Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko, jos kaverisi ei näkisi sinua rahapulan takia, vaikka rahaa riittää muuhun?

Vierailija
29.06.2022 |

Emme ole kaverini kanssa päässeet näkemään pitkään aikaan. Olen pyytänyt kaveria luokseni, bussimatkaan menisi 10 euroa. Minä tarjoaisin ruoat ja muut, yöksikin voi jäädä. Kaveri on vedonnut rahapulaansa syynä, ettei pääse matkustamaan luokseni. Kaverilla kuitenkin riittää rahaa muihin menoihin: on käynyt jo kolme matkaa Suomen sisällä tänä kesänä ja kerran Tallinnassa. On matkoillaan käynyt huvipuistoissa ja rannekkeetkaan eivät ihan halpoja ole.

Minua loukkaa ihan hurjasti, että toinen sanoo, että kympin bussimatkan luokseni ovat liikaa, mutta sitten rahaa riittää vaikka mihin muuhun. Olen myös miettinyt, pitäisikö tuosta asiasta sanoa kaverille ihan suoraan vai kannattaisiko vaan olla hiljaa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä loukkaisi ja loukkaa, mulla vähän samanlainen kokemus, kaveri on aina kiireinen tai rahapulassa, silti ehtii nähdä muita kavereita ja tehdä heidän kanssa vaikka mitä. Muistaa myös aina lähettää mulle kuvia festariviikonlopuista yms. ja uusista ostoksistaan.

Tein johtopäätöksen etten ole hänelle tarpeeksi hyvä tai kiinnostava kaveri ja otin etäisyyttä, enää en edes pyydä häntä mihinkään.

Tätä suosittelisin aapeellekin! Turha roikkua ihmisessä, joka ei selvästi enää halua nähdä. Älä pyydä käymään, älä edes ehdota näkemistä.

Vierailija
22/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran teini-iän porukka puhui kokoontumisesta. Siis aikuisena. Ei oltu nähty teini-iän jälkeen. Yksi alkoi valittaa, ettei hänellä ole rahaa. Antoi todella oudon kuvan hänestä: ei ole sen vertaa rahaa varalla, että pystyisi tapaamaan vanhoja ystäviä kertaluontoisesti?

Tuota voi käyttää myös tekosyynä, oisko tässä ollut kyse siitä ettei vaan halunnut tavata? En itsekään välittäisi nähdä teini-iän kavereita kos ei mitään muuta yhteyttä ole ollut vuosiin.

Aloittajan tilanne on eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus päättää mihin rahansa käyttää. Hänelle jostain syystä nuo reissut ovat olleet tärkeämpiä. Jos niin kovasti haluat hänet luoksesi ja olet valmis maksamaan ihan kaiken muun, mikset maksa sitä 10e lippuakin?

En tiedä ketään aikuista, joka maksaisi kaverinsa matkan, jotta päästäisiin näkemään. Mielestäni tasaveroiseen kaveruuteen kuuluu, että kumpikin osallistuu kuluihin.

Ap

No voi luoja! Olisiko hänen nyt parempi sanoa että ei kuule kiinnosta? Hän ei halua tuhlata senttiäkään sun näkemiseen ja piste.

Vierailija
24/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät kuka hänen matkansa on maksanut. Selvitä ensin ja loukkaannu sitten. Muuten menee hukkaan koko mielenpahoittaminen.

Mikäs siinä on niin hirmu vaikeaa suomalaisille KESKUSTELLA asioista?

Vierailija
25/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, kuka on maksanut ne muut matkat? Huvipuistorannekkeitakin on ollut monissa arvonnoissa palkintona, tutut teinit ovat menossa huvipuistoon, saavat rannekkeen kesätyöpaikastaan. Samoin se huvipuistomatka voi olla se kesän kohokohta, mihin on päättänyt vähät rahansa käyttää.

Bussimatka luoksesi 10€, varmaan toisen kympin sitten päästä takaisin kotiin. Ja hintakin tuo vain surkeimpaan mahdolliseen matkustusaikaan joskus aamuyöstä.

Vierailija
26/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus päättää mihin rahansa käyttää. Hänelle jostain syystä nuo reissut ovat olleet tärkeämpiä. Jos niin kovasti haluat hänet luoksesi ja olet valmis maksamaan ihan kaiken muun, mikset maksa sitä 10e lippuakin?

En tiedä ketään aikuista, joka maksaisi kaverinsa matkan, jotta päästäisiin näkemään. Mielestäni tasaveroiseen kaveruuteen kuuluu, että kumpikin osallistuu kuluihin.

Ap

Newsflash: tuo teidän "kaveruus" ei ole tasaveroista muutenkaan.

Selvitä mistä on kyse, tai anna olla.

Vierailija
27/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, kuka on maksanut ne muut matkat? Huvipuistorannekkeitakin on ollut monissa arvonnoissa palkintona, tutut teinit ovat menossa huvipuistoon, saavat rannekkeen kesätyöpaikastaan. Samoin se huvipuistomatka voi olla se kesän kohokohta, mihin on päättänyt vähät rahansa käyttää.

Bussimatka luoksesi 10€, varmaan toisen kympin sitten päästä takaisin kotiin. Ja hintakin tuo vain surkeimpaan mahdolliseen matkustusaikaan joskus aamuyöstä.

Joo, minäkin voitin kerran jonkun 3 päivän feataripaketin messuarvonnassa. Annoin pois, kun en sillä mitään tehnyt.

Vierailija
28/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin ymmärrän tuota kaveria koska voisin itse olla tuo kaveri. Kyse ei niinkään ole siitä, ettei rahaa ole vaan elämässä tapahtuu niin paljon ja on oikeasti tosi kiireistä.

Rakastan ystäviäni, mutta jos minulle tulee tilaisuus lähteä perheen kanssa vaikka huvipuistoreissuun/ risteilylle/ lähikaupunkiin shoppailemaan niin valitsen sen.

Aika ei vaan riitä kaikkeen tällä hetkellä. Toivon että ystäväni jaksavat odottaa kun sopiva hetki koittaa.

Tässä voi olla ihan eroja siinäkin, että itselleni riittää ystävien seura harvakseltaan kun taas jotkut ystäväni ovat sellaisia supersosiaalisia , jotka haluavat usein nähdä ja tehdä kaikenlaista.

Ehkä näistä asioista voisi jutella?

Vierailija
30/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenkin ymmärrän tuota kaveria koska voisin itse olla tuo kaveri. Kyse ei niinkään ole siitä, ettei rahaa ole vaan elämässä tapahtuu niin paljon ja on oikeasti tosi kiireistä.

Rakastan ystäviäni, mutta jos minulle tulee tilaisuus lähteä perheen kanssa vaikka huvipuistoreissuun/ risteilylle/ lähikaupunkiin shoppailemaan niin valitsen sen.

Aika ei vaan riitä kaikkeen tällä hetkellä. Toivon että ystäväni jaksavat odottaa kun sopiva hetki koittaa.

Tässä voi olla ihan eroja siinäkin, että itselleni riittää ystävien seura harvakseltaan kun taas jotkut ystäväni ovat sellaisia supersosiaalisia , jotka haluavat usein nähdä ja tehdä kaikenlaista.

Ehkä näistä asioista voisi jutella?

Sanoisitko sinä suoraan, että sinulla ei ole aikaa nähdä kaveriasi vai keksisitkö jonkun rahapulan syyksi?

Vierailija
31/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibussilla pääsee aika kauas kympillä. Esimerkiksi meiltä lähes 200 km:n päähän. Semmoinen reissu on aika työläs ja jos lähden sellaiseen niin haluan kyllä että on varaa myös tehdä jotain eikä vain piipahtaa yöksi . Me ihmiset ollaan erilaisia. Toiset on huonoja lähtemään yökyliin tai ottamaan luokseen yövieraita.

Voi olla, että on helpompi vain vastata ettei ole varaa, kuin alkaa selostamaan kaikkia syitä miksi ei halua tulla. Luulen että sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, ettei haluaisi sinua nähdä.

Vierailija
32/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin ja sanoisin suorat sanat.

Vierailija
33/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä loukkaisi ja loukkaa, mulla vähän samanlainen kokemus, kaveri on aina kiireinen tai rahapulassa, silti ehtii nähdä muita kavereita ja tehdä heidän kanssa vaikka mitä. Muistaa myös aina lähettää mulle kuvia festariviikonlopuista yms. ja uusista ostoksistaan.

Tein johtopäätöksen etten ole hänelle tarpeeksi hyvä tai kiinnostava kaveri ja otin etäisyyttä, enää en edes pyydä häntä mihinkään.

Mä tekisin näin.

Vierailija
34/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt lähde demonisoimaan ystävääsi ja laita välejänne poikki. Elämäntilanteet muuttuu ja vaihtuu. Ehkä jonain päivänä ystäväsi vielä tulee? :) Voisitko sinä mennä tapaamaan häntä tai voisitteko sopia treffit jossain ?

Vierailija
35/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovasti kaipaat ystävääsi niin voitko sanoa, että kaipaat ja yhdessä voisitte miettiä millaisia vaihtoehtoja on tavata?

Olisi ihanaa jos kaikki kaverit asuisi lähellä ja olisi helppo nähdä, mutta kaukana asuvien kanssa täytyy tehdä jo monimutkaisempia järjestelyitä ja voi olla että aina ei vaan voimavarat tai aika siihen riitä. Raha on tietysti myös ihan oikea syy. Varsinkin jos lähtee pidempään reissuun (siitäkin huolimatta, että ystävä tarjoaa ruuat niin ainakin itse haluaisin ehdottomasti viedä jotain mennessäni ym)

Tämä on ihan spekulointia. Syitä voi olla niin monia, että tapaaminen syystä tai toisesta ei onnistu vaikka haluaisikin ystävää nähdä.

Tsemppiä ja toivottavasti jälleennäkeminen vielä onnistuu! 🙂

Vierailija
36/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viestittely on molemminpuolista, niin ehkä kaverisi kuitenkin haluaa pitää yhteyttä. Kaveruus-/ystävyyssuhteita voi hoitaa niin monella tapaa. Jotkut haluavat tavata livenä, joidenkin kaveruus on enempi viestittelyä. Voihan sitenkin keskustella syvällisesti. Itselläni on samassa kaupungissa asuva kaveri, jota näen ehkä kerran vuodessa, mutta viestittelemme todella tiiviisti ja tiedämme toisistamme hyvin henkilökohtaisia asioita. Ei ole erityistä tarvetta tavata kasvotusten. Molemmilla on perheet ja omat kiireet. Meidän ystävyytemme toimii parhaiten näin. Ehkä voisit kysyä suoraan kaveriltasi, haluaako hän pitää yhteyttä vain viestitellen.

Vierailija
37/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa koskaan lähteä parhaan ystäväni luokse toiselle puolelle Suomea. Harvoin on sellaiseen edes mahdollisuutta työn ja voimavarojen vuoksi.

Kerran , pari vuodessa nähdään esim yhteisissä pikkujouluissa tai varataan muuten vaan joku risteily/mökki johon tulee myös muita ystäviä.

Se on aikuisena perheellisenä tämmöistä.

Naapurissa asuvia näen sitten tietysti useammin esim lenkillä mutta kyllä paras ystäväni on se joka asuu kaukana .