Pudotin painoa ja äitini yrittää koko ajan tyrkyttää ruokaa..
Eli olen pudottanut painoa 30kg. Olo on paljon parempi ja jaksavampi ruokavalion ja liikunnan myötä. Ongelma on äitini, joka jatkuvasti yrittää tyrkyttää minulle ruokaa ja herkkuja. Viimeksi tänään kun menin vanhemmilleni ja he olivat juuri grillanneet. Äiti sanoi että tulehan syömään, vastasin syöneeni juuri lähtiessäni kotona (ja siis oikeasti olin juuri syönyt lounaan ja vatsani oli ihan täynnä) tähän äiti totesi että No tule syömään lisää kyllähän sitä lisää voi syödä. Ei millään meinannut uskoa kun sanoin olevani aivan täynnä. Lisäksi äitini jatkuvasti toteaa että älä laihduta enää oot jo liian laiha ja että varo ettei mene sairauden puolelle. Teki tätä siis jo sillon kun painoin 75kg ja olen 169cm pitkä. Enkä nytkään mikään super laiha ole, 64kg painan nyt. Mistä tällainen käytös johtuu? Kateellisuus vai pelko että olen sairastunut syömishäiriöön? Todella ärsyttävää, kun olen nyt täysin normaalipainoinen ja tyytyväinen kehooni ja jaksaminenkin on paljon parempaa kun ennen.
Kommentit (26)
Epäterveellisiä ruokia ei tietenkään tarvitse syödä, jos ne eivät itselle käy terveyssyistä. Toiset vaan ajattelee, että mikä itsestä on hyvää, on varmaan toisenkin mielestä. Pikkuhiljaa uudet tavat tulevat sille lähipiirille tutuiksi tyyliin no sille ei kannata tarjota muuta kuin ruisleipää, kun tarpeeksi monta kertaa toistuu, että sanoo, että ottaisin mieluummin ruisleivän kuin munkin. Jospa itsekin havahtuvat tekemään muutoksia ruokailussa. Toisaalta voi suoraan sanoakin, että yritätkö tuhota laihdutuksen tulokset, kun tuputat ruokaa. Kai nyt asian voi ottaa puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos et enää asu vanhempiesi luona, vaan menet vaan kyläilemään heillä, niin miksi syöt itsesi täyteen ennen vanhemmille menoa, niin ettet jaksa siellä syödä mitään? Yhdessä syöminen on mukavaa ja jos ruokakin on hyvää, niin miksi et söisi siellä vanhempiesi kanssa? Toisaalta, enempää ei tarvitse syödä kuin mitä jaksaa, mutta täysi kieltäytyminen vaikuttaa vähän epäkohteliaalta.
Aikuisella saa olla ihan ikiomat ruokailuajat.
Oli sama ongelma, kunnes todettiin, että kihtisyyttä - kihtiruokavalio. Sain karsittua pois herkkujen tuputtamisen vetoamalla terveyssyihin.
Hyvä provo on sellainen joka on hyvin kirjoitettu, siinä ei kuvailla (jaksaminen tässä selitetty kahteen kertaan) samaa asiaa moneen kertaan.
Tämä provo on paska, kuten kaikki sinun tekemäsi ovat.
Toisen ylivaltaa on ehkä vaikea huomata, jos se kääriytyy lempeyteen. Eikä sitä varmaankaan tietoisesti pahalla tehdä. Ei ymmärretä kuinka itsekeskeisiä ollaan, jos tuijotetaan vain keinoja itsekkyyden toteuttamiseen, keinoja jotka sinänsä ovat "hyväätarkoittavia". Jos tilannetta tarkastellaan irti kontekstista.