Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aidit ylipukevat vauvojaan niin herkasti? Monta kerrosta vaatteita, vanupuku jo talla kelilla, makuupussi suljettu ja kaiken huipuksi viela sadesuoja, joka ei yhtaan hengita

Vierailija
17.10.2006 |

ja jota valitettavasti näkee myös kesähelteellä! Vauva nukkuu kuin saunan lauteella. En syyllistä ketään, kysyn vain mistä tämä johtuu, kun ei oikein hahmota mikä on tarpeen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvallani oli tänään päällään sisäasun päällä kevyttoppapuku ja oli rattaissa untuvamakuupussissa ja nukkui tosi tyytyväisenä kolme tuntia.

Anopin kanssa väännämme tästä aiheesta välillä kättä ja minä sen väännön olen poikkeuksetta aina voittanut. Tunnen vauvani ja tiedän mikä on suurinpiirtein sopiva vaatetus. Eikä ole eka vauva.

Vierailija
2/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä varustuksessa itse menisit päiväunille ulos mahdollisesti useammaksi tunniksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti varmaan tietää sinua paremmin, millaisessa vaatetuksessa juuri hänen vauvansa viihtyy.

Et voi myöskään tietää, mitä vauvan päälivaatteiden alla on. Kaikki eivät käytä ensin seitsemää välikerrastoa ennen toppapukua, vaan jollakin voi siellä alla olla vaikka pelkkä body.

Jos olet nähnyt vauvan itkevän hikipäässä (kuumuuden takia) eikä äiti ole tehnyt mitään helpottaakseen vauvan oloa, on ihan oikein että puutut asiaan. Jos taas olet kaupungilla/kaverin luona salaa hämmästellyt vauvan vaatetusta, olet typerä kyttääjä. Vauva osaa varmasti ilmaista, mikäli hänellä on huono olla!

Vierailija
4/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ihmettelinkin, koska joudun tämän asian kanssa lähes päivittäin tekemisiin työssäni. Vauvat makaavat päät märkinä vällyissään... Sopiva lämpötila kokeillaan vauvan niskasta, mutta ilmeisesti sitä ei enää opeteta missään, kun jatkuvasti tästä asiasta joutuu ohjeistamaan.

Vierailija
5/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ohuet trikoovaatteet

-collegevaatteet

-villapuku

-toppapuku

-makuupussi

-lämpöpussi

---> lääh puuh, vauva parka!

Vierailija
6/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvat on yksilöitä siinä missä aikuisetkin. Itse just tuossa päivällä olin pihassa toppahousuissa, talvitakissa, villasukissa ja nahkarukkasissa palelemassa, kun naapurin rouva lapsineen hyppeli paljain käsin ja huppari päällä. Niin ja meidän kakaroilla oli välikausihaalareiden alla kaksi vaatekertaa ja likalla sormet kohmeessa sisälle tullessa, vaikka oli vedenpitävät fleecevuoriset rukkaset ja villalapaset alla. Siis meidän perheellä on AINA enemmän päällä kuin muilla ja meidän penskat on olleet päät märkinä (hiestä) vain kesähelteellä riehuttuaan liikaa. Kyllä määkin saatan joskus ihmetellen katsoa, kun naapurin lapset juoksentelee t-paidoissa vaikka lätäköt on melkein riitteessä (okei, vähän kärjistän), mutta muistutan sitten itseäni, että ne on tehty säänkestävämmiksi kuin meidät. Kaikella hyvällä, yrittäkää ymmärtää erilaisuutta.