Miten kukaan jaksaa seksitöntä suhdetta?
Viime aikoina olen kuullut/lukenut useita tarinoita seksittömistä suhteista. Miten kukaan jaksaa pysyä tällaisessa liitossa, ellei asialle ole jotain oikeata syytä (sairaus tms.)?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen halun on vienyt?
Siihen ei välttämättä löydy kaikkien kohdalla syytä.
Uskoisin, että aika moni on esim. aseksuuaaleja tietämättään.
Koska moni ei ole koskaan kuulleetkaan aseksuaalisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se seksi ole maailman tärkein asia. Jos suhteessa ei ole mitään muuta, niin silloin se ei ole aitoa ja todellista rakkautta. Kyllä ne monet muut asiat, jotka pitävät suhdetta ja liittoa koossa ja ihmisiä yhdessä.
Ja onhan niitä a-seksuaalejakin, joille seksi on enemmänkin vastenmielistä, kuin toivottavaa harrastusta.
Minusta parisuhteessa ei välttämättä tarvitse olla muuta kuin seksiä mutta etenkin silloin kun ollaan parisuhteessa niin sitä on vain yhden kanssa. Seksi on se mikä erottaa parisuhteen kaikista muista suhteista. En harrasta seksiä vakituisesti muuten kuin parisuhteessa, todella harvoin harrastan edes satunnaisesti jos en ole parisuhteessa. Olen demiseksuaali.
Aseksuaalien ei pitäisi mennä yhteen normaalit halut omaavan kanssa. Siitä tulee vain molemmille harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se seksi ole maailman tärkein asia. Jos suhteessa ei ole mitään muuta, niin silloin se ei ole aitoa ja todellista rakkautta. Kyllä ne monet muut asiat, jotka pitävät suhdetta ja liittoa koossa ja ihmisiä yhdessä.
Ja onhan niitä a-seksuaalejakin, joille seksi on enemmänkin vastenmielistä, kuin toivottavaa harrastusta.
Ilman seksiä voi yhtä hyvin olla kaveri. Seksi on isoimpia ystävyyden ja parisuhteen erottavia asioita.
Eli sinulla on kavereiden kanssa yhteisiä lapsia, yhteistä omaisuutta, yhteinen asunto, nukutte samassa sängyssä, halaatte, suutelette, osallistutte yhdessä sukujuhliin, vietätte lomat ja pyhät yhdessä, mutta parisuhde se ei ole, koska seksi puuttuu?
Tääkin on yksi syy, miksi avioliittoon odottaminen on huono idea.
Vähän kuin ostaisi auton ilman koeajoa, mutta vakavampaa.
Paremminhan niissä jaksaa, jää aikaa kaikelle kivalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman seksiä voi yhtä hyvin olla kaveri. Seksi on isoimpia ystävyyden ja parisuhteen erottavia asioita.
Eli sinulla on kavereiden kanssa yhteisiä lapsia, yhteistä omaisuutta, yhteinen asunto, nukutte samassa sängyssä, halaatte, suutelette, osallistutte yhdessä sukujuhliin, vietätte lomat ja pyhät yhdessä, mutta parisuhde se ei ole, koska seksi puuttuu?
Kuulostaa lähinnä siltä, että sinulla on tämmöinen kaveri. Eikä parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Mutta kyllä sitä on lähinnä kämppis, jos seksi puuttuu. Toki tuo voi aseksuaaleille olla oikea suhde.
Mitä tässä olen ihmisiä seurannut, niin myös se halailu ja suukottelu ja jopa rakastava katse tuntuu usein puuttuvan.
En ole koskaan tavannut naista joka haluaisi seksiä. Nainen kiihottuu rahasta.
Meillä ei ole edes hellyyttä, eikä läheisyyttä. Kunhan lapset vähän kasvaa, niin etsin naisen, joka haluaa hellyyttä, tai sitten olen yksin.
Miten kukaan jaksaa miettiä toisten suhteita?
Itse olen kovin seksuaalinen ja parisuhteeni on myös avointa laatua, mutta kaikki eivät ole samanlaisia. Mitä se teitä liikuttaa, onko jonkun suhteessa seksiä? Oletteko paikalla ja koskettaako se teitä millään muotoa?
Juuri tuollaiset ajatukset ja hokemat siitä, millaista rakkauden ja parisuhteen kuuluu olla, ovat tosi haitallisia. Jokainen eläköön sellaista elämää, joka itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole edes hellyyttä, eikä läheisyyttä. Kunhan lapset vähän kasvaa, niin etsin naisen, joka haluaa hellyyttä, tai sitten olen yksin.
Miksi odottaa? Lapset aistivat, että suhteenne on viileä, eikä se ole heidänkään etunsa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kovin seksuaalinen ja parisuhteeni on myös avointa laatua, mutta kaikki eivät ole samanlaisia. Mitä se teitä liikuttaa, onko jonkun suhteessa seksiä? Oletteko paikalla ja koskettaako se teitä millään muotoa?
Juuri tuollaiset ajatukset ja hokemat siitä, millaista rakkauden ja parisuhteen kuuluu olla, ovat tosi haitallisia. Jokainen eläköön sellaista elämää, joka itselle sopii.
Totta, jos molemmat ovat onnellisia, niin mikäs siinä. Jostain syystä aika monet kuitenkin valittavat näistä asioista, mutta jäävät suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla ollut yhteisasumista kavereiden kanssa. Vaimon kanssa ei nukuta samassa sängyssä. Muksuja on tiettävästi yhteisiä, mutta sellainen kumppanuusvanhemmuushan on yleistymässä. Vaimo ei yleensä halua sukujuhliin. Halailu ja suutelu on pannassa, koska vaimon mielestä sellaiset on seksin vonkaamista.
Raha tai velka ja saamattomuus. Siinä syyt pähkinänkuoressa.
Vierailija kirjoitti:
Paremminhan niissä jaksaa, jää aikaa kaikelle kivalle.
Seksikö siis ei ole kivaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tavannut naista joka haluaisi seksiä. Nainen kiihottuu rahasta.
Myös ruskea tai musta naama kiihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, jos molemmat ovat onnellisia, niin mikäs siinä. Jostain syystä aika monet kuitenkin valittavat näistä asioista, mutta jäävät suhteeseen.
Eikö sekin ole sen ihmisen oma asia, että jääkö suhteeseen? Seksihalut harvoin menevät ihan täysin tasan, mutta ehkä suhde on muuten tosi hyvä. Kyllä jokainen osaa ne oman suhteen plussat ja miinukset miettiä ihan itse.
Mielestäni on vain hieman ällöttävää miettiä toisten peitonheilutuksia. Eiköhän se kuulu vain niille ihmisille itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sekin ole sen ihmisen oma asia, että jääkö suhteeseen? Seksihalut harvoin menevät ihan täysin tasan, mutta ehkä suhde on muuten tosi hyvä. Kyllä jokainen osaa ne oman suhteen plussat ja miinukset miettiä ihan itse.
Mielestäni on vain hieman ällöttävää miettiä toisten peitonheilutuksia. Eiköhän se kuulu vain niille ihmisille itselleen.
Mitäs jos toinen kumppaneista ottaa toistuvasti pataan, osaako jokainen silloinkin ne "oman suhteen plussat ja miinukset miettiä ihan itse"? Vai pitäisikö niissäkin tapauksissa auttaa kaltoin kohdeltua puolisoa tajuamaan, että asiat voisi olla paremminkin?
Jos on useampi nainen kierroksessa, tuskinpa haittaa jonkun haluttomuus. Välillä ihan mukavaa vaihtelua ettei mene nussimiseksi aina.