Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (13445)

Vierailija
13401/13445 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Omilla työkavereillani on ollut suhde pidemmän aikaa. Molemmilla pitkä avioliitto takana. Viestittely tapahtuu tiktokin viesteissä, ja se on vähäistä, koska näkevät päivittäin töissä. Päivän lomassa karkaavat esimerkiksi siivouskomeroon pussailemaan. "

Tämä kuvaus jotenkin piirtyi verkkokalvoilleni.

Vierailija
13402/13445 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Kevät täällä! Vappuvapaa meni hienosti, ei minkäänlaista piiloutumista minkään tekosyyn taakse vaan avointa kanssakäymistä. Nyt minun ajatukseni onkin että täytyy olla paholainen mieheksi jos pystyy näyttelemään noin rehellistä. Silti ajattelen että voiko noin ihanaa ollakaan, onko se totta? 

Haluan uskoa ja antaa mahdollisuuden hänelle etten pilaisi tätä hyvää vaihetta. Senhän näkee kun arki alkaa, kukaan ei pysty näyttelemään jatkuvasti. 

Miten menee nyt?

Hei Kevät täällä taas ! 

Vaihtelevaa on ollut mutta pääasiassa positiivista yhteiseloa. Jos en pidä keskusteluyhteyttä koko ajan auki niin miehen käytös muuttuu välinpitämättömäksi. Jokaisen keskustelun jälkeen on viikko-kaksi hyvää aikaa, sitten palaa taas omiin mietteisiinsä ja puhumattomaksi.

Nyt olemme olleet lomalla 2 viikkoa perheenä ja jo toisella viikolla tunnelma muuttui jotenkin etäiseksi. Olen tullut siihen tulokseen että ongelma on minussa, en pysty luottamaan häneen vaikka hän ei tekisi mitään epäilyttävää tms. Voiko puhumattomuus olla merkki jostakin? Hän sanoo ettei ole vaan että hän on toiminnan ihminen. 

Että tämmöistä täällä. Miten teillä muilla on sujunut ?

T.Kevät 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13403/13445 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Kevät!

Miehelläsi on ollut jo pitkään valiintunut sivusuhde. Mitä ikinä nyt itsellesi selitteletkin on vaan väistämättömän siirtämistä, viivyttelyä. 

Seksin puuttuminen on sitä että miehesi yrittää olla uskollinen tälle uudelle suheelleen. Tiedätkö, olen ollut samassa tilanteessa ja tiedän että järkytys on niin suuri, että sitä tekee alussa mitä tahansa että arki voi jatkua samana. Ala jo varustautua eroon. Se on tulossa. Vaikka mies ei eroaisi, niin ajan kuluttua tajuat että et pysty enää jatkamaan suhdetta jolta on tippunut kaikki perusta pois. 

Jemmaa rahaa, tavaroiden tuplakappaleita, selvitä asuntoja, ja sitä pystytkö elämään omilla tuloillasi. Varaudu siihen että miehesi on jo piilottanut omaisuutta eroa ajatellen. 

Vastaan tähänkin samalla nyt kun oon paikalla. Seksin puuttuminen on kyllä isoin hälytysmerkki ikinä  muttei sillekin on tullut selittäviä tekijöitä, eturauhasen arvot ovat nousseet ja käynyt nyt  tutkimuksessa. 

Uskon tuohon että järkytys olisi suuri jos jotain paljastuisi, tosiaan.  En ole sinisilmäinen.

Tulojen suhteen minulla ei ole hätää, pärjään hyvin omillanikin jos ero tulisi. Mitään omaisuuden piilottamista ei ole eikä voikaan olla koska omistan kaikesta puolet.

Kaikista eniten järkyttyisin siitä naisesta joka jaksaisi roikkua vuodesta toiseen varatusta miehestä, haluaisin syväluodata hänen sielunsa.

Vierailija
13404/13445 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Kevät!

Miehelläsi on ollut jo pitkään valiintunut sivusuhde. Mitä ikinä nyt itsellesi selitteletkin on vaan väistämättömän siirtämistä, viivyttelyä. 

Seksin puuttuminen on sitä että miehesi yrittää olla uskollinen tälle uudelle suheelleen. Tiedätkö, olen ollut samassa tilanteessa ja tiedän että järkytys on niin suuri, että sitä tekee alussa mitä tahansa että arki voi jatkua samana. Ala jo varustautua eroon. Se on tulossa. Vaikka mies ei eroaisi, niin ajan kuluttua tajuat että et pysty enää jatkamaan suhdetta jolta on tippunut kaikki perusta pois. 

Jemmaa rahaa, tavaroiden tuplakappaleita, selvitä asuntoja, ja sitä pystytkö elämään omilla tuloillasi. Varaudu siihen että miehesi on jo piilottanut omaisuutta eroa ajatellen. 

Vastaan tähänkin samalla nyt kun oon paikalla. Seksin puuttuminen on kyllä isoin hälytysmerkki ikinä  muttei sillekin on tullut selittäviä tekijöitä, eturauhasen arvot ovat nousseet ja käynyt nyt  tutkimuksessa. 

Uskon tuohon että järkytys olisi suuri jos jotain paljastuisi, tosiaan.  En ole sinisilmäinen.

Tulojen suhteen minulla ei ole hätää, pärjään hyvin omillanikin jos ero tulisi. Mitään omaisuuden piilottamista ei ole eikä voikaan olla koska omistan kaikesta puolet.

Kaikista eniten järkyttyisin siitä naisesta joka jaksaisi roikkua vuodesta toiseen varatusta miehestä, haluaisin syväluodata hänen sielunsa.

Eturauhasvaivat eivät vaikuta seksihaluun eikä kykyynkään. Himo ei katoa vaikka fyysinen kunto huononee. Kokemusta on eturauhasen liikakasvusta, jota hoidetaan lääkeillä. Himoitsen vaimoani edelleen ja seksi onnistuu kolmesti viikossa, vaikka ikää on jo 72 v. 

Vierailija
13405/13445 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää Juhannusta, ihanat ihmiset

t. Tuumis

Sulla on tuossa kirjoitusvirhe. Kaksikin. Huomaatko itse?

Vierailija
13406/13445 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Kevät!

Vähintään yhtä huolestuttavaa on se, että vaimo roikkuu vuosikausia epätoivoisesti kynsin hampain miehessään, jolla tietää olevan toinen nainen. 

Millaistakohan dataa hänen sielunsa syväluotaaminen tuottaisi?

Vierailija
13407/13445 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Tuumis

Nillittäjä

Onhan siinä selkeästi kaksi pahaa virhettä. Opettele oikeinkirjoitusta,  jos haluat tulla ymmärretyksi. Nyt herkuttelet Juhannus-nimisellä miehellä etkä päätä virkettäsi koskaan. Rajua touhua.

Vierailija
13408/13445 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Tuumis

Nillittäjä

Onhan siinä selkeästi kaksi pahaa virhettä. Opettele oikeinkirjoitusta,  jos haluat tulla ymmärretyksi. Nyt herkuttelet Juhannus-nimisellä miehellä etkä päätä virkettäsi koskaan. Rajua touhua.

Miestennielijä. Sanan täydessä merkityksessä. 🤭

Vierailija
13409/13445 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Tuumis

Nillittäjä

Miestennielijä. Sanan täydessä merkityksessä. 🤭

Lisäksi rajatonta touhua. Lopun päätös puuttuu. Ai ai. 

Vierailija
13410/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Tuumis

Nillittäjä

Mä olen kuukauden nyt odotellut, miten virke jatkuu. Ei vieläkään. 

Vierailija
13411/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillittäjä

Vierailija
13412/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Tuumis

Nillittäjä

Mä olen kuukauden nyt odotellut, miten virke jatkuu. Ei vieläkään. 

Odottelun sijaan voisit osallistua aiheen mukaiseen keskusteluun. Ai niin, ei onnistu!

Vierailija
13413/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevät, kerrohan miten sujuu? Monia varmaan kiinnostaa.

Hukassa? Ootko vieläkin? Siis hukassa?

Aloitushan on keksitty provo! Ettekö ole tajunneet? 😂🤣

Vierailija
13414/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provojuttuihin uskotte? Voi teitä. Tosissaan pohditte ja neuvotte. Säälittävää.

Vierailija
13415/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa ,että ketju on taas herännyt henkiin. Nyt kun tuosta narsismista on ollut keskustelua, kannattaa katsoa tuo uudehko sarja L/over. Siinä on klassinen tarina narsistisesta miehestä joka nujertaa pikku hiljaa vaimoaan ja muutakin perhettä. Sarja on todella ahdistavaa katseltavaa mutta siinä on erinomaiset näyttelijät mm. Krista Kosonen, perustuu kirjailija Nina Honkasen kirjoittamaan kirjaan Pohjakosketus.

Suositus siksi, että tuntuu että monilla , jotka eivät ole itse kokeneet narsistista puolisoa, tuntuu olevan käsitys ettei sellaista voi olla olemassakaan , on vain hankalia ja vielä hankalampia avioeroja. Tämän sarjan kun katsoo , voi oppia aiheesta vähän lisää.  Itse kärsin aikoinaan 5 v vastaavanlaisessa suhteessa ja tämä sarja on melkein kuin omasta elämästäni silloin. Enkä taatusti ole ainoa, valitettavasti.

Tai sitten niin että kun joku on elänyt narsistin lapsena ja myöhemmin vielä seurannut läheisen suhdetta ja eroa narsistin kanssa, niin ei tunnista täällä samanlaista kerrontaa. En tosin vielä ainakaan jaksoon 4 mennessä ole nähnyt sitä tuossa sarjassakaan. Vähän jotain näppäilee sarjan kotona vallitseva ilmapiiri, missä äijä on koko ajan joka asian päällä, ja nainen näyttää tuntevan itsensä vieraaksi omassa kodissaan. Mutta sitä ei ole oikein onnistuttu kuvaamaan mikä tuollaiseen ilmapiiriin johtaa. 

Minusta siihen johtaa narsistin oikeutuksen tunne. Hän on niin vakuuttunut että hänellä on oikeus määrätä kaikesta (koska hän tietää paremmin), oikeus päättää minkälainen mieliala kaikilla paikalla olevilla milloinkin on (koska kun hänellä on huono päivä ei mahdu mitenkään järkeen kuinka se voisi kellään muullakaan olla muuta kuin huono), oikeus päättää toisen ihmisen puolesta kuinka hänen pitäisi suhtautua milloin mihinkin asiaan (koska jälleen, hän tietää paremmin mitä toinen tarvitsee) jne jne... Ja kun kerran on oikeus niin asiat esittää myös todella vakuuttavasti ja yhtä vakuuttavasti on loukkaantunut/tyrmistynyt/vihainen/marttyyri silloin kun ei asiat mene mieltä myöden. Kanssaeläjät jää lopulta passivisina odottelemaan mistä suunnasta milloinkin tuulee ennen kuin itsekään tietävät minkälainen päivä tästä tulee, millaisena se jatkuu ja millekäs tässä alkaisin. Ihan niin kuin olisi vieraana omassa elämässään.

Ei tuohon tarvita edes huutamista tai väkivaltaa. Riittää klassinen ehdollistaminen: johdonmukaisesti joka kerran kun toimit toisin kuin isä/kumppani/pomo/? haluaa, seuraa jotain ikävää. Parempi siis opetella tunnistamaan herkästi mitä hän milloinkin haluaa ja ottaa siitä selvää ennen kuin tekee/toimii/puhuu/ilmehtii.

Tämä on paras kuvaus narsismista minkä olen lukenut. Juuri tuo oikeutuksen ja paremmin tietämisen hyökyaalto, johon ei näin normi-ihmisiä aiemmin deittaileena osannut ollenkaan suhtautua. En tainnut edes tajuta mitä tapahtuu, mietin vain että miten mulla voi olla niin paska fiilis myös silloin, kun miehellä on hyvä päivä. Pelko oli aina läsnä, joko suoraan tai taustalla.

Vierailija
13416/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä monta vuotta uskottu? Tuumisko on kaiken takana? Nostaa ketjua ja ajaa pois niitä jotka on fiksumpia kuin hän. Ja nyt riehuu kun asia paljastuu. Voi voi narsustia.

Vierailija
13417/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi mukava kuulla ap:n ja 28n kuulumisia.

Täällä menee mukavasti, mutta menköön.

Varjossa 29C, vissyä ja kirjaa vuorotellen.

Letkeää pyhää

t. Tuumis

Vierailija
13418/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset ole tajunneet tätä ketjua provoksi? Vai leikkiikö kaikki mukana? Mikäs siinä, saa niin tehdä.

Vierailija
13419/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut olemme menneet eteenpäin. Suosittelen sinulle samaa Tuumis. Päästä irti.

Vierailija
13420/13445 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Kevät!

Vähintään yhtä huolestuttavaa on se, että vaimo roikkuu vuosikausia epätoivoisesti kynsin hampain miehessään, jolla tietää olevan toinen nainen. 

Millaistakohan dataa hänen sielunsa syväluotaaminen tuottaisi?

Mitä sä muiden elämästä huolehdit?