Onnistuuko muutto yksinään jos ei ole kaveria tai ketään kuka auttaa?
Kommentit (31)
Pyydä diakonitoimistosta tai Timma-palvelusta apua.
No, riippuu millaista ja minkä kokoista tavaraa muutat.
Jos ei ole isoja huonekaluja, niin kaiken saa hitaasti kulkien kannettua pakuun, no, sänky ehkä voi tuottaa hankaluuksia.
Mutta jos tilaa muuttokuljetuksen, niin monella muuttofirmalla on myös mahdollisuus saada apumies.
No, joo. Niemeä en suosittele, mutta kuka hullu sitä edes yksityismuuttoon ottaa, se on kaikista kallein. Ja juu, sitten se, että joillakin on sellainen juttu, että kuski ei kanna.. eli kannattaa sitten sanoa suoraan muuttokuljetusta tilatessa millainen tilanne on... ettei sitten tule jotain kränää tai mielenilmauksia.
Itte kaikista ensimmäisellä kerralla erehdyin sen Niemen tilaamaan, ja juu, selväksi tuli, ettei enää toiste sen firman puoleen käännytä.
Jos hyvin pakkaa, niin ei siinä montaa tuntia mene, ainakaan yksin asuvan ihmisen muutossa. Ja hyvin tehty pakkaus säästää aikaa.
Mun mielestä on aika älyttömiä noi omatoimimuutot etenkin kerrostaloissa. se on päiväkausien tai siis iltakausine rumba, kun sitä tavaraa raijataan autoon ja kuskataan uuteen paikkaan, ja takas ja taas raijataan tavaraa autoon ja viedään uuteen paikkaan. Työssä käyviltä ihmisiltä aika hyvää säästeliäisyyttä... haha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niemi muuttaa vaikka alusta loppuun, jos tarpeeksi maksat. Ei tartte edes pakata tai purkaa tavaroita itse.
onnistuuko nämä?
-pesukoneen irroitus ? ITse en osaa
-kuka paikalla toisessa asunnossa minne muuttomiehet kantaa tavarat? Jos minä olen vanhassa asunnossa avaamassa ovet
No, ei kai pesukoneen suhteen tarvitse ottaa kuin letkut irti hanasta ja siitä poistoputkesta, ja valuttaa niistä letkuista sekä nukkasihdin kautta koneesta vedet ulos. Laittaa vaikka jollakin pakkausteipillä letkun koneen kanteen kiinni samoin kuin sähköjohdon, niin eivät ole kantaessa tiellä tai vaaraa aiheuttamassa.
Vanha asunto tyhjennetään ensin kokonaan, jos on muuttofirma, ja sitten sä menet niitten muuttajien perässä uudelle asunnolle. Mut jos on niin, että joku omatoimijuttu, niin sit sun pitää jompaan kumpaan asuntoon antaa avain sille joka niitä tavaroita hakee tai tuo.
Voihan sen tehdä niin, että olet päästämässä muuttomiehet sisään vanhaan asuntoon ja sit lähdet uudelle asunnolle ja jätät muuttomiehet hommiinsa. Sit täytyy vaan olla varma, että kaikki kamat on siinä selkeästi näkösällä, ettei esimerkiksi ulkovarastoon unohdu jotain.
Minä käytän aina muuttofirmaa. Maksan mielelläni sen 300 - 400 euroa, ettei tarvi itse kanniskella. Aina ovat irrottaneet ja liittäneet pesukoneen ilman mutinoita.
Vierailija kirjoitti:
Niemi muuttaa vaikka alusta loppuun, jos tarpeeksi maksat. Ei tartte edes pakata tai purkaa tavaroita itse.
Niemi on kallis. Kilpailuttaisin muuton Muuttomaailmassa.
Olen yhden muuton tehnyt yksin, ei kannattanut. Sen jälkeen ollut selkä enemmän tai vähemmän paskana.
Yksin voi olla vaikeuksia isompien huonekalujen ja painavien tavaroiden kanssa. Kätevä ihminen selviää näistäkin tasaisella alustalla nokkakärryn avulla. Kaveriapu on tietysti yleensä halpaa, mutta muuttofirmoilla on ammattitaitoa ja mikä tärkeintä, kattavat vakuutukset!
Muuttopakuissa ei ole hissiä, joten pesukoneetta ei saa sinne. Isomman sängun kanssa vi tulla ongelmia, mutta se päällystettävä pressulla (niitä saa isoista kaupoista) siten että voi raahata rappusilla. kestävää ramppia voi olla mahdotonta löytää, jolla sen pesukoneen saisi pakuun. Poiskuljetuksen voi tilata pesukoneelle ja muullekin samalla, joka maksaa tietysti, ja sitten ostaa uuden pesukoneen kotiinkuljetuksella, jos ei käytä talon pesulaa (ja kuivaa kämpässään).
Yksityiset ihmisetkin tekevät pimeästi tän tyyppisiä hommia. Katso vaikka tori.fi sivulta sopiva auto ja kuski. Ilmoituksissa on usein eritelty missä määrin kuski on valmis auttamaan, ja hinnan voi neuvotella. Meillä pojan muutto lapsuudenkodista hoitui näin. Kuski joka lupasi toimia kantoapuna ja jolla oli iso pakettiauto oli sovittu, mutta muuttopäivänä ilmaantuikin ovelle kolme miestä kantamaan tavaroita. Oli tosi nopea ja kätevä muutto. Eikä maksanutkaan paljon.
Tarvitseko vielä jotain apua minkä maksaisit piparilla?