kombo olla puun ja kuoren välissä ja ymmärtää, ettei pitäisi tavoitella mitään.
Haluaisin ymmärtää paremmin ja nähdä selvemmin.
Kommentit (12)
Paul Bruntonia ja Krishnamurtia lueskelin nuorena. Valaistuinko, no en.
Klassikko läsnäolon voima Tollelta on hyvä, mutta se ei auennut minulle kuin myöhemmin. Minun suosikkini on Joel Goldsmith Practising the presence.
Chögyam Trungpa: Henkisen materialismin ylittäminen
En oikein tiedä onko henkiseen kasvuun mahkuja jos ei edes viitsi itse lukea siitä. Homma kun on aika vaivalloista ihan muutenkin.
Älä lähde noihin new age/satanismi piireihin. Se porukka on ihan totaali lammasta siellä. Kaikki kunnon trutherit on fundamentalisti Kristittyjä. Juuri niitä ketkä menee niin syvälle siellä jäniksen kolossa että lampaalla (vuohella) ei kestä psyyke siellä. Vain Jeesus voi tarjota todellista heräämistä ja egon pitämistä hallittuna. Mutta varotan kaikkea ei voi unohtaa ja tietyn pisteen jälkeen ei voi enää palata.
Vain Jeesus vapauttaa sieltä mentaalivankilasta johon pedonsysteemi kahlitsee. Sen jälkeen odotat vain milloin pääset kotiin joka ei ole tässä maailmassa. Oletko valmis unpluggaamaan itsesi matrixista?
Mää ja Tampereen miäs luetaan joka päivä tosi paljon kommunistista manifestia. Nääs todellista kollektivismia.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä onko henkiseen kasvuun mahkuja jos ei edes viitsi itse lukea siitä. Homma kun on aika vaivalloista ihan muutenkin.
Olen lukenut ja saanut oivalluksia, jopa hetkittäisiä tietoisuuden tiloja. Olen kokenut meneväni tietynlaiseen transsiin kun olen tarpeeksi keskittynyt ja tavallaan tähän toiseen maailmaan uppoutuneena.
Olen tosiaan kuunnellut kirjoja, lukenut monenlaista aihetta käsittelevää tekstiä.
Haen aina lisää eri näkökulmia, siksi täältä kysyn.
Välillä tuntuu, että olen paljon enemmän heräämisen polulla ja toisaalta välillä egoistisen ja materialistisen maailman puolella. Olen kuitenkin muuttunut ja rauhallisempi mutta ymmärrän, että matka jatkuu vielä pitkään. Sekin on ok vailla välillä turhauttaa ja tuntuu, että olen jumissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
https://like.fi/kirjat/elakelainen-muistelee-harmaa-komedia/
Paras!
🧡 💛 💚 💙 💜 🖤 🤍 🤎
Alan Wattsilta löytyy virallinen youtube kanava, jossa on luentoja. Mutta tubessa on paljon myös ilmaisia pätkiä.