Mitä vinkkejä sulla on olon viilentämiseen helteillä?
Mulla on kylmällä vedellä kasteltu tuubihuivi päässä. Kastelen sen aina uudelleen kun se kuivuu.
Kommentit (46)
Verhot kiinni ja pöytätuuletin hyrräämään. Riittää minun kaksiossani oikein hyvin. Ulkoilemaan klo 21 jälkeen, kun ilma on viilentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumpun päälle laitto, se viilentää.
Et ole nyt kohderyhmää! Että mua ärsyttää nämä ilmalämpöpumpulla leveilijät. Kaikilla ei ole siihen varaa tai muuten mahdollisuutta, esim vuokra-asunnossa. Laitoksista ja sairaaloista tms puhumattakaan. He tarvitsevat viilennysvinkkejä.
Kyllä kaikilla on tollaseen varaa, eipä ne hirveästi enää maksa.
Ja lisäksi se on oma valinta myöskin, jos haluaa asua vuokra-asunnossa, jossa ei ole ilmalämpöpumppua, ei pidä sitten rutistakaan.
Ei munkaan vuokralaiset valita, ettei asunnoissa ole viilennintä.
Laitokset ja sairaalat on hoidettu koneellisella ilmanvaihdolla, niissäkin on viilennys.
Mee pois pilaamasta hyvää ketjua. Olet ärsyttävä ja tiedät sen itsekin, tee asialle jotain.
Ärsyttävää musta ei saa tekemälläkään, oon sellanen kaikkien kaveri. :)
Ei kait se väärin ole, jos tulee tännekin kertomaan itsestäänselvyyksiä?
Oot siis kaikkien kaveri, mutta kukaan ei ole sun kaveri.
Vierailija kirjoitti:
kylmäkalle syliin, harsoon käärittynä.
Tätä käytän mutta selän puolella ja pyyhkeeseen kiedottuna. Nukkumaan mennessä märkä pyyhe vatsalle.
Pakastan parin litran pakastepusseissa jäämötiköitä, joita laitan vatiin jalkatuulettimen eteen.
En väitä että toimii kovin viilentävästi. Vaikutus on enemmänkin psykologinen, koska fyysinen olotila on sietämätön.
Asunnon lämpötila on iltaisin laskenut tällä menetelmällä vain yhden asteen, mutta jotain on pakko tehdä että saa nukuttua edes vähän.
Että seuraavaa vesi- ja sähkölaskua ootellessa.
Nyt yöllä tuuletetaan koko kämppä kunnolla. Parvekkeen ovi saa olla auki siihen asti kun sisä ja ulkolämpötila on sama, sitten ovi kiinni ja pimennysverhot ikkunoiden eteen.
Ilmalämpöpumppu