Mies suuttunut eikä suostu puhumaan
Mies suuttunut tänään jostakin, ei suostu puhumaan, oikeastaan mistään. Olen töideni ohessa hoitanut hänen lapsensa, käynyt kaupassa ja ostanut yli 60 eurolla ruoka- yms. tarvikkeita, vienyt lapset rannalle töiden jälkeen, antanut ruoat ja tehnyt yksin loppuviikon ruoat valmiiksi, koska mies ei tullut niissäkään auttamaan. Kaiken lisäksi olen raskaana, raskaus on vielä riskiraskaus. Huomasin suuttumuksen siis siitä, kun ei rannalta vastannut viesteihin eikä kotona vastannut mihinkään. Ja voi luoja että nyt alkaa itseäni veetuttamaan noin lapsellinen ja vastuuton käytös. Eipä tässä oikein muuta pointtia ollut, kuin purkaa vitutusta
Naisena ei tulisi mieleenkään käyttäytyä tuolla tavalla, jos osat olisivat toisinpäin. Jos minä olisin mies, naiseni raskaana ja hoitanut töiden lisäksi kaiken kotona ja maksanut kauppaostokset. Välistä mietin mikä helvetti saa miehet käyttäytymään tuolla tavalla?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Huoh ja heh heh.
Taas tuo sama provooja nainen postailee tänne mielikuvitus juttujaan.
Kummallista ja jopa hassua, , mikäli vielä jotkut ottavat hänet tosissaan.
Jos ottavat, se osoittaa palstan älyllisen tason, siis hoksottimien matalan tason.
Jokainen täysjärkinen tajuaa heti, miten ap kertomuksellasn kusetta palstalaisia.
Eikö sinua huolestuta yhtään, että vietät liikaa aikaa palstalla? Itse käyn niin harvoin ettei oikein tunnista näitä hahmoja. Minä testaan täällä mielipidettäni muilla, enkä metsästä vaahtopallot pöksyillä mikä on totta ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap, mies ei enää halua lapsia lisää.
Sinä olisit voinut myös huolen siitä, ettet tule raskasksi, etenkin jos se on riski teveydellesi.
Näin normaali ja,henkisesti tasapainoinen nainen toimii.
Normaali nainen, joka tietää että raskaus voi olla hänelle terveydellinen riski, huolehtii ja varmistuu siitäkin että, mies käyttää kondimia, ellei naisen oma ehkäisy ole kunnossa.Naisen omalle terveydelle erittäin vaaralliset raskaudet voidaan keskeyttää hyvin aikaisessa vaiheessa.
Joten en usko sanakaan sun aloituksessa.
Se on pelkkä kommentteja kalasteleva trolli.Lisäksi se on epäjohdonmukainen, siksi siitä näkee heti, jotta aloitus on pelkkää fantasiaa.
Siis omasta päässä muotoiltu tarina.
Riskiraskaus todettiin kyllä vasta odotusvaiheessa ja riskiraskauksia on monenlaisia, sitä ei voinut kukaan tietää ennalta. Esimerkiksi kaksosraskaus on riskiraskaus eikä kukaan laita raskautta kesken sen takia, että on kaksoset tulossa, ihan älytön ajatuskin. Olen muutoin terve ja todella hyvässä kunnossa, ei tätä voinut ennustaa ennen raskautta. Ja lapsi oli ihan yhteistuumin laitettu alulle, yhteisestä sopimuksesta, joten siinäkin menet vikaan.
Jaa, no jos sinä epäilet tätä trolliksi, niin ole hyvä vaan. Siirry toiseen ketjuun. Tämän ketjun tarkoitus on purkaa omaa turhautumistani, ei vakuutella sinua siitä, että en trollaa.
Ap
Joo ja yhtään, et aavistanut ettei ukkoa lapset kiinnosta? Et osannut ajatella, vaikka sä hoidat edellisen liiton lapsia eikä ukkoa kiinnosta. 😂
Täh, en ole väittänyt että tämä aina olisi tämmöistä. En ole väittänyt, että hoidan aina lapsia yksin tällä tavalla, tämän johtopäätöksen sinä vedit itse omasta päästäsi. Mies on hoitanut yksin lapset omilla viikoillaan varsin mallikkaasti jo vuosia tähän asti. Tänään ensimmäistä kertaa ulkoisti itsensä koko hommasta näin täysin ja liittyy hänen kohdallaan siihen, että on selvästi vihainen jostain, mistä ei suostu puhumaan. Ja tämä asia turhauttaa ja vituttaa. Mies on kyllä normaalisti tekee paljon lastensa kanssa asioita ja on todella huolehtivainen, lämmin ja välittävä isä. Se että on todella huono parisuhteen kommunikaatiossa ei vielä tee huonoksi isäksi sentään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valitsit tuommoisen yksilön. Onneksi olkoon, sulla on lapsellinen mieslapsi.
En ole vielä elämäni aikana tavannut miestä, joka kykenisi kypsään kommunikaatioon. Hassua miten tämäkin kääntyy naisen syyksi :D. Ai että, olisinpa syntynyt mieheksi. Saisi vain perseillä menemään ja syyttää siitäkin naista, että mitäs valitsit.
Ap
Naisena olet lapsen tasolle typistetty viaton uhri joka on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Olet tahdon olento vailla vastuuta siitä, että teit lapsen miehen kanssa, joka ei kykene kypsään kommunikaatioon?
Kukaan mies ei kykene kypsään kommunikaatioon. Ei kukaan. Vaikka ne alkuun kykenisi johonkin, tulee nähtävästi aina piste, että ei tarvitse yrittää. Kukaan elämäni mies ei ole kyennyt kypsään kommunikaatioon, missä otetaan vastuu omista tunteista ja puhumisesta. Enkä tällaista ihmettä ole myöskään tavannut kaveripiirissä enkä läheisten ihmissuhteissa. Mutta ei sitä lasta silti tarvitse katua, äitiys on se mitä olen jo pitkään halunnut kokea.
Ap
Ja isän kaipuussa piti se mieskin ottaa? Äitiyteen kun ei miestä enää vuonna 2022 tarvita.
Ei voi muuta sanoo taas, kun onnea vaan hyvästä kumppanin valinnasta.
Jep, nuo mökötykset on niin ihania. Meillä mies tuota muutaman kerran tehnyt. Ja kaikissa on ollut aina yhteistä se, että mökötys lähtee ikään kuin tyhjästä. Mitään edeltävää riitaa ei ole ollut, ei ainakaan mitään isompaa. Pisimmillään puhumattomuus on kestänyt viikon, sitten on ykskaks ookoo, mitään selitystä ei koskaan ole noille tullut.
Yhden kerran muistan, että mies tokaisi, kun töitten jälkeen menin petille lepäilemään, että pitäisikö hänenkin maata kaiken päivää. Vastasin siihen, että senkun. Sen jälkeen mies ei puhunut viikkoon. Koomista tuossa oli, että tein pitkiä työpäiviä ja mies oli se, joka oli kotona. Ja ei todellakaan ollut kotitöillä kuormitettu, minä olin nimittäin se, joka töitten jälkeen teki suurimman osan kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valitsit tuommoisen yksilön. Onneksi olkoon, sulla on lapsellinen mieslapsi.
En ole vielä elämäni aikana tavannut miestä, joka kykenisi kypsään kommunikaatioon. Hassua miten tämäkin kääntyy naisen syyksi :D. Ai että, olisinpa syntynyt mieheksi. Saisi vain perseillä menemään ja syyttää siitäkin naista, että mitäs valitsit.
Ap
Naisena olet lapsen tasolle typistetty viaton uhri joka on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Olet tahdon olento vailla vastuuta siitä, että teit lapsen miehen kanssa, joka ei kykene kypsään kommunikaatioon?
Kukaan mies ei kykene kypsään kommunikaatioon. Ei kukaan. Vaikka ne alkuun kykenisi johonkin, tulee nähtävästi aina piste, että ei tarvitse yrittää. Kukaan elämäni mies ei ole kyennyt kypsään kommunikaatioon, missä otetaan vastuu omista tunteista ja puhumisesta. Enkä tällaista ihmettä ole myöskään tavannut kaveripiirissä enkä läheisten ihmissuhteissa. Mutta ei sitä lasta silti tarvitse katua, äitiys on se mitä olen jo pitkään halunnut kokea.
Ap
Tämä on nyt sitten se pyhää totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiot kokeilla seuraavaksi. Annatko miehen mököttää, kirjoitatko viestilapun eli kirjeenvaihto, vietkö lapset äidilleen - miksi sinä toisten lapsia hoitaisit päivät pitkät. Liikaa lapsiako, onko omaa rauhaa.
En anna mököttää rauhassa, varaan huomenna parisuhdeterapia-ajan ja aion puhua neuvolassa tästä tilanteesta. Lapsia en kyllä dumppaa, ovat rakkaita ja tärkeitä minulle eikä heidän tarvitse olla aikuisten riidoissa kärsijöinä.
Ap
Pieni varoitus ennen sitä terapiaa ettei tule yllätyksen kuten minun ex vaimolle. Mies ei ole yksin parisuhteessa, joten kaikki viat ei myöskään ole hänessä. Vaimo kävi kerran ja minä kävin loppuun yksin ja otin eron.
No en sitä kuvittelekaan. Kaikista tärkeintähän se olisi puhua. En minäkään tiedä, mitä olen tehnyt väärin, jos minulle kieltäydytään puhumasta eikä asioita selvitetä puhumalla. Olen yrittänyt kysellä mitä tein väärin, mistä suuttui, jotta pystyisin pyytämään anteeksi, mutta ei se oikein onnistu, jos toinen vaikenee ja vain menee toiseen huoneeseen puhumattomana mököttämään. Tietysti parisuhdeterapiaan mennään sillä ajatuksella, että molemmilla on töitä tehtävänä. En kuvittele olevani täydellinen, mutta en voi myöskään muuttaa mitään, jos toinen ei puhu vaan mykistyy passiivis-aggressiivisesti ja jättää minut yksin arjen keskelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap, mies ei enää halua lapsia lisää.
Sinä olisit voinut myös huolen siitä, ettet tule raskasksi, etenkin jos se on riski teveydellesi.
Näin normaali ja,henkisesti tasapainoinen nainen toimii.
Normaali nainen, joka tietää että raskaus voi olla hänelle terveydellinen riski, huolehtii ja varmistuu siitäkin että, mies käyttää kondimia, ellei naisen oma ehkäisy ole kunnossa.Naisen omalle terveydelle erittäin vaaralliset raskaudet voidaan keskeyttää hyvin aikaisessa vaiheessa.
Joten en usko sanakaan sun aloituksessa.
Se on pelkkä kommentteja kalasteleva trolli.Lisäksi se on epäjohdonmukainen, siksi siitä näkee heti, jotta aloitus on pelkkää fantasiaa.
Siis omasta päässä muotoiltu tarina.
Riskiraskaus todettiin kyllä vasta odotusvaiheessa ja riskiraskauksia on monenlaisia, sitä ei voinut kukaan tietää ennalta. Esimerkiksi kaksosraskaus on riskiraskaus eikä kukaan laita raskautta kesken sen takia, että on kaksoset tulossa, ihan älytön ajatuskin. Olen muutoin terve ja todella hyvässä kunnossa, ei tätä voinut ennustaa ennen raskautta. Ja lapsi oli ihan yhteistuumin laitettu alulle, yhteisestä sopimuksesta, joten siinäkin menet vikaan.
Jaa, no jos sinä epäilet tätä trolliksi, niin ole hyvä vaan. Siirry toiseen ketjuun. Tämän ketjun tarkoitus on purkaa omaa turhautumistani, ei vakuutella sinua siitä, että en trollaa.
Ap
Joo ja yhtään, et aavistanut ettei ukkoa lapset kiinnosta? Et osannut ajatella, vaikka sä hoidat edellisen liiton lapsia eikä ukkoa kiinnosta. 😂
Täh, en ole väittänyt että tämä aina olisi tämmöistä. En ole väittänyt, että hoidan aina lapsia yksin tällä tavalla, tämän johtopäätöksen sinä vedit itse omasta päästäsi. Mies on hoitanut yksin lapset omilla viikoillaan varsin mallikkaasti jo vuosia tähän asti. Tänään ensimmäistä kertaa ulkoisti itsensä koko hommasta näin täysin ja liittyy hänen kohdallaan siihen, että on selvästi vihainen jostain, mistä ei suostu puhumaan. Ja tämä asia turhauttaa ja vituttaa. Mies on kyllä normaalisti tekee paljon lastensa kanssa asioita ja on todella huolehtivainen, lämmin ja välittävä isä. Se että on todella huono parisuhteen kommunikaatiossa ei vielä tee huonoksi isäksi sentään.
Ap
Kanelin selkä katkesi. Minä en ole lukenut kuin muutaman viestin ja en kestäisi sinua päivääkään.🤣
Oisko joku että ei oo saanu riittävästi seksiä nik mököttää. Meillä ollu tämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ApJa isän kaipuussa piti se mieskin ottaa? Äitiyteen kun ei miestä enää vuonna 2022 tarvita.
No kyllä ne lapset edelleen isää kaipaa, jopa vuonna 2022.
Ap
Mietin että miten usein näissä "mies mököttää ilman syytä" -tilanteissa oikeasti on syy, mutta se syy on vain miehen mielen sisäinen eikä liity mitenkään mihinkään sellaiseen, mitä nainen on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Eli tarkoitan, että päässä vaan jollain tavalla naksahtaa. Tulee joku negatiivinen ajatus, joka syöksee miehen murheen alhoon. Ulospäin tämä näyttää siltä, että mies mököttää naiselle. Sisältäpäin voisi näyttää hyvin synkältä ja ahdistuneelta. Jos tällainen ahdistuminen/reagointi olisi jotain lapsuudessa opittua (tyyliin tuli paha mieli ja kukaan ei lohduta, kukaan ei ehkä edes huomaa) ja sitten siitä vaan tulee tapa olla ja reagoida.
No kunhan pyörittelen.
Mutta jos näin olisi niin voisi olla hyvä panostaa myös poikien tunne-elämän tukemiseen jo varhain. Tyyliin opettaa, että kun on paha mieli, silloin voi saada tukea ja sitä voi jakaa, voi puhua, ja sillä tavalla saada lohtua pahaan oloon ja se voi helpottaa. Ei yksin märehtimällä vaan toisen ihmisen kanssa.
[Mutta jos näin olisi niin voisi olla hyvä panostaa myös poikien tunne-elämän tukemiseen jo varhain. Tyyliin opettaa, että kun on paha mieli, silloin voi saada tukea ja sitä voi jakaa, voi puhua, ja sillä tavalla saada lohtua pahaan oloon ja se voi helpottaa. Ei yksin märehtimällä vaan toisen ihmisen kanssa.[/quote]
Tästä syystä olenkin pienestä pitäen opettanut pojalleni, että asioista keskustellaan. Kun on huono olo, ärtynyt tmv. niin ei jäädä yksin märehtimään vaan mennään ihmisten luo ja puhutaan ja ettei asioiden kanssa jäädä yksin.
Nyt murrosiän kynnyksellä hän saattaa helposti valita itsekseen surkuttelun, jolloin muistutan siitä miksi ei pidä jäädä yksin märehtimään vaan kertoa mikä harmittaa. Yleensä harmitus menee ohi tuossakin iässä ihan vain sen pienen keskusteluhetken jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mietin että miten usein näissä "mies mököttää ilman syytä" -tilanteissa oikeasti on syy, mutta se syy on vain miehen mielen sisäinen eikä liity mitenkään mihinkään sellaiseen, mitä nainen on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Eli tarkoitan, että päässä vaan jollain tavalla naksahtaa. Tulee joku negatiivinen ajatus, joka syöksee miehen murheen alhoon. Ulospäin tämä näyttää siltä, että mies mököttää naiselle. Sisältäpäin voisi näyttää hyvin synkältä ja ahdistuneelta. Jos tällainen ahdistuminen/reagointi olisi jotain lapsuudessa opittua (tyyliin tuli paha mieli ja kukaan ei lohduta, kukaan ei ehkä edes huomaa) ja sitten siitä vaan tulee tapa olla ja reagoida.
No kunhan pyörittelen.
Mutta jos näin olisi niin voisi olla hyvä panostaa myös poikien tunne-elämän tukemiseen jo varhain. Tyyliin opettaa, että kun on paha mieli, silloin voi saada tukea ja sitä voi jakaa, voi puhua, ja sillä tavalla saada lohtua pahaan oloon ja se voi helpottaa. Ei yksin märehtimällä vaan toisen ihmisen kanssa.
Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa ja sitä on vaikea muuttaa myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Minä taas tunnen paljon miehiä, jotka osaavat kommunikoida. Olet itsekin sellainen. Mutta onhan noita huonosti kommunikoiviakin.
Aina jos mies aloittaa mykkäkoulun "ilman syytä", syy on se, että on pettänyt. Tämä on niin nähty kuvio, onneksi en kerennyt vääntää mukuloita. Ap:n tavoin tajusin jo varhain , että suurin osa miehistä on tuollaisia. Eikö ap ole tiennyt, että lapset voi hankkia itsellisesti? Miehet on yleensä vaan ylimääräinen riippakivi ja kuluerä lapsiperheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kysymys kuuluu lähinnä että mikä ajaa sinut ja lähipiirisi retkahtamaan aina kommunikaatiokyvyttömiin miehiin ja mitä se kertoo teistä itsestänne?
Jotenkin näen tässä sen kyllä stereotypisen mutta myös niin toden kuvion. Otetaan se topakka ja kaiken hoitava nainen joka on aina elämässään nähnyt vain suhteita jossa naiset hoitavat lähes kaiken ja samalla nalkuttavat miehilleen siitä miten he eivät tee mitään. Miehet murahtelevat jotain vastaukseksi ja mököttävät suurimman osan ajasta paitsi silloin kun pääsevät kaverian kanssa metsälle tai rassaavat autoa yksin autotallissa. Toisistaan nämä kumppanit puhuvat lähinnä negatiivisesti ja jupisevat miten ne miehet/naiset nyt aina ovat tuollaisia.
En ole koskaan ymmärtänyt missä tuollaisissa suhteissa on se rakkaus ja kumppanuus jota ainakin itse vaadin suhteiltani. Ehkä se on jossain syvällä enkä sitä vain näe tai sitten yhdessä ollaan vain koska perhe kuulu perustaa jo joku ukko tai akka ottaa kun muillakin on.
Vierailija kirjoitti:
Naisen vikako tämäkin? Eihän se mies ole lapsellinen sen vuoksi että nainen hänet valitsi, vaan siksi että mies nyt vaan on lapsellinen persoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen vikako tämäkin? Eihän se mies ole lapsellinen sen vuoksi että nainen hänet valitsi, vaan siksi että mies nyt vaan on lapsellinen persoona.
No on se aika lailla jos naista ei ole pakotettu aseella uhaten siihen avioliittoon. Itse jokainen sen kumppaninsa valitsee ja jos ei enää kelpaa niin voi lähteä menemään.
Ap