Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kroppa hajoaa käsiin

Vierailija
28.06.2022 |

Täytin viime viikolla 20 ja aloin jo miettiä, että tästäkö se alamäki alkaa.
Vaikka täällä pitäisi olla "hirmuhelteet", minua palelee tolkuttomasti ja eilen kävin villapaidassa ulkoilemassa eikä tuntunut ollenkaan liialta!
Tärisen nytkin kylmästä vaikka sisälläkin 20+.
Kävin pari päivää sitten mökkeilemässä ja useamman tunnin ramppasin saunan ja järven väliä ja kaikki jumit kyllä aukesivat siellä tehokkaasti, mutta nyt taidan olla liiankin löysä.
Eilen venyttelin hyvin kevyesti ja olkapäästäni kuului poksahdus, oksensin kivusta välittömästi ja nyt koko hartiaseutu tuntuu toiselta puolelta melko löysältä ja sitä kolottaa.
Sitä ennen napsahti polvilumpio aamupäivällä poikaystävän kanssa touhutessa.
Minulla on aina ollut yliliikkuvat nivelet ja kylmät raajat, jotka vaihtavat väriä, mutta tämä helle tuntuu pahentavan oireilua ja olen hirveän kipeä.
Jaksan kyllä tehdä pitkiäkin kävelylenkkejä ja salilla spinningiä, mutta mitään voimaharjoitteluja en uskalla nyt tehdä, koska pelkään murtavani luita.
Syön melko normaalisti, joskin kasvissyöjänä hiilarivoittoisesti.
En ole aikoihin käynyt lääkärissä, viimeksi yläasteella tämän vaivan takia kun opettaja oli huolissaan.
Liikuntatunneilla polvilumpioon sattui usein ja uimaan en saanut luokan kanssa mennä, koska opettajan mielestä käteni ja jalkani näyttivät niin hirveiltä, ne kun ovat joko täysin tulipunaiset tai sinivioletit kuin ruumiilla, kuten sormetkin, kynsienaluset usein ihan vitivalkoiset.
Lääkäri vain totesi että olen värikäs tyyppi eikä syytä huoleen ole.
Tämä ei siis tosiaan ole mikään diagnoosia kaipaava vaiva, mutta jotain haluaisin itse yrittää tehdä näiden ikävien nivelten poksahdusten ja raajakipujen välttämiseksi.
Sormiin ja varpaisiin sattuu usein niin että pyörryttää, varsinkin jos käy kylmä viima tai olen kauan auringossa.
Tietysti suojaudun hyvillä kengillä ja tarvittaessa laitan kädet taskuun.
Harrastan liikuntaa joka päivä, lenkkeilyä, kevyttä salitreeniä ja joogaa.
Yritän vahvistaa raajojani treenillä ja helpottaa kipuja joogalla.
Alkoholia en juo ja tupakkaa vain kavereiden kanssa pari kertaa vuodessa.
Onko täällä kokemuksia vastaavista ongelmista ja miten olette niistä päässeet eroon tai lievittäneet?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt benecolia tai alentajaa, lopeta heti. Se on myrkkyä kropalle. Nivel- ja lihaskivut olivat itselleni arkipäivää kunnes lopetin. Olo oli kuin 80-vuotiaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi