En halua enää palata hoitoalalle loman jälkeen
Mille alalle kannattaisi lähteä, jos palkka on se ykköskriteeri. Ei mikään lääkäri kuitenkaan.
Kommentit (34)
Progressio alkaa nousta tosi nopeasti juuri siinä 3000-5000 välillä ja kun palkka nousee niin veroprosentti nousee nopeasti.
Itsemurha-ajatuksissa, mieti oikeasti menetkö lomilta takaisin töihin. Onko sulla mitään kontaktia terveydenhuoltoon asian osalta?
Ap hoitaa ajatukset maaliin ja antaa paikan opiskella hieman enemmän motivoituneelle.
Sosiaalialalle. Vieläkin paskempi palkka. Suosittelen lastensuojelua.
Vierailija kirjoitti:
IT-alakin minua kiinnostaisi, mutta en tiedä ovatko nuo palkat tosia... "It-alalla voi tienata hyvin muutenkin kuin pomona. Kaikista tehtävistä ei saa yhtä tuntuvaa tilipussia. Hillotolpan yläpäässä it-päällikkö tienaa 5020 euroa kuussa ja tuotepäällikkö 4919 euroa. It-ammattinimikkeistä pienin palkka oli tarjolla laiteasentajalle: vain 2793 euroa kuussa."
Hoitajana tuo "vain" 2793 € kuulostaa jo luksukselta. Puhumattakaan noista lähes 5 tonnin summista.
Ap
IT-alaa en kyllä sivusta seuranneena voi suositella koska kova tulospaine ja stressi sielläkin on. Vähän samaa kutsumusajattelua sielläkin näkee eli työajoista ollaan vähän häilyviä ja koska asiakkaat painostaa niskaan, saattaa deadlinet olla aivan epärealistisia. Palkka määräytyy pitkälti osaamisen perusteella ja ns. junior-tason koodarihommat on monesti noin 2,5k pinnassa (brutto) eli alkupalkka ei ole hoitoalaa kovasti kummoisempi.
Hmm... voisit opiskella vaikka farmaseutiksi tai lentoemännäksi. Tai yrittää sun sh koulutuksella kelalle.
Joku teollisuus työ? Palkka ihan ok. Tauot toimii. Ylitöistä maksetaan kunnon korvaus. Asiakkaat eivä sylje päälle, ei nipistele eikä lyö. Viikonloput todella harvoin työtä.
Opiskele kosmetologiksi ja alat sen jälkeen tekemään erilaisia pistoshoitoja. Joko oman firman kautta tai jossain kauneusklinikalla.
Tienaavat ihan ok ja pätevistä hyvistä täyteaineiden pistäjistä ei ole liikaa tarjontaa.
Miten olisi joku AMK-insinööri? LVI alalla ainakin sanotaan olevan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm... voisit opiskella vaikka farmaseutiksi tai lentoemännäksi. Tai yrittää sun sh koulutuksella kelalle.
Farmaseuteilla taitaa olla sama palkka, jatkuvaa asiakaspalvelua ja myös vuorotyö. Helpottaako paljoakaan?
Kannattasko ensin hakea saikkua ja terapiaa. Sitten vasta opiskelujutut. Jos irtisanoudut tulee karenssi ja ansiosidonnaista päivärahaa saa vain 1, 5 vuotta....
Ikean työntekijät näyttää usein iloisilta. Palkka tuskin kyllä erikoinen.
Samaa ajatusta pyörittelen. Tällä hetkellä olen lomalla, ajattelin että vähäksi aikaa vielä palaisin ja hoitaisin nykyiset potilaani jollekin mallille ja haluisin itse raportoida heistä seuraajalleni (jos nyt seuraajaa löytyy kun on ollut viime vuosina aika kiven takana saada meille uusia). Teen siis yksilövastuista työtä jossa pitkähköt hoitosuhteet, enkä haluisi että potilaani joutuisivat kohtuuttomasti kärsimään äkillisestä vaihdosta. Itseäni kiinnostaisi matkailuala ehkä eniten. Olen myös miettinyt jonkinlaista myyntiedustajan/ esittelijän työtä. Sairaanhoitajan koulutuksesta voisi olla etua vaikka jonkin lääkefirman leivissä. Jotain tässä nyt kuitenkin on keksittävä. Olen valmis vaikka jonkin verran huonompaan palkkaan ainakin aluksi. Kiva olisi tietysti jos olisi mahdollista palkkakehitykseen. Nythän sitä mahdollisuutta ei todellakaan ole, vaan palkka on mikä on.
Tuplakoulutukset ovat kalliita. Saako Suomessa ihan oikeasti opiskella monta tutkintoa valtion laskuun? Harkintaa, kiitos.