Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos kaverisi ei näkisi sinua rahapulan takia, vaikka rahaa riittää muuhun?

Vierailija
29.06.2022 |

Emme ole kaverini kanssa päässeet näkemään pitkään aikaan. Olen pyytänyt kaveria luokseni, bussimatkaan menisi 10 euroa. Minä tarjoaisin ruoat ja muut, yöksikin voi jäädä. Kaveri on vedonnut rahapulaansa syynä, ettei pääse matkustamaan luokseni. Kaverilla kuitenkin riittää rahaa muihin menoihin: on käynyt jo kolme matkaa Suomen sisällä tänä kesänä ja kerran Tallinnassa. On matkoillaan käynyt huvipuistoissa ja rannekkeetkaan eivät ihan halpoja ole.

Minua loukkaa ihan hurjasti, että toinen sanoo, että kympin bussimatkan luokseni ovat liikaa, mutta sitten rahaa riittää vaikka mihin muuhun. Olen myös miettinyt, pitäisikö tuosta asiasta sanoa kaverille ihan suoraan vai kannattaisiko vaan olla hiljaa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy tuo raha. Ei vaan halua matkustaa luoksesi, mutta ei sano oikeaa syytä sinulle.

Vierailija
2/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin, ja tulkitsisin, ettei halua olla kanssani ainakaan kovin läheisesti tekemisissä. En tekisi asiasta enää numeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus päättää mihin rahansa käyttää. Hänelle jostain syystä nuo reissut ovat olleet tärkeämpiä. Jos niin kovasti haluat hänet luoksesi ja olet valmis maksamaan ihan kaiken muun, mikset maksa sitä 10e lippuakin?

Vierailija
4/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä nuorten olemattomia "ongelmia".

Vierailija
5/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan "ystäviä", joilla ei koskaan riittänyt rahaa tehdä kanssani mitään. Minun kanssa lähdettiin vain kävelylle ja ostettiin kaupasta kahvipullat. Muiden ystävien kanssa kävivät ulkona syömässä, elokuvissa, matkustelivat jne. Tunsin itseni kakkosluokan ystäväksi ja kyllästyin tuohon, kun asia ei ajan kanssa muuttunut. En ollut tarpeeksi tärkeä, että kanssani vietettyyn aikaan olisi voinut satsata.

Nykyään ovat entisiä ystäviä. 

Vierailija
6/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus päättää mihin rahansa käyttää. Hänelle jostain syystä nuo reissut ovat olleet tärkeämpiä. Jos niin kovasti haluat hänet luoksesi ja olet valmis maksamaan ihan kaiken muun, mikset maksa sitä 10e lippuakin?

En tiedä ketään aikuista, joka maksaisi kaverinsa matkan, jotta päästäisiin näkemään. Mielestäni tasaveroiseen kaveruuteen kuuluu, että kumpikin osallistuu kuluihin.

Ap

Vierailija
7/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hänelle riittävän tärkeä, että hän haluaisi matkustaa ja nähdä sen vaivan. Ei kyse ole rahasta, jos toinen jaksaa matkustaa jonnekin huvipuistoihinkin. 

Vierailija
8/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Loukkaantuisin, jos hän yrittäisi lainata minulta rahaa.

Vierailija
9/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin. 

Eri asia, jos ei oikeasti olisi varaa tehdä mitään ja taloudellisesti olisi tiukilla. Mutta jos rahaa riittää useampaankin matkaan ja Suomessa matkustaminen ei todellakaan ole halpaa. Huvipuistoihinkin meneminen matkaa useamman satasen matkoineen. Kymppi on tuosta budjetista pikkuraha. 

Vierailija
10/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi eikä tapaamisiin tarvitse perusteluita. Pari läheisintä kaveriani ovat ihan erilaisia kuin itse olen, harrastus suurin yhdistävä tekijä ja sen tiimoilta tavataan yleensä.  Muutoin heillä on omantyylisensä trendikkäät ystävät, joista osa aika varakkaitakin. Eivät ole koskaan pyytäneet minua mukaan mihinkään konsertteihin tai pikkumustabileisiin saatikka ravintolaan. Johtuen siitä, että tietävät vastauksen olevan ei. 

Vierailija
11/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kutsuisi häntä. En myöskään sanoisi hänelle asiasta mitään, mutta jatkossa en lukisi häntä varsinaisesti kaveriksi, onpahan vain yksi tuttu.

Vierailija
12/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuosta pitäisi loukkaantua? Ymmärrän oikein hyvin että kaveri ei halua tulla jos sä loukkaanut joka asiasta.

Vierailija
13/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teini-iän porukka puhui kokoontumisesta. Siis aikuisena. Ei oltu nähty teini-iän jälkeen. Yksi alkoi valittaa, ettei hänellä ole rahaa. Antoi todella oudon kuvan hänestä: ei ole sen vertaa rahaa varalla, että pystyisi tapaamaan vanhoja ystäviä kertaluontoisesti?

Vierailija
14/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vain kohteliasti ilmaise asian kyseisellä tavalla.Ei halua sanoa suoraan ei kinosta tavata sinua.Pitä sinua hätä varana ja olet 1 tykkääjä ,peukuttaja siellä some F.B. vaan.Itse jätän vastaavat ihmiset taakseni,en ole hätävara kenelekään !

Vierailija
15/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä lähde matkoille mukaan? Jos ei kutsu, vaikka kysyt, tee johtopäätöksiä. Jos taas itse reagoit ettei sinulla ole varaa, oletko itse törkeä, jos ruoan tarjoamiseen kuitenkin olisi?

Vierailija
16/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kaverisi ei halua nähdä. Oletteko muuten tekemisissä? Soitteletteko, viestittelettekö? Kumman aloitteesta yleensä? Vaikeita tuollaiset tilanteet. Itse olisin loukkaantunut totta kai mutta samalla varmaan antaisin olla. Ei se asia muutu miksikään ottamalla se puheeksi. Voithan sanoa, että tuntuu siltä, että kaverisi ei oikeasti halua tavata. Mutta mitä sitten? Kaveri joko kiistää tai vastaa jotain epämääräistä, jolloin et voi tehdä mitään. Tai sitten hän sanoo suoraan, mikä sinussa on vikana, etkä ehkä sittenkään voi tehdä mitään ja tilanne johtaa vain avoimeen konfliktiin ja välirikkoon.

Vierailija
17/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ystävyyteen kuuluu näkeminen aina joskus ja tietenkin kummankin pitää tähän nähdä vaivaa.

Itse olen viittäkymppiä lähestyvä ja minulla on todella hyvä ystävä parinsadan kilometrin päässä. Edestakaiseen matkaan on mennyt 30-50e, jos viitsii bussilla mennä pääsee vähän halvemmalla. Kaverini on keskituloinen ja silti sanoo syyksi että ei ole rahaa tulla koskaan minua katsomaan. Itse olen jo vuosikymmenet kulkenut tuota matkaa. Yöksikään en ole ollut tervetullut joten kulut tuplaantuvat syömisestä ja juomisesta kaupungilla. Kyllähän tilanne minua loukkaa ja ärsyttää ja mont kertaa olen mielessäni päättänyt etten enää mene vaan kaverin on tultava seuraavaksi. Tämä tarkoittaisi ystävyyden muuttumista nettiystävyydeksi. En sitäkään halua, meillä on aina upeita pitkiä keskusteluja kun näemme.

Ei ole pikku ongelma ystävyyden kannalta niinkuin jotkut ketjussa sanovat. Ei koskaan nähdä, ei se mitään. Eikä ole vain nuorten ongelma.

Vierailija
18/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että kaverisi ei halua nähdä. Oletteko muuten tekemisissä? Soitteletteko, viestittelettekö? Kumman aloitteesta yleensä? Vaikeita tuollaiset tilanteet. Itse olisin loukkaantunut totta kai mutta samalla varmaan antaisin olla. Ei se asia muutu miksikään ottamalla se puheeksi. Voithan sanoa, että tuntuu siltä, että kaverisi ei oikeasti halua tavata. Mutta mitä sitten? Kaveri joko kiistää tai vastaa jotain epämääräistä, jolloin et voi tehdä mitään. Tai sitten hän sanoo suoraan, mikä sinussa on vikana, etkä ehkä sittenkään voi tehdä mitään ja tilanne johtaa vain avoimeen konfliktiin ja välirikkoon.

Viestitellään vuorotellen. Ollaan alun perin tutustuttu kirjeenvaihtopalstan kautta, mutta aiemmin nähtiin säännöllisesti. Minä matkustin silloin tapaamaan tätä kaveria.

Ap

Vierailija
19/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä loukkaantumista tuossa on? Hänhän vain siis kertoo, että hänellä on elämänhallinnan ongelmia. Kuka sellaisen kanssa haluaa olla tekemisissä?

Vierailija
20/37 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä loukkaisi ja loukkaa, mulla vähän samanlainen kokemus, kaveri on aina kiireinen tai rahapulassa, silti ehtii nähdä muita kavereita ja tehdä heidän kanssa vaikka mitä. Muistaa myös aina lähettää mulle kuvia festariviikonlopuista yms. ja uusista ostoksistaan.

Tein johtopäätöksen etten ole hänelle tarpeeksi hyvä tai kiinnostava kaveri ja otin etäisyyttä, enää en edes pyydä häntä mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä