Auringon terveellisyys
Nyt on joku muotijuttu näköjään ottaa aurinkoa ilman suojavoiteita ja käristää nahkansa punaiseksi. Minulle tekee ihan pahaa kun nää terveysgurut esittelee punaiseksi käristynyttä nahkaa kuinka nyt on saatu auringosta terveyttä.
Auringosta saa d- vitamiinia, sen tiesi vanha kansakin. Silti miehet olivat pääosin pitkähihaisissa paidoissa ja pitkissä housuissa heinäpellollakin. Samoin naiset, kevyissä kesävaatteissa mutta hihallisissa. Päät peitettynä.
Pahin juttu oli mielestäni aurinkolasien kyseenalaistaminen. Hänelle joku kommentoi itseltään parantuneen silmänpohjien rappeutumisen kun antoi auringon paistaa silmiin.
Kiitos vaan gurut ohjeista. Itse en edelleenkään kärvennä itseäni ja vanhemmiten hankin aurinkolasitkin kun silmät käyvät herkemmiksi.
Kommentit (3)
Auringonvalon puute aiheuttaa likinäköisyyttä, se on tieteellinen fakta.
Siihen tarvittavaan ja riittävään d-vitamiinin saantiin ei paljastelua tarvita. Jopa kämmenselän kautta saatte riittävän määrän säteilyä ja silloinkaan ei tarvitse olla tuntikaupalla kärventymässä. Voi näitä aikoja.
Ehkä se on, kun ihmiset ovat ensin paisuttaneet itsensä zikapozzuiksi niin nyt alkaa sitten tälle loogisena jatkumona grillaus...
Mulla on aina heikko ja epämääräinen olotila kun joutuu olee päivärytmissä, siksi pyrin elään yörytmissä, tuntuu olotila silloin paljon paremmalta, näin helteillä nukkuminen sekasin, että jeee
Yöllä jaksaa vaikka lähtiä lenkille kun eiole helteitä, päivisin ihan kuollu olotila.
Tuntuu että nuo kaikki suositukset on ylös alaisin.