Asuntolainaa jäljellä 37 000 euroa
En ois ikinä uskonut, että saan lainan maksettua näin nopealla aikataululla. Kiitos alhaisten korkojen.
Kommentit (33)
Otin siis 240 000 euron asuntolainan yksin maksettavaksi vuonna 2007, jolloin korot olivat vielä 4,85%.
Heti seuraavana vuonna korot alkoivat laskea ja ovat pysyneet alhaalla siitä lähtien ja sen takia lainaa on tullut maksettua ylimäärin pois. Mietin tuolloin, että olenko ihan hullu, kun otan ison lainan yksin maksettavaksi, mutta onneksi lopulta otin.
Sitten alkaakin remontit. Tiedetään että talot pitää maksaa keskimäärin kahteen kertaan plus korot. Ja lopuksi talo purkukunnossa kun olet itse eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten alkaakin remontit. Tiedetään että talot pitää maksaa keskimäärin kahteen kertaan plus korot. Ja lopuksi talo purkukunnossa kun olet itse eläkkeellä.
Joo remontteihin olen varautunut ennen eläkepäiviä. Maksan nyt asuntolainaa jotain 300 euroa ja vastaavan asunnon vuokra on yli 1400 euroa. Luojan kiitos maksan asuntolainaa enkä vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo remontteihin olen varautunut ennen eläkepäiviä. Maksan nyt asuntolainaa jotain 300 euroa ja vastaavan asunnon vuokra on yli 1400 euroa. Luojan kiitos maksan asuntolainaa enkä vuokraa.
37 000€ jäljellä ja lyhennät 300€/kk. Ei kovin lähellä ole lainanmaksun loppuminen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37 000€ jäljellä ja lyhennät 300€/kk. Ei kovin lähellä ole lainanmaksun loppuminen vielä.
Olen siis maksanut ja maksan edelleen lainaa ylimäärin pois kuukausilyhennykseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Otin siis 240 000 euron asuntolainan yksin maksettavaksi vuonna 2007, jolloin korot olivat vielä 4,85%.
Heti seuraavana vuonna korot alkoivat laskea ja ovat pysyneet alhaalla siitä lähtien ja sen takia lainaa on tullut maksettua ylimäärin pois. Mietin tuolloin, että olenko ihan hullu, kun otan ison lainan yksin maksettavaksi, mutta onneksi lopulta otin.
Me otettiin laina 2008 ja juuri tarkistin että korko oli tuolloin toukokuussa 4,784%. Sitten laski kuin lehmänhäntä. Siksi naurattaa nämä "hirvittääkö kun korot nousevat plussan puolelle". No ööh, ollaan laskettu se maksukyky vähän eri prosenteilla 😁. Lainaa on yhteensä 61000e jäljellä. Mitään ylimääräisiä lainoja ei olla tosin makseltu vaan ne ylimääräiset on sijoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis maksanut ja maksan edelleen lainaa ylimäärin pois kuukausilyhennykseen nähden.
Ylimäärin? Mikä ihmeen sana tuo on?
Laina maksettu jo 5v sitten pois, 14v/175000€.
Ja sen jälkeinen autolaina, 4v/35000€.
42 000 e on lainaa jäljellä.
Menetin hetkeksi työt. Firma kamppaili koronan aikana ja lopulta kaatui.
Pankista heti otettiin yhteyttä. Kerroin naapurissa myytiin asunto 1 100 000 eurolla. Eiköhän me pärjätä. Tuli tosi paha mieli, kun virkailija kysyi miten saadaan lainat maksettua. Olinhan minä peräti 3 kk työttömänäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli määrin = määräänsä enemmän
34 805e jäljellä.
Autolainaa enemmän, mutta sitä ei lasketa kun auto vaihdetaan 2-3v välein että pysyy patteritakuut voimassa. Kulutushyödyke.
Mä jouduin sairaseläkkeelle. Lainaa vielä 25000€. Eläke melkein kolmetonnia joten en enää muuta maksusuunnitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli määrin = määräänsä enemmän
Ei, tuohan olisi määrinsä enemmän, tollo. .
Yli määrän kuuluisi olla.
Mutta eihän tuommoista käytetä kun näissä typerissä provoissa.
Apn olisi kannattanut sijoittaa ja tehdä voittoa matalien korkojen aikana, mutta tyhmä kun on käyttää aikansa tyeriin provoihin.
No ne sijoitukset ovat olleet laskusuunnassa samaan aikaan kun korot nousseet. Ei se niin selvää ole, että sijoittamalla aina tekee vaan voittoa.
Meillä asuntolainaa jäljellä 25 000. Harkitsen pois maksamista syksyllä. Epävarmoina aikoina on mukavampi elellä, kun talous on väljä ja rahaa jää joka kuukausi yli reilusti.
Hieno saavutus, tsemppiä vaan jatkoon! Turha noista kateellisista kommenteista on välittää.
Mä olen sijoittanut koko ajan tasaisesti ja maksanut samalla myös ylimääräisiä lyhennyksiä.
Tässä on nimittäin sekin, että kun saan oman lainani maksettua, mulla vapautuu 1100e/kk muuhun. Voisin myös vähentää työtunteja. Laskin, että 80% työajalla ja ilman lainaa mulla jäisi silti kuukaudessa useampi satanen käytettäväksi verrattuna nykytilanteeseen ja voisin olla töissä ma-to. Olisi aivan ihanaa olla perjantait vapaalla!
Minäkin ole sijoittanut, mutta ne sijoitukset ei kyllä tuota nyt. Sen takia olen todella tyytyväinen, että olen maksanut lainaa etuajassa pois. Mulle on kuitenkin tärkeämpää henkinen tasapaino kuin sijoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa yhdistää sanaa otsikkoon vaan kaikki pitää olla just oikein kieliopillisesti ennen kuin tajuat mitään?
Vierailija kirjoitti:
42 000 e on lainaa jäljellä.
Menetin hetkeksi työt. Firma kamppaili koronan aikana ja lopulta kaatui.Pankista heti otettiin yhteyttä. Kerroin naapurissa myytiin asunto 1 100 000 eurolla. Eiköhän me pärjätä. Tuli tosi paha mieli, kun virkailija kysyi miten saadaan lainat maksettua. Olinhan minä peräti 3 kk työttömänäkin
Heti on korppikotkat kimpussa . Onneksi olet saanut uuden työn !
Täällä 35 000 ja 25v laina-aika supistuu 20v:n.