kohta kaksivuotiasta imettävä vastaa kysymyksiin!
Kommentit (10)
Annan kyllä syliä aina kun sitä pyydetään, mutta sellaista henkilökohtaista huomiota en kovasti jaksa antaa. Imetys on itsellenikin kätevää kun voin istua lapsi tissillä ja samalla surffata netissä. Toiselta puolen, minulla on kolme aikaisempaa lasta jotka olivat yksinään sängyissään tuttipullon kanssa yli parivuotiaaksi. Eikös tämä ole kuitenkin parempi tapa?
ap
Minäkin ilmeisesti kuulun näihin häiriintyneisiin, kun imetin lastani melkein kaksi vuotta. Muutaman viimeisen kuukauden tosin vain iltaisin. Tunsin myös kamalaa syyllisyyttä, kun lapsi parkui rintaa monena iltana sen jälkeen, kun lopetin imetyksen. En itse enää ollut noina kuukausina erityisen innokas imettämään, mutta lapsi nautti iltatissihetkistä ja halusin ne hänelle suoda. Syliä sai varmasti muutenkin aivan tarpeeksi.
Sääliksi käy lasta, jos ei muulla tavalla läheisyyttä saa.
t. 2
Mun mielestä pitkään imettävät ei oo ihan terveitä. Siis läheisyyttä annetaan ton ikäselle lapselle muuten, eikä tissi suussa- systeemillä. Mielestäni äidillä ei ole kaikki kohdallaan jos pitää isoa lasta imettää.
Miksi? Irtautumisen pelko? Liikaa mielihyvää imetyksestä (seksuaalista)?
Näyttämisen halu?
Imetys on lapsen ruokkimista kunnes lapsen maha kestää muunlaisen ruuan ja hän on valmis siihen siirtymään. Jo 1v syö tavan ruokaa eikä tissiä tarvitse.
Vierailija:
Voisiko syynä olla se, että te taaperoimettäjät ette anna lapsellenne läheisyyttä ja syliä muuta kuin imetyksen aikana? Meidän 1-vuotias vieroitti itse itsensä rinnasta, kun sai läheisyyttä muilla tavoilla.
harhaluulo, johon olen törmänyt aikaisemminkin. Mistä ihmeestä tuollainen luulo on peräisin? Minä annan läheisyyttä ja syliä lapselleni muulloinkin.
Mutta onko se sitten niin, että jos minä imetän päivässä sanotaan tunnin ja ei-imettäjä sylittelee sanotaan kolme tuntia, niin minunkin " pitää" " silti" sylitellä lisäksi se kolme tuntia, vai riittäskö teille kaksi tuntia sylittelyä sen imetyksen lisäksi?
Vierailija:
Mun mielestä pitkään imettävät ei oo ihan terveitä. Siis läheisyyttä annetaan ton ikäselle lapselle muuten, eikä tissi suussa- systeemillä. Mielestäni äidillä ei ole kaikki kohdallaan jos pitää isoa lasta imettää.Miksi? Irtautumisen pelko? Liikaa mielihyvää imetyksestä (seksuaalista)?
Näyttämisen halu?Imetys on lapsen ruokkimista kunnes lapsen maha kestää muunlaisen ruuan ja hän on valmis siihen siirtymään. Jo 1v syö tavan ruokaa eikä tissiä tarvitse.
No sulla ei olekaan faktat ihan kohdallaan.
Vierailija:
Miksi? Irtautumisen pelko? Liikaa mielihyvää imetyksestä (seksuaalista)?
Näyttämisen halu?Imetys on lapsen ruokkimista kunnes lapsen maha kestää muunlaisen ruuan ja hän on valmis siihen siirtymään. Jo 1v syö tavan ruokaa eikä tissiä tarvitse.
Imetin sen vuoksi, että lapsi sitä halusi eikä minulla ollut mitään syytä sitä kieltää häneltä.
t. 4
Lapsi ei tarvitse tissiä ruokintaa varten enää vuoden jälkeen, kun voi syödä tavan ruokaa.
Läheisyyttä voi lapselle antaa muutenkin.
Miksi siis? Kun lapsi sitä haluaa. Miksi haluaa? Tullut vaan tavaksi? Muu läheisyys vähäistä? Miksi?
Voisiko syynä olla se, että te taaperoimettäjät ette anna lapsellenne läheisyyttä ja syliä muuta kuin imetyksen aikana? Meidän 1-vuotias vieroitti itse itsensä rinnasta, kun sai läheisyyttä muilla tavoilla.