Onko olemassa naisia, jotka ulkonäön takia eivät saa juurikaan huomiota miehiltä?
Vähän vaikuttaisi että ei. Esimerkiksi tuntemillani ylilihavilla naisilla on ollut iskijöitä pörräämässä, samoin esim naamasta selkeästi "vähemmän kauniilla" naisilla.
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että otsikossa puhutaan huomiosta ja sitten heti seuraavaksi iskemisestä. Eivät ne ole synonyymejä.
Minä esimerkiksi saan miehiltä runsain mitoin kunnioittavaa, arvostavaa huomiota ja huomioimista. Sen sijaan yksikään mies ei ole yrittänyt iskeä minua 43-vuotiaan elämäni aikana.
- treffeille pyytäminen on iskemistä
- lounaalle pyytäminen on iskemistä
- puhelinnumeron pyytäminen on iskemistä
- siviili-sähköpostiosoitteen pyytäminen on iskemistä
- erityisesti sinuun kohdistuvat huomiointi on jopa työyhteyksissäkin iskemistä, jos siis mies kohdistaa sinuun epävirallisemman ja intiimimmän oloista huomiota kuin muihin naisiin vastaavissa tilanteissa
Toisin sanoen, olet tullut isketyksi vaikka kuinka monta kertaa.
Näin miehenä voin sanoa että kyllä niitä on. Ja valitettavasti ne ihastuvat aina minuun, samalla kun ne naiset jotka itteä viehättää kohtelevat minua pelkkänä kaverina. Joskus myös kylmästi.
Jotenkin raadollista ja masentavaa kuinka hierarkiaan pohjautuvaa pariutuminen on. En puhu mistään "markkinataso" jutuista vaan sellasesta loogisesta hierarkiasta. Sen jotenkin tuntee nahoissaan jos kaunis nainen katsoo halveksuvasti / säälivästi kun yrittää flirttailla jne.
Kun meikkaan ja laitan tekoripset, mulle avataan ovia, flirttaillaan ja pidetään silmäpeliä. Luomuna tai kevyellä meikillä ei tule huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Kun meikkaan ja laitan tekoripset, mulle avataan ovia, flirttaillaan ja pidetään silmäpeliä. Luomuna tai kevyellä meikillä ei tule huomiota.
Miten arvioisit ulkonäköäsi luomuna? Keskiverto, keskivertoa huonompi, vai keskivertoa parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten arvioisit ulkonäköäsi luomuna? Keskiverto, keskivertoa huonompi, vai keskivertoa parempi?
Varmaan hivenen keskivertoa parempi. Hoikahko, mutta rintava, olkapäille ulottuvat luonnollisen väriset hiukset, aika tavalliset kasvot mutta kissamaiset silmät (ne on kuulemma seksikkäät), normaalipituinen. Tunnen itseäni 20 kertaa kauniimpia, joten aika keskiverto lienen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaanko Suomessa muka naisia iskemään julkisella paikalla vai minkälaisesta lähestymisestä tässä tarkalleen puhutaan?
Tullaan.
Ja jos erehdyt puhumaan miehelle, hän automaattisesti luulee sinun olevan kiinnostunut ja vapaata riistaa.
Tää on ihan järkyttävää, siis se että puhut jollekin tai vain tervehdit, luullaan että olet kiinnostunut romanttisessa tms. mielessä. Työpaikoillakin. Ihmiset on tosi vainoharhaisia tai luulevat itsestään liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Jaa.. No mulle ei avata ovea vaikka kulkisin jalka paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaanko Suomessa muka naisia iskemään julkisella paikalla vai minkälaisesta lähestymisestä tässä tarkalleen puhutaan?
Tullaan.
Ja jos erehdyt puhumaan miehelle, hän automaattisesti luulee sinun olevan kiinnostunut ja vapaata riistaa.
Tää on ihan järkyttävää, siis se että puhut jollekin tai vain tervehdit, luullaan että olet kiinnostunut romanttisessa tms. mielessä. Työpaikoillakin. Ihmiset on tosi vainoharhaisia tai luulevat itsestään liikoja.
Joo. Mulle on käynyt näinkin, että olen mennyt tiedustelemaan joltain miesoletetulta esim. että missä joku paikka on ja miten / millä sinne pääsee, niin ennen kuin ehdin edes kysyä, tämä miesoletettu kertoo seurustelevansa / että hänellä on naisystävä. Ihan kiva, mutta minä nyt haluaisin päästä sinne Homeperseensuolle jotenkin 🤣
Kyllä on huomiotta jääviä naisia. Jäävät tahtomattaan vaille miesten huomiota.
Aivan samoin kun on huomiotta jääviä miehiä, naiset eivät heitä noteeraa mitenkään.
Joku luonnonlaki lienee, oikeudenmukaista tai reilua se ei ole, mutta minkäs teet. Pariutuminen kun perustuu vapaaehtoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaan.
Sitten on meitä jotka nimenomaan olemme romanttisesti kiinnostuneita ja yritämme jutella ja tutustua, mutta mies juoksee välittömästi karkuun...
Mä olen. Oon ihan ok näkönen, kauniiksikin kehuttu, mutta vakavasti traumatisoituneena varmaan purisin sormen poikki jos joku mies koskisi mua edes olkapäähän. Uskon, että se näkyy jotenkin ulospäin, vaikka oon ystävällinen ja hymyilen. Syvällä päässä mulla on silti ajatus, että vieraat ihmiset ovat vihollisia, kunnes toisin todistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkin naiset puhuvat itsestään kauhean rumasti ja halventaen omaa kehoaan sekä sieluaan? Jokainen ihminen on omanlaisensa saviruukku - ainutkertainen luomus. Kun ihminen on elossa, terve ja näkee silmillään ja kävelee jaloillaan, hän on jo hyvä kapistus. Rakkautta itseen voi harjoitella koko elämän. Ala henkisestä puolesta, niin turhat kilotkin karisevat matkalla, kun syö viehättäviä annoksia siunaten ne. Et ole kenenkään huomion ja katseiden varassa.
No, oli tilanne millainen tahansa ja nainen millainen tahansa, niin kyllä sitä huomiota aina joltakin saa, joskus siltä joka on se suurin sika.
Suomalainen ei osaa pitää turpaansa kiinni eikä useimmilla ole siis myöskään käytöstapoja sen suhteen, mitä sanoo ja missä.
Hienotunteisuus on tuntematon käsite.
Mutta toisaalta, jos katsot aviopareja, niin kyllä siellä on ihan laidasta laitaan ulkonäköjä puolin ja toisin, että kyllä parin löytää kun hakee.
Vierailija kirjoitti:
No, oli tilanne millainen tahansa ja nainen millainen tahansa, niin kyllä sitä huomiota aina joltakin saa, joskus siltä joka on se suurin sika.
Suomalainen ei osaa pitää turpaansa kiinni eikä useimmilla ole siis myöskään käytöstapoja sen suhteen, mitä sanoo ja missä.
Hienotunteisuus on tuntematon käsite.
Mutta toisaalta, jos katsot aviopareja, niin kyllä siellä on ihan laidasta laitaan ulkonäköjä puolin ja toisin, että kyllä parin löytää kun hakee.
Itte olen sellainen tätä nykyä, etten edes kaipaa kenenkään huomiota, ainakaan missään parinmuodostusmielessä. Oikeastaan en ole koskaan kaivannut isommin.
Mutta nykyään sitä huomiota tulee, erään vainoajan tekemisten takia. Sellaista on elämä pikkukylässä, jossa aivottomilla on suuri osuus väestöpohjassa. Sori vaan.
Jos haluaisin miesten huomiota, kai minä silloin menisin jonnekin missä sitä huomiota mahdollisesti voisi saada, tälläisin itteni kuosiin ja olisin yrittävinäni ainakin nätti. Mutta kun en näin tee, niin eikö asia ole selvä. Jotta turhaan mua häpäisette porukalla. Ihan vapaasti saatte pitää toisenne. Sori.
Tää kommentti on voinut olla täällä aiemmin, mutta silti.
Olen ollut kaunis ja pelannut kauneudellani tosi paljon. Nyt kun olen keski-ikäinen niin veikkaapa paljon mulle on jäänyt pelivaltistani. Kehitä itseäsi, kouluttaudu, ole rohkea! Kauneus on vain hetken aikaa!
Ulkomailla saan paljon huomiota, mutta Suomessa en. Moni ystävä sanoo samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaan.
Joo. Mulle on käynyt näinkin, että olen mennyt tiedustelemaan joltain miesoletetulta esim. että missä joku paikka on ja miten / millä sinne pääsee, niin ennen kuin ehdin edes kysyä, tämä miesoletettu kertoo seurustelevansa / että hänellä on naisystävä. Ihan kiva, mutta minä nyt haluaisin päästä sinne Homeperseensuolle jotenkin 🤣
Myös nainen alkaa hyvin nopeasti puhumaan "meistä" tarkoittaen kumppaniaan. Välillä ihan huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee aina huomiota. Muovihärpäkkeitä en ole kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa. Ainakin minä. En saa huomiota miehiltä. En edes silloin, kun pukeudun minihameeseen ja toppiin. En pukeudu miesten huomion vuoksi, valitsen vaatteeni sen mukaan, mistä itse tykkään ja minä satun tykkäämään esimerkiksi topeista ja minihameista. Ei minun siis tarvitse sitä huomiota saada, ei sillä ole merkitystä, ja olen jo niin tottunutkin siihen, että olen näkymätön.
Eikö oikeasti miehet tuijota yhtään jos olet minihameessa ja topissa?
Eivät ole jääneet tuijottamaan.
Kumma, että otsikossa puhutaan huomiosta ja sitten heti seuraavaksi iskemisestä. Eivät ne ole synonyymejä.
Minä esimerkiksi saan miehiltä runsain mitoin kunnioittavaa, arvostavaa huomiota ja huomioimista. Sen sijaan yksikään mies ei ole yrittänyt iskeä minua 43-vuotiaan elämäni aikana.