Huimausta makuuasennossa - kokemuksia?
Muutamana yönä siis vaivannut huimaus kylkeä kääntäessä je eilen myös kun asetuin makulle. Inhottava tunne ja huolestuttaa mistä voi johtua?? Lääkäriin pääsyä odotellessa olisi kiva kuulla muiden kokemuksia / näkemyksiä kun asia pyörii mielessä jatkuvasti,
Kommentit (11)
tosiaan tuntuu maatessakin tuota huimausta.
Yleensä tosin istuessa/kävellessä.
Juuri hierojalle oon lähdössä.
Mutta en ole raskaana. Jostain muusta täytyy siis olla kyse.
Tietokonetyö, yksivuotias joka haluaa olla paljon sylissä jne.. Mutta ihmetyttää miksi huimaa vain makuulla ja etenkin kääntyessä.
AP
5; tiedätkö mistä asentohuimaus voi johtua? Ennen ei ole ollut.
Heräsin yöllä, kun sänky meni syöksykierrettä. Silmien kiinnilaittaminen ei auttanut. Sitten aloin oksentaa. Kaikki pyöri niin, että oksetti niin kauan, ettei mitään enää tullutkaan. Sitten löysin yhden asennon kyljellä maaten, ettei pyörinyt. Jos hievahdinkaan, syöksykierre alkoi uudelleen. Lääkäri kertoi sen olevan asentohuimausta. Korvissa on jotain " soraa" , joka saattaa joskus lähteä liikkeelle ja tämä aiheuttaa valtaisan huimauksen tietyssä asennossa (mulla siis sängyssä maaten, pystyasennossa ei paha olo, ehkä lievää huimausta). Menee itsestään ohi ajan myötä. Mulla kesti pari yötä. Sairaslomaa sain, koska nukkua ei voinut, kun maailma meni syösykierrettä.
samalla tavalla huimaa kun sänkyyn käyn.Vaihtaessani asentoa toiselle kyljelle tuntuu että koko maailma pyörii.Inhoittava tunne
Pysy hyvä immeinen pystyssä. Niin ei huimaa.
Vaaratonta on. Lääkäri antoi ohjeet asennoista, joilla sitä voi vähentää.
Itsellä alkoi ihan yllättäen pari vuotta sitten.
Toki tarkastuksessa kartoitettiin muutakin.
Googlettakaa hyvälaatuinen asentohuimaus, kuulostaa ihan siltä. On tosiaan vaaraton, hoituu tietyillä liikerataharjoitteilla, koska syyllinen on kuuloluiden sisällä liikkuvaan nesteeseen liikkeelle lähtenyt sakka, joka häiriköi aivoja lähettämällä ristiriitaisia paikkasignaaleja aivoihin. Harjoitteet saa sakan takas paikoilleen.
Suosittelen pikakäyntiä lekurille, joka neuvoo noi liikerataharjoitteet kunnolla. Kävin itse tuon läpi noin vuosi sitten, muutaman kerran jouduin nuo harjoitteet tekemään, ja ekalla kerralla tuli sen jälkeen todella huono olo, mutta sitten auttoi, eikä ole juuri palannut. Pari kertaa on yrittänyt, mutta tunnistan sen nyt heti ja menee pois yhdellä harjoituskerralla.
tapahtui tätä huimausta.