Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sairastanut koronan jo?

Likka
28.06.2022 |

Itse asiassa nykyisin en tunne enää juuri ketään, joka ei olisi sairastanut.
Käyköhän se kaikki läpi.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
22/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaito taas huipussaan. Kysytään koronan sairastamisesta ja jengi sepostaa rokotuksista, maskeista, ruokailutottumuksista, yms.

Ja vastaus kysymykseen, en ole sairastanut, eikä suurin osa lähipiiristäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, en ainakaan tietoisesti. Lähipiirissä suurin osa on sairastanut. Kolme rokotetta on.

Vierailija
24/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sairastanut, 0 koronapiikkiä otettuna, altistunut useita kertoja.

Koronapiikitetyt työkaverit ja tutut kyllä ovat kaikki sen saaneet....

Kerrotko vielä missä kohtaa kysyttiin sun tai sun työkavereiden rokotuksista? 🤔

Vierailija
25/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin toukokuussa ja edelleen on yskää sekä hengästyn aiempaa helpommin vaikka itse tartunnan aikana ei ollut kunnolla edes kuumetta. Aivan kaamea kurkkukipu oli vajaan viikon ja yskä alkoi vasta sen jälkeen. Ja jatkuu siis edelleen.

Vierailija
26/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä on rokottamattomia ja 2-4x rokotettuja (osalla sairastettuna se eka korona 2020 ja osalla omikron nyt vuodenvaihteessa) mutta nyt viimeisen parin kk:n aikana taitaa olla jo kaikki sairastaneet tämän omikronin. Osa siis sairasti/sairastaa jo toiseen kertaan omikroninkin.

Paitsi ne kaksi jotka käyttää edelleen ffp2-tasoisia maskeja ja aloitti noiden käyttämisen jo keväällä 2020. Eivätkä tosiaan istu missään kellarissa pelkäämässä vaan liikkuvat ihan tavalliseen tapaan ihmisten ilmoilla kuten ovat liikkuneet koko pandemian ajan. Tai voihan se olla että he ovat oireettomana tämän sairastaneet, mutta erikoiselta sekin tuntuisi kun yksikään muu tuttavapiirissä ei ole oireetta sairastanut. Ei edes tätä lievää omikronia.

Kumpikin kuuluu myös riskiryhmään (ei tosin samaan) eli sikälikin se oireeton tartunta vaikuttaa epätodennäköiseltä.

Vierailija
27/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin luultavasti koronan alkuvuodesta 2020. Olin aika kipeä. En ole ottanut rokotteita ja olen ollut terve nyt jo 2 vuotta ja 3 kuukautta.

Vierailija
28/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi en! 3 X rokotetuna plus infulenssa rokote. Vimenen rokotus oli mammikuu 2022.ymärtänyt ei mitään suojaa ole enää.Tänään liikuin ilman maskia kaupassa ekan kerran.Huomenna menen metrolla jonnekkin. Metroon laitan maskin!

Vierailija
29/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä missä kohtaa kysyttiin sun tai sun työkavereiden rokotuksista? 🤔

Huomaatko, että olet hieman epäystävällinen tuiskiessasi toisille keskustelijoille.

Minua kiinnostaa kyllä ihan laajemminkin ihmisten kokemukset.

Vierailija
30/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään ole napsahtanut nakki kohdalle. Kumma kyllä.

Vierailija
31/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmihenkisessä perheessämme ei tietääksemme kukaan ole sairastanut...

Vierailija
32/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut, ainakaan todistetusti.

-rokottamaton

Vierailija
33/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sairastettu vaikka pikku paikkakunnassa asutaan. 4

Vierailija
34/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä ole ottanut rokotettakaan.

Vierailija
35/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan syönti liittyy koronaan siten, että D-vitamiini parantaa immuniteettia. Samoin suppilovaverot ovat hyvä D-vitamiinin lähde. Sinkki on toinen aine, joka vahvistaa immuniteettia. Sinkkiä saa mm kokojyvätuotteista, kaalista ja kananmunista. Ravinnosta saadut vitamiinit ja kivennäisaineet pohjustavat immuniteettia flunssaa ja tauteja vastaan. D-vitamiinia ei saa ruuasta liikaa. Oikea ravitsemus ja liikunta pitävät hoikkana, mikä on koronaakin torjuva asia. Lihavuus on koronan ja monen muun taudin riskitekijä.

Vierailija
36/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä lähes kaikki näyttävät sairastaneen vähintään kerran, oli rokotuksia tai ei. Neljä tuttavaa kuollutkin. Yksi tuttu sairasti vakavan koronan ja sai pysyviä vaurioita keuhkoihin. Itse sairastin kaikista varotoimista huolimatta myös (olen riskiryhmään kuuluva) ja tauti oli aika paha, oireita ollut vielä lähes 3 kk jälkeenpäin. Just viime viikolla sairastui vielä yksi tuttava, jolla ei vielä ole ollut koronaa. Nyt taitaa mun tuntemissa ihmisissä olla enää yksi joka ei ole sairastanut, paitsi ehkä oireettomana.

Vierailija
37/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin.viikko sitten. Meni ohi muutamassa päivässä. Tunnen monia jotka ovat sairastaneet koronan. Yksi heistä joutui teholle.

Vierailija
38/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietääkseni. Olen lähipiirini ainoa rokottamaton.

M33

Tämmösten takia pitäisi säätää rokotepakko!

Vierailija
39/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta tuttavapiiristä tunnen kaksi koronan sairastanutta, toinen paraikaa. Itse en ole (vielä, tiettävästi) sairastanut. Rokotukset olen ottanut, pitänyt maskia silloin kun on ollut vahva suositus ja pessyt sekä desinfioinut käsiäni. Olen myös käynyt kaupassa ihan normaalisti pahimpinakin aikoina. Veikkaan, että jos se tauti iskee, se iskee joskus tuossa syksymmällä kun ihmiset palailevat tuliaistensa kanssa lomareissuiltaan.

Vierailija
40/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietääkseni. Olen lähipiirini ainoa rokottamaton.

M33

Tämmösten takia pitäisi säätää rokotepakko!

Miksi? Ei tarvita 100% rokotekattavuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi