Pisin aikasi työttömänä, jonka jälkeen paluu töihin?
Mikä on pisin aika mitä olet ollut työttömänä, minkä jälkeen olet palannut takaisin työelämään? Oliko työttömyyteen ja töihinpaluuseen minkälaisia syitä? Miten työhönpaluu sujui, etenkin jos työttömyyttä oli kestänyt pidempään? Olen palaamassa työelämään useamman vuoden jälkeen ja jännittää kovasti miten hommat lähtee taas rullaamaan ja olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos ajattelee sitä kokonaisuutta että miten hommat pyörii ja mitä työtehtäviiin kuuluu eli miten päivä rullaa ja mitä missäkin vaiheessa on hyvä tehdä että pysyyy kartalla ja hommat toimiii. Sitä kautta palauttaa muistiin kaikki se että mitä on oppinut ja mihin on syytä varauutua ja mikä on osa sitä työnkuvaa.
Eli että kykenee heti alusta nopeastii hahmottamaan sen työn luonteen että päääsee heti mahdollsiimman nopeasti jyvälle siitä.
Ja jos tuleekin joku uuusi vieras asia eteen niin täytyy vaan rohkeasti kysyä että miten tämän kanssa toimitaan.
Aika tarkkaan kaksi vuotta. Töihin paluu sujui ongelmitta, koska minussa ei ollut mitään vikaa, töitä ei yksinkertaisesti vain löytynyt kahden vuoden aikana!
14 vuotta olin kotona lasten kanssa. Pääsin samaan yritykseen töihin, samaan hommaan.
Kaksi vuotta, työllistyin sitten samaan firmaan mistä aiempi määräaikainen työsopimus loppui.
Nyt ollut työttömänä 1,5v. Olisi kiva päästä töihin taas, mutta eipä ole kovin ollut vaihtoehtoja tarjolla. Ikää kun jo on ja työttömyys pitkittyy niin ei hyvältä näytä.
En ole koskaan ollut työtön. Noin 30 vuotta työuraa hoitoalalla, aina töitä. Jopa niin että kun tein keikkaa meni kaksi vuotta kokonaan ilman päivääkään lomaa.
Myöhemmin muutin tänne Norjaan ja heti töihin. Tosin en saanut heti tehdä oman alani työtä (sh) ennenkuin sain offentilig godkjenning eli virallisen hyväksynnän/luvan toimia sh:na täällä. Näinhän se Suomessakin menee?
Sen aikaa tein töitä pienemmällä palkalla assistentin tittelillä vaikka minulle kyllä annettiin tehtäviä jotka eivät olisi lain mukaan minulle kuuluneet puuttuvan luvan takia, esim. katetrointi ja pistosten antoa ja lääkkeitten jakoa tarjottimelle ja siitä potilaille.
Mutta koska olin valmis sh vuosien työkokemuksella katsottiin läpi sormien. Onneksi sain hyväksyntäni suhteellisen nopeasti.
Olen ollut onnekas etten ole työttömyyttä kokenut.
Pisin työttömyysaikani 30 vuoden työnteon aikana oli eräästä perjantai-iltapäivästä viikonlopun yli maanantaiaamuun.
Nyt on menossa kuudes vuosi työttömyyttä, mutta tämä ei pääty työpaikkaan. :(
Työuraa 39 v 5 viikon lomautus. Vielä olisi eläkeikään 9 v toivottavasti työtä riittää.
Mikä ihmeen logiikka on tällaisissa vastauksissa? Koskee muitakin kuin vain tätä ketjua.
- Mikä on pisin aika mitä olet ollut työttömänä, minkä jälkeen olet palannut takaisin työelämään?
- En ole koskaan ollut työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen logiikka on tällaisissa vastauksissa? Koskee muitakin kuin vain tätä ketjua.
- Mikä on pisin aika mitä olet ollut työttömänä, minkä jälkeen olet palannut takaisin työelämään?
- En ole koskaan ollut työttömänä.
Joko ei ymmärretä tai pitää vain päästä pätemään.
16 v