Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eihän Suomessa oikeus voi määrätä ihmistä pakkovieroitukseen?

Vierailija
28.06.2022 |

Viitaten tähän uutiseen, että Jenkeissä voi.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/74a46789-831b-4d04-84f4-c31c63…

"Margera on oikeuden määräämässä vieroituksessa, mikä tarkoittaa sitä, ettei hän saa poistua luvatta vieroituslaitoksesta. "

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai, mutta muihin pakkotoimenpiteisiin voi määrätä etenkin lapsia. Huostaanotoissa tehdään sadistista ja väkivaltaista vierihoitoa ja sitä tehdään muillekin.

Vierailija
2/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkovieroitusten hyöty on aika kyseenalainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, jos ei henkilö ole tulkittavissa psyykkisesti niin sairaaksi, että pakkotoimet on tarpeen. Suomessa ihminen saa juoda, narkata, laihduttaa tai lihottaa itsensä kuoliaaksi aivan vapaasti.

Vierailija
4/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohoitoon oli ennen lomake. Mielenterveyssyystä. Kun vaaraksi itselleen ja muille. Psykiatriseen hoitoon. Saisi olla huumevieroitukseen myös.

Vierailija
5/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla tavalla. Jos tuomitaan rikoksesta vapausrangaistukseen, kuten ehdottomaan vankeuteen tai valvontarangaistukseen, niin niihin liittyy päihteiden käytön rajoittamista.

Vierailija
6/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä olen monesti puhunut. hoitoon pääsee jos on vaaraksi itselleen tai muille mutta jos on huumeiden käyttäjä niin pakkovierotukseen ei laiteta.

tästä hyötyisi kaikki. käyttäjä raitistuu ja pääsee takas työelämään ja yleinen turvallisuus paranee, rikollisuus vähenee.

ainoa syy miksi tätä ei tehdä on koska se maksaa. mutta unohdetaan mainita että se maksaa murto osan mitä kuluja, kärsimystä huumet tuo mukanaan.

Vierailija
7/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tästä olen monesti puhunut. hoitoon pääsee jos on vaaraksi itselleen tai muille mutta jos on huumeiden käyttäjä niin pakkovierotukseen ei laiteta.

tästä hyötyisi kaikki. käyttäjä raitistuu ja pääsee takas työelämään ja yleinen turvallisuus paranee, rikollisuus vähenee.

ainoa syy miksi tätä ei tehdä on koska se maksaa. mutta unohdetaan mainita että se maksaa murto osan mitä kuluja, kärsimystä huumet tuo mukanaan.

Yksikään näistä väitteistä ei pidä paikkaansa.

Vierailija
8/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on se, että meillä on melko vahva yksilönvapaus. Siksi pakkohoitoonkin voidaan määrätä vain henkilö, joka esim kaahaa Mersulla väkijoukkoon sekopäisenä.

Mutta häirikkönarkki voidaan häätää. Häiriköiköön metsässä muiden menninkäisten kanssa.

Vierailija
9/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheenjäsen häiriöpäihteilee, häädä se. Jos naapuri on tuollainen, hommaa sille varoitus, kirjaa ylös kaikki häiriöt ja poliisikeikat ja potkikaa se pellolle.

Ai juu, tää ei omakotialueella onnistukaan. Pakko sietää vain tai muuttaa itse. Toivoa, että saa tönön kaupaksi vaikka kännipersu kavereineen riehuu ja sotkee vieressä.

Pakkovierotus ei toimi, koska pakko motivoi muutenkin tunnehäiriöisen häiriköimään kovempaa. Raitistumista pitää itse haluta. Tätä halua voi edistää em. häätötoimilla.

Vierailija
10/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään näistä väitteistä ei pidä paikkaansa.

perustele?

väitätkö ettei entiset huumeiden käyttäjät työllisty?

väitätkö että suomessa poliisi nappaa kadulta sekaisin olevan ihmisen, vie tutkimuksiin ja huumeiden käyttäjiä ei kaduilla näy koska kaikki viedään pakkohoitoon?

Vierailija
11/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkovieroitus ei auta pidemmän päälle. Jos itse ei halua muutosta, repsahdus on melkeinpä varma, heti kun sieltä vapautuu. Eli kamalasti tuhlattuja resursseja.

Vierailija
12/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Pakkovierotus ei raitista ihmistä, jos tämä ei itse sitä halua. Ne on kadulla parissa päivässä takaisin, ja se vasta maksaakin kun niitä kuskataan edestakaisin hoidosta vankilaan. Mieti nyt hyvä ihminen paljonko se hoito maksaa.

Vierailija
13/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheenjäsen häiriöpäihteilee, häädä se. Jos naapuri on tuollainen, hommaa sille varoitus, kirjaa ylös kaikki häiriöt ja poliisikeikat ja potkikaa se pellolle.

Ai juu, tää ei omakotialueella onnistukaan. Pakko sietää vain tai muuttaa itse. Toivoa, että saa tönön kaupaksi vaikka kännipersu kavereineen riehuu ja sotkee vieressä.

Pakkovierotus ei toimi, koska pakko motivoi muutenkin tunnehäiriöisen häiriköimään kovempaa. Raitistumista pitää itse haluta. Tätä halua voi edistää em. häätötoimilla.

vaaditaan asenne muutosta. olisipa jokin lääketieteellinen ala mikä auttais ihmismieltä.

Vierailija
14/14 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Pakkovierotus ei raitista ihmistä, jos tämä ei itse sitä halua. Ne on kadulla parissa päivässä takaisin, ja se vasta maksaakin kun niitä kuskataan edestakaisin hoidosta vankilaan. Mieti nyt hyvä ihminen paljonko se hoito maksaa.

eli myönnät että käytetään tekosyynä että se on kallista. 

pakkovieroitus josta puhun pitää sisällä myös psykiatrista terapiaa.

lisäksi ihminen pidetään laitoksessa niin kauan kunnes paranee. sanoohan se järkikin että vaarallista ihmistä ei tulisi päästää muutaman päivän päästä vapaaksi.

painotan jälleen että tästä hyötyy kaikki eikä tule vainajia.