Lapsen (8v) kaveri kertoi myyneensä ne synttärilahjat, joista ei tykännyt
Jotenkin tuntui pahalta. Oma lapseni oli pitkään ja hartaasti miettinyt mistä kaveri voisi tykätä ja nyt sitten hänen huolella valitsema lahja ei kelvannutkaan (paitsi myyntiin). Ensi kerralla ehdotan, että vie kyseiselle kaverille synttärilahjaksi rahaa.
Kommentit (29)
Hyvä liikemiehen alku, kunhan oppii ymmärtämään, mitä suustaan voi päästää ulos!
Opettele pitämään huoli omista asioista niin voit huomata, kuinka elämäsi helpottuu suuresti.
Itse en tykkää antaa lahjoja edes aikuisena kun lapsuudesta on noita "ei oo ees hieno :((" -kokemuksia. Säästyypä nekin rahat kun ei osta kun omalle porukalle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu lapsi. Mitä sitä turhaa roinaa pitämään nurkissa. Sinunkin lapsesi oppi nyt, että lahjan saajalta kysytään toiveita eikä osteta vain oman mielen mukaan.
Oli nimenomaan kysynyt toiveita, mutta kaverinsa ei ollut siihen vastannut. Rahaa olisi ollut yksinkertainen&rehellinen vastaus, joka olisi säästänyt lapseltani aikaa ja mielipahaa.
Mielipahaa siitä ettei toinen ihminen tykkää siitä mistä itse? Katsopas nyt peiliin ja kasvata lapsesi ajattelemaan muitakin kuin vain itseään.
Meillä on vuosia ollut säästöpossu synttäreillä. Kutsuun on kirjoitettu voit tuoda kolikon tai 2.
Tuedän, utelias kun olin, eräs perhe toi 0,40 e.
1 lapsi kutsuttiin, pikkusisko oli mukana. Ettei tule paha mieli. Äiti vielä ovella sanoi kumpikin tuo lahjsn.
On noi hauskoja, noi pihit, rikkaat ihmiset.
INHOAN ihmisiä jotka kuvittelee että niistä lahjoista kootaan kotiin lahjamuseo. Äitini on tällainen, penkoo kaapitkin että missä on sejase koon 74 pusero jonka hän antoi kuusi vuotta sitten.
Mun mielestä on ikävää seurata sitä, kun lapsillekin siirretään kulttuuria, jossa stressataan lahjoista ja siitä että juhlat on oikeanlaiset jne. Aikuisten ei ikinä pitäisi lasten kuullen puhua esim. siitä millaista jossain kylässä on ollut (tarjoilut, siisteys jne.), tai murehtia jotain lahjoja, eikä varsinkaan arvostella asioita joita itse saavat muilta. Lapsille tulisi korostaa sitä miten arvokasta on kun ystävä on heitä halunnut ilahduttaa. Aikuisten asenteista ja puheista lapset oppivat, ja nyt on jo se tilanne että ihmiset eivät uskalla kyläillä toistensa luona kun koti ei ole tarpeeksi edustava ja tarjoiluista ei saa kuvia instagramiin. Nykyajan lapset eristäytyvät laitteilleen kun heille markkinoidaan ihmissuhteita ihmeellisenä suorittamisen kenttänä, ei sellaista kukaan jaksa. Aitous, läheisyys, rento yhdessäolo ja arvostus ovat ihmissuhteissa tärkeitä, ja lapsia pitäisi opastaa sinne suuntaan. Ja kuten joku sanoikin, karkkipussit ovat hyviä lahjoja!
Lapseni 5v:n kanssa kierreltiin pihakirppiksiä.
Sieltä löytyi kaveri myymässä äitinsä kanssa ja pöydässä lapsen antama lahja. Vähän kiusallinen tilanne. Aikuisten kesken täysin ymmärrettävä, mutta lapseni kyseli ihmeissään, että miksi myyt tämän. Ei se toinen varmaan edes muistanut, mistä oli sen saanut.
Lahjaksi annetaan muovikrääsää... ja sitä tulee säkillinen tai kaksi.. olisi hyvä viettää synttäreitä, jossa annetaan vain kortti. Mutta ei ole mennyt läpi, kun olen ehdottanut.