Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörryin jo toistamiseen

Yksinasuva
29.06.2022 |

Toissapäivänä lähti ihan yllättäen taju ja sama kävi tänään. Onneksi olin kummallakin kerralla kotona.

Nesteitä olen juonut (vichyä) ja yrittänyt ottaa rauhallisesti. Ihmetyttää, kun olen vasta vähän päälle 30 v ja muuten ihan hyväkuntoinen (ei ylipainoa enkä tupakoi/käytä alkoa).

Saa nähdä, onko tässä vielä hengissä helteiden päätyttyä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää suolaa. Vichy ei riitä, kun on päässyt tuohon pisteeseen.

Puhun kokemuksesta.

Valmarin voi myös auttaa.

Vierailija
2/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipainoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyörryin eilen vaatehuoneessa enkä päässyt omin voimin ylös. Puhelin oli toisessa huoneessa. Onneksi minut tajuttiin etsiä kun puhelin vain soi keittiön pöydällä.

Minua oikein oksetti aluksi juoda vichyä ja oksentelin mutta sitten alkoi juoma pysyä paremmin sisällä. Söin myös suolattuja auringonkukansiemeniä.

Vierailija
4/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se pelkkä neste riitä vaan pitää syödäkin riittävästi ja hyvin.

Vierailija
5/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä. Normaali ihminen ei pyörtyile pelkästä lämmöstä.

Vierailija
6/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun pelkkkää vettä kittaa muodin mukaisesti.

Vierailija
7/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäriin, kyseessä voi olla jotain vakavaa

Vierailija
8/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää syödä kanssa vaikkei olisi nälkä. Pelkkä juominen ja soulan litkiminen ei auta. Keittoa ja leipää tai edes salaatin muuten huippaa

Vierailija
9/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä olen hikoillut tässä kuumuudessa ja olen mahdollisimman hengittävissä ja kevyissä vaatteissa. En ala vetämään päätäni muutaman hellepäivän vuoksi miehen hiustenleikkurilla kaljuksi.

Vierailija
10/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se pelkkä neste riitä vaan pitää syödäkin riittävästi ja hyvin.

Ruoka ei maita näin kuumalla. Mustikkasorbettia söisin kyllä monta kertaa päivässä jos raskisin.

Vierailija
11/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää suolaa, jos ei muuten nälkä ole niin napsi vaikka muutama kinkku/juustosiivu siellä täällä. Monesti lehdissä toitotetaan ettei helteillä tarvitse lisätä suolaa ruokavalioon, mutta kyllä itse huomaa että jos rupee heikottamaan niin edellämainitut auttaa melko helposti. Vaihtoehtona toki myös suolakeksit/sipsit, mitä nyt kukin haluaa ja pystyy syömään. tai tekee jonkun salaatin jossa kurkkua(nestettä) ja fetaa ainakin, osa iskee myös vesimelonia sekaan. 

Vierailija
12/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt pelkkää mustikkasorbettia niin ei ihme, että pyörryttää. Pitäisi syödä monipuolisemmin.

Vierailija
13/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napostele sipsejä, suolapähkinöitä tai syö jotain pientä suolapalaa koko ajan esim siivu pizzaa ja vettä tai vissyä väliin. Helteillä saa herkutella ns. vähän epäterveellisemmillä herkuilla. 

Halpa ilman pyöritin on parempi kuin ei mitään jos kuumuus menee ihan sietämättömäksi. 

Ihmisillä on erilainen elimistö. Mulla sairaalloinen ylipaino ja ajelin ruohikot taukojen kanssa. Päästä valui vesi kuin hanasta niin että se eniten haittasi kun ärsytti silmiä. Mutta ei pyörryttänyt. 

Vierailija
14/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä olen hikoillut tässä kuumuudessa ja olen mahdollisimman hengittävissä ja kevyissä vaatteissa. En ala vetämään päätäni muutaman hellepäivän vuoksi miehen hiustenleikkurilla kaljuksi.

Niin, hikoillut. Tässä puhutaan pyörtymisestä.

Vierailija
15/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napostele sipsejä, suolapähkinöitä tai syö jotain pientä suolapalaa koko ajan esim siivu pizzaa ja vettä tai vissyä väliin. Helteillä saa herkutella ns. vähän epäterveellisemmillä herkuilla. 

Halpa ilman pyöritin on parempi kuin ei mitään jos kuumuus menee ihan sietämättömäksi. 

Ihmisillä on erilainen elimistö. Mulla sairaalloinen ylipaino ja ajelin ruohikot taukojen kanssa. Päästä valui vesi kuin hanasta niin että se eniten haittasi kun ärsytti silmiä. Mutta ei pyörryttänyt. 

Taas tekosyitä että sais vähä  lisää herkutella.Aina tälläiset neuvot tulee ylipainoisilta. Ei sitä suolaa tarvi tankata,edes sinun.

Vierailija
16/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta ihan normaalilta. Itse olen syönyt aivan normaalisti terveellisen aamupalan, lounaan ja välipalan. Juonut paljon vettä ja vähän kahvia ja teetä. Yhden oluen. Kävin kuntosalilla tekemässä kovan ja hikisen treenin. Edelleen normaali olo ja tietysti normaalia lämpimämpi kotonani, mutta shortsit jalassa ihan hyvä olo.

Vierailija
17/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hiukset ole ainakaan mulle ollut ongelma.

t. mies jolla tisseihin asti yltävä tukka

Vierailija
18/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokote toimii

Hieman kaukaa haettua, mutta ei mahdoton.

Vierailija
19/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota tapahtuu, minulle ulkomaanreissulla vastaavassa helteessä kuin nykyään on täällä. Ei meidän elimistö ole vielä tottunut tuollaiseen... mulle tapahtuu tuota kyllä saunassakin - ei nyt sentään pyörtymistä mutta istumaan pitää mennä kun heikottaa. Luulen että se liittyy jotenkin verenkiertoon tms. kun nopeasti suonet täyttyvät en osaa selittää. Sama mekanismi miksi koko kroppakin saattaa punehtua.

Vierailija
20/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä syönytkin ihan hyvin, mutta jostain syystä vaan pyörryttää. Ylävatsaakin turvottaa ikävästi. Kylmä suihku helpotti hieman.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi