Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva huono ja vetämätön olo. Mistä aloitan korjaamisen?

Vierailija
29.06.2022 |

Olisiko kellään neuvoja? Takana todella uuvuttava vauvavuosi, jolloin ei ollut mahdollisuutta juuri nukkua eikä univajeen takia jaksanut liikkuakaan yhtään. Nyt lapsi nukkuu yöt niin, että yöllä joudun heräämään enää vain pari kertaa, joten saan itse unta jopa kuusi tuntia yössä, mikä on runsaasti enemmän kuin viime vuonna.

Mutta yleinen olo on koko ajan todella huono, pyörryttää, oksettaa, uuvuttaa. Mitähän vitamiineja tai hivenaineita? Ja mitähän muuta pitäisi tehdä korjatakseen oloa paremmaksi? Mistä aloittaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joku monivitamiini.

Vierailija
2/8 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on ferritiinitaso?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta-arvoja minäkin epäilisin.

Vierailija
4/8 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on varmaan pielessä. Kirjaa syömiset vaikka Fimelin ruokapäiväkirjaan (ilmainen) viikon ajan ja katso mitä tuloksia se näyttää ravintoarvojen suhteen. Siitä saat nopeasti vähän suuntaa että missä voisi mennä vikaan.

Vierailija
5/8 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväise privassa ja pyydä mittaamaan ferritiini, jos ei tk:ssa irtoa. Maksaa vähemmän kuin purkkikaupalla vitamiineja. Tosin söisin kyllä monivitamiiniakin, varsinkin, jos imetit. Sehän olisi pitänyt jokatapauksessa olla käytössä. Hoida asia eteenpäin jo tänään, mitäs tuossa odottelemaan, että väsymys vaan jatkuu.

Jos ferritiini Ok, niin sitte muutakin voi miettiä.

Vierailija
6/8 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinien lisäksi marjoja, kasviksia ja oliiviöljyä ja muutenkin monipuolinen ruokavalio, ks. ruokapyramidi.Tarpeeksi nesteitä helteellä, myös kivennäisvesi voisi olla hyvä ja jonkin suolaisen syöminen.

Vierailija
7/8 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös oksettava ja uupunut olo, kun ferritiini oli 10. Helpotti, kun sain sen nostettua päälle 100. Eli minä myös neuvoisin mittauttamaan sen ekana.

Vierailija
8/8 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin myös jatkuvasti väsynyt, kävin terveyskeskuksessa testeissä kun epäilin matalaa rauta-arvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi