Lapset ei pysty nukkumaan helteen takia
Ihan tuskaa. Millähän noita viilentäisi. Kohta viikkoon eivät ole kunnolla nukkuneet ja uni tulee vasta puolen yön jälkeen vaikka ikää on vain kolme ja viisi. Eipä auta läpiveto kun ulkona on 26 astetta myöhään illallakin.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona ei ole 26 astetta myöhään yölläkin. Ei ainakaan täällä Suomessa.
Kello on nyt pian 22, meillä on edelleen 28 lämpöä ulkona. Vaikka aurinkokin on ollut pilvessä viimeiset pari tuntia. Tää on tuskaa.
Muuta Islantiin. Siellä ei ole koskaan hellettä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan enkä niin väittänytkään. Ap
Aloituksessa väitit. Koeta muistaa trollatessa edes se, mitä itse olet kirjoittanut.
En väittänyt. Koetapa itse lukea aloitus ennen kuin trollaat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuulettimet puhaltaa sopivan läheltä niin on oikein mukavaa lastenkin nukkua eikä ikkunoiden tarvi olla auki
Ja meillä on jokaisessa ikkunassa pimennysverhot niin aurinko ei pääse yhtään paistaa suoraan sisälle niin päivälläkin on hyvä olla verhojen ja tuulettimien ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello on nyt pian 22, meillä on edelleen 28 lämpöä ulkona. Vaikka aurinkokin on ollut pilvessä viimeiset pari tuntia. Tää on tuskaa.
Nari nari nari. Kaksi päivää vuodessa on vähän lämpimämpää ja heti hirveä ulvonta. Hommatkaa viilennyslaitteita niin ei tarvitse kitistä.
On tuskaa, varsinkin kun väsyneinä riehuvat koko päivän.
Kai se yöllä tuulettiminen on paras apu, joku tuuletin siihen sitten lisäksi. Vilpoinen suihku ennen nukkumaanmenoa.
Mutta auttaisikohan se, jos kauratyynyn laittaisi pakastimeen ja sieltä sänkyyn vaikka jalkopäähän?
Ja jos innokkaasti tuulettaa, niin aamuyöstä lasta voikin jo palella. Hyttysistä en edes aloita.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pysty. Melatoniinia yritän ottaa se vähän auttaa. Tiedän että tuttu antaa lapsilleen vaik sitä ei kai suositella tai lähinnä ei ole tutkittu.
Lastensuojeluilmoitus pitäisi tutustasi tehdä. Älä edes itse sitten jaa näitä neuvoja eteen päin. Yhtä hyvä neuvo, kun 60 luvulla neuvottiin nukuttamaan lapsi juottamalla sille konjakkia.
Tuuletin sopivan lähelle ja kostea lakana päälle. Itse pesen joka ilta lyhyellä pesuohjelmalla (kylmä vesi ja 15 minuutin ohjelma 1800 linkouksella) meille jokaiselle ikioman pussilakanan ja laitetaan ne yllemme peitoksi ennen nukahtamista. Ei tuo pakastaminen mitään auta, kostea paksu lakana auttaa jopa muutaman tunnin, viilennys on todella helpottava. Märkä se toki ei voi olla että sänky ei mene pilalle, ja paras vaikutus on kun nukkuu mahdollisimman vähissä vaatteissa. Vuoden 2017 helteistä asti sama menettely, pystymme nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa väitit. Koeta muistaa trollatessa edes se, mitä itse olet kirjoittanut.
Jankuti jankuti. Toivottavasti tulee oikein hikinen yö teille.
Ja meinasit, että asia ratkeaa vinkumalla täällä? Simsalabim helle hävitköön.. 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nari nari nari. Kaksi päivää vuodessa on vähän lämpimämpää ja heti hirveä ulvonta. Hommatkaa viilennyslaitteita niin ei tarvitse kitistä.
Kaksi?
Prismassa ainakin näytti hyvin olevan jäljellä siirrettäviä ilmanviilentämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jankkaat. Kirjoitin aloituksessa, että myöhään illalla. Itse keksit ihan omasta päästäsi, että olisin kirjoittanut myöhään yöllä. Ja halusit sitä jankata jostain syystä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa oli juuri 29 astetta klo 21. Nyt on 26. (ei AP)
Nyt ei ole vielä myöhäinen ilta yöstä puhumattakaan.
3- ja 5-vuotiaille kyllä on jo ihan myöhä, varsinkin jos aamulla on päiväkotiin lähtö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutatte asuntoon, jossa on kunnon ilmastointi/mahdollisuus asentaa ilp.
Helpommin sanottu kuin tehty näillä Helsingin hinnoilla. Ap
Muutatte pois Helsingistä. Ei siellä ole mikään pakko asua, jos ei ole varaa kunnolliseen kotiin. Ja kyllä, töihin pääsee, vaikka ei asuisi samassa kaupungissa, missä työt sijaitsevat.
Työt on Helsingissä mutta eipä meillä ole edes Espoosta, Vantaalta tai Nurmijärveltä tms ostaa jotain rivaria tai omakotitaloa. Ap
Lahdestakin pääsee ihan kätevästi Helsinkiin töihin. Ja on siinä lähempänäkin paljon muitakin paikkakuntia kuin mainitsemasi. Väitän, että nykyisen asuntonne hinnalla saatte kyllä Espoosta tai Vantaaltakin hyvin ilmastoidun asunnon. Eihän sen tarvitse olla rivari tai ok-talo. Monissa kerrostaloissakin on oikein hyvä ilmastointi ja osassa jopa ilp asennettuna, kuten meillä.
Yksisuuntainen ikkunan peilikalvo ikkunoihin? Vähentää pikkuisen paahdetta sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi?
No okei kolme. Sehän se tässä nyt oli olennaista onko päiviä kaksi vai kolme.
Ei joka ilta pidä lakanoita pestä, joku roti sähkön ja veden kulutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jankkaat. Kirjoitin aloituksessa, että myöhään illalla. Itse keksit ihan omasta päästäsi, että olisin kirjoittanut myöhään yöllä. Ja halusit sitä jankata jostain syystä.
Ap
Pilkunnussijoilla on aina astetta tukalampaa. Huomaa sinusta.
Motonetissäki vaikka kuinka paljon oli nuita siirrettäviä viilentimiä,halvimmat jotain 250e.
Mikä tekosyy ettet sellaista osta?
Raha ei ainakaan jos lapsiakin tehtynä.