Mitä vinkkejä sulla on olon viilentämiseen helteillä?
Mulla on kylmällä vedellä kasteltu tuubihuivi päässä. Kastelen sen aina uudelleen kun se kuivuu.
Kommentit (46)
Tuo oli älyttömän hyvä vinkki pitää pää kylmänä ja olla choolisti! Täytyy kokeilla itsekin sitä, vaikuttaa yksinkertaiselta!
Tätä ennen olen turvautunut pitämään kylmään veteen kasteltua pyyhettä olkapäillä ja yöllä peittona. Ja kaikki tapahtuu verhojen takana pimeässä, tottakai!
Illalla kastelen pyyhkeen kylmällä vedellä, se peitoksi. Viilentää hyvin.
Ilmalämpöpumpun päälle laitto, se viilentää.
Vierailija kirjoitti:
Et ole nyt kohderyhmää! Että mua ärsyttää nämä ilmalämpöpumpulla leveilijät. Kaikilla ei ole siihen varaa tai muuten mahdollisuutta, esim vuokra-asunnossa. Laitoksista ja sairaaloista tms puhumattakaan. He tarvitsevat viilennysvinkkejä.
Vatiin kylmää vettä ja jalat sinne.
Uiminen. Monta kertaa päivässä vaan uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole nyt kohderyhmää! Että mua ärsyttää nämä ilmalämpöpumpulla leveilijät. Kaikilla ei ole siihen varaa tai muuten mahdollisuutta, esim vuokra-asunnossa. Laitoksista ja sairaaloista tms puhumattakaan. He tarvitsevat viilennysvinkkejä.
Kyllä kaikilla on tollaseen varaa, eipä ne hirveästi enää maksa.
Ja lisäksi se on oma valinta myöskin, jos haluaa asua vuokra-asunnossa, jossa ei ole ilmalämpöpumppua, ei pidä sitten rutistakaan.
Ei munkaan vuokralaiset valita, ettei asunnoissa ole viilennintä.
Laitokset ja sairaalat on hoidettu koneellisella ilmanvaihdolla, niissäkin on viilennys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi se on oma valinta myöskin, jos haluaa asua vuokra-asunnossa, jossa ei ole ilmalämpöpumppua, ei pidä sitten rutistakaan.
Laitokset ja sairaalat on hoidettu koneellisella ilmanvaihdolla, niissäkin on viilennys.
Mee pois pilaamasta hyvää ketjua. Olet ärsyttävä ja tiedät sen itsekin, tee asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee pois pilaamasta hyvää ketjua. Olet ärsyttävä ja tiedät sen itsekin, tee asialle jotain.
Ärsyttävää musta ei saa tekemälläkään, oon sellanen kaikkien kaveri. :)
Ei kait se väärin ole, jos tulee tännekin kertomaan itsestäänselvyyksiä?
Ihan ekana huolehdin siitä, että asuntoon ei tule kuumuutta mistään eli tuuletan vain öisin kun on selkeästi viileämpää mitä sisällä. Lisäksi ikkunoiden edessä on niin sälekaihdinta, pimentävää rullaverhoa kuin täyspitkää pimennysverhoa. Koko setti siis silloin kun aurinko paistaa sille puolen taloa ja sitten kun ei, niin edessä on "vain" sälekaihdin, jonka kiinniollessakin sen raoista tulee hieman valoa ettei aivan pimeässä tarvitse olla. Makkarin oven pidän kiinni jotta sinne ei leviä lämpöä muualta asunnosta (on varjon puolella aamun jälkeen)
Tämän lisäksi on sekä lattiatuuletin että pöytätuuletin jotka ei kyllä asuntoa viilennä, mutta se ilmavirta viilentää itseä kun päässä on märkä huivi ja/tai hartioilla märkä pyyhe. Samoin jaloissa on usein myös märkä pyyhe tai sitten uitan jalkoja vadissa jossa on viileää vettä.
Uuniruokia en helteellä tee lainkaan ja kotona olen hyvin kevyissä vaatteissa eli joko yli-isossa pitkässä topissa tai sitten löysässä hellemekossa.
Ei nyt ole niin kuuma, että pitäisi jotenkin viilentää.
Jäätelöä ja jäävettä.
Minäkin ikuisesti valitan helteestä, mutta täällä vaan Helsingin keskustassa käppäilen sisukkaasti.
Hakaniemessä ja Kaisaniemessä tuulee mukavasti.
Nyt pysähdyin terassille juomaan kylmää juomaa.
Kai tästäkin hengissä selvitään.
Käytän mentolia sisältävää suihkusaippuaa, viilentää mukavasti
Se helpottaa suuresti, kun ei koko aikaa valita miten kuuma on. Tätä kestää kuitenkin hyvin vähän aikaa ja kohta on taas viileää (ja sitten valitat kun on niin kylmä)
Vierailija kirjoitti:
Vatiin kylmää vettä ja jalat sinne.
Ja kun vesi on lämmennyt, jalat ovat entistä kuumottavammat, kun kylmä vesi on saanut veren kiertämään vilkkaasti. Erittäin huono vinkki siis ellei istu 24/7 jalat vadissa.
Mulla ei toimi muu kuin ilmastointilaite. Parhaat 400 euroa mitä olen ikinä käyttänyt!
Aivittumä NAUTIN helteistä ja erityisen paljon teidän elämää ja iloa vihaavien talvihullujen ruikutuksesta 😂🤣😆👌🏽
Ja lopeta sinä mörköjen näkeminen siellä missä niitä ei ole. Vai onko tuo sun normaali asenne kaikkeen?