Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen pitää antaa tehdä omalla tavallaan

Vierailija
27.06.2022 |

Taas kerran aiheeseen miehen pitää antaa hoitaa kotityöt omalla tavallaan ja että pitää vaan relata. Ihmettelen edelleen, että ONKO olemassa miehiä, jotka tosiaan oppivat hoitamaan ne asiat?

Minä ne ex erosimme vuosi sitten. Yli 10 v. yhteistä taivalta takana, ja läpi koko suhteen ongelmana oli erilaiset käsitykset siivoamisesta, lapsenhoidosta ym., ja ihan koko ajan sain lähipiiriltä neuvoja anna miehen tehdä omalla tavallaan ja relaa yms. En todellakaan ole mikään siivous/konmari-hysteerikko, mutta en halua elää roskan/lian/romun keskelläkään.

Elämäntilanteesta ja eri seikoista riippuen sovimme, että mies jää toistaiseksi asumaan yhteiseen omakotitaloomme siihen asti, kunnes myymme talon.

Just tässä olen muutaman päivän talovahtina ja katselen, kuinka mies on tehnyt asiat omalla tavallaan. Ikkunoita tai leveitä ikkunalautoja ei ole pesty kertaakaan ja hyvä kun läpi näkyy. Lattioita ei ole muualla kuin keittiössä pyyhitty kertaakaan, pölypallot, likaraidat, limupullontahmaiset renkaat joka paikassa, niin lattialla kuin pöydillä. Joka kaapista pursuaa romu ulos jos avaa oven. Kaikki tasot ovat täynnä tavaraa, jota ei ole laitettu paikalleen. Katoista ja lampuista riippuu hämähäkinseittiä. Kissan- ja koirankarvaa ihan joka paikassa. Sohvatyynyjen alla ja takana on ihan oma mikromaailmansa, ja sohvan alta ei ole imuroitu kertaakaan (kokispulloja, koiranleluja, kadonneita tavaroita.) Pihatöistä en viitsi edes mainita.

On se kiva kun mies tekee omalla tavallaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Löydät vielä paremman siivoojan itsellesi.

Vierailija
2/5 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehen oma tapa on olla siivoamatta ollenkaan.

Meillä on miehen kanssa omat tapamme siivota. Itse tykkään siivota vähän joka päivä arkena. Mies taas haluaa käyttää yhden päivän siivoukseen viikonloppuna. Teemme kumpikin omalla tavallamme, ja hyvin toimii. :)

Vierailija
4/5 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja tykkään siisteydestä. En kuitenkaan ole valmis siivoamaan paljoa. Kotini oli siisti silloin kun asuin yksin, mutta niin kauan kuin asun muiden kanssa, en edes yritä.  

Kun lapset olivat pieniä, käytin toki siivoamiseen enemmän aikaa, mutta kun he ovat jo  isompia, en tee heille valmiiksi siistiä! Siisteys veisi näiden ihmisten kanssa liikaa aikaani.

Sopiva aika on 30 min /henkilö viikossa siivoamiseen. Teen oman 30 min, mutta muut jättävät omansa tekemättä tai se on tehotonta.

30 min/vko pystyy pyyhkimään ne ap:n mainitsemat ikkunalaudatkin, edellyttäen, että tavaraa on vähän, kaikelle tunkematta omat paikat. Lisäksi tulee ruuanlaittoon ja keittiön siistimiseen  ennalleen sekä pyykkihuoltoon menevät ajat. 30 min riittää kaikkeen muuhun per henkilö viikossa.

Jotta meillä olisi siistiä, se vaatisi jokapäiväistä urakointia, eikä tunnit riittäisi siihen! Valvontaprosessini eivät ole tuottaneet tulosta. Ei siisteyden ylläpidon valvonta, eikä kukaan myöskään noudata myös kehoituksiani korjata jälkiään. Kehotuksia joutuisi toistamaan monta kertaa jo monina päivinä. Monella on tavarat hukassa, mutta omani olen koonnut entistäkin pienempään tilaan. Kaappini on siis täydellisen siisti!

Vierailija
5/5 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kitiset täällä?