Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaistyöttömät, onko otettu yhteyttä työkkäristä?

Vierailija
27.06.2022 |

Pitkäaikaistyöttömät, onko teihin otettu yhteyttä työkkäristä ja tehty sopimus, montako paikkaa pitää kuukaudessa hakea? Olen monelta (tai no "monelta ja monelta", mutta tuttavapiiristäni) kuullut, ettei yhteyttä ole otettu. Kuitenkin esim. parhaaseen ystävääni (opettaja) on otettu ja ahdistelu työpaikkojen haulla, vaikka hänellä jatkaa elokuussa työt.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole otettu.

Vierailija
2/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se valtion uusi työllistämisyritys on johon osa työttömistä laitetaan ja ihmiset voivat ostaa palveluita vaikka siivouksen tai joku yritys voi ottaa työntekijöitä joita valmennetaan valtion yrityksen opastamana ja rahaa tulee veroista että firma pyörii . Aika kallis mutta ilmeisesti saadaan halpaa työvoimaa toisille  . Pelkkä työttyömyysraha olisi ollut halvempi mutta ilmainen työvoima ja tutuille hyväpalkkainen toimi valtion toimesta ja veronmaksajat maksaa temppu työllistämisen, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni mitään velvollisuutta ei ole hakea paikkoja, ennen kuin se suunnitelma on tehty? Eli pitkäaikaistyöttömiäkö tämä uudistus ei käytännössä sitten koske? Jos jäit juuri keväällä/alku kesästä työttömäksi, niin olet ilmeisesti joukkoa, joilta ensimmäisenä toimenpiteitä vahditusti vaaditaan. Kuulostaapa reilulta :D 

Vierailija
4/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ensin yhteydessä uusimpiin työttömiin ja pitkäaikaistyöttömät ovat jossain siellä jonon perällä. Riippuu toki paikkakunnasta, että miten nopeesti puhelu tulee. (Ensin yhteydessä vähän aikaa työttömänä olleisiin, koska nämä todennäköisesti saavat uuden työpaikan joka tapauksessa piakkoin, ja sen jälkeen voidaan väittää, että työkkäri on heidät työllistänyt.)

Vierailija
5/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oltu yhteydessä. Jännän äärellä ollaan, ikää on 61 v eikä kotipaikkakunnalla ole koulutustani vastaavia töitä eikä terveydentilani kestä siivoojan, henkilökohtaisen avustajan tai lehdenjakajan töitä. Puhelinmyyjänä en varmaan pärjäisi kun en todellakaan osaa tyrkyttää ihmisille väkisin mitään.

Vierailija
6/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oltu yhteydessä ja olen käynyt pari kertaa. Yhtään hakemusta mun ei kylläkään tarvitse tehdä kun nekin on siellä sitä mieltä että en kuitenkaan työllisty ja lähettävät mut sieltä pois saatesanoilla ei me voida sua auttaa :D

Vierailija
7/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään '21 jälkeen, kun minut siirrettiin kunnan työllisyyspalveluihin, on soitettu kaksi kertaa, viimeksi joulukuussa.

Vierailija
8/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on oltu yhteydessä ja piti 4 työtä hakea jo viime kuussa. Nyt jo 2. Jakso mulla taas 4 pitää hakea.

Vierailija
9/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat yhteydessä. 2 paikkaa pitää hakea kuukaudessa, syksyllä katsotaan uudemman kerran.

Vierailija
10/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli muistutus toukokuun alussa heti, huomautus vai miksi sitä nyt sanotaan, kun oli mennyt jokin vanhan suunnitelman mukainen päivämäärä umpeen. Siis se mihin mennessä ennen on työkkäristä soiteltu ja laitettu päivämäärää eteenpäin. Jätin soittopyynnön ja jotain viikon päästä sieltä soitettiin ja todettiin vaan että aiheeton ja poistetaan, ja työnhaku on voimassa toistaiseksi. Mistään uusista suunnitelmista ei ollut mitään puhetta ja vaikutti melko kiireiseltä virkailija. Noh, odotellaan. 

Vierailija
11/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön 1.6. alkaen ja on otettu yhteyttä. Pitää hakea 2 paikkaa kuukaudessa. Haen enmmän jos löytyy sopivia paikkoja.

Vierailija
12/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole otettu. Kuntakokeiluun siirtymisestä tuli kirje keväällä -21, mutta soitettu ei ole sen jälkeen. Eli työkkäristä ollaan soitettu viimeksi yli 1,5 vuotta sitten.

Vierailija
13/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 59-vuotias pitkäaikaistyötön. Ottivat heti toukokuussa yhteyttä ja siitä asti soittaneet 2 viikon välein.

Olen palkkatukikelpoinen ja se avulla yrittävät tunkea minut 25 tunnin / viikko paikkoihin. Esimerkiksi uskovaisten kirpputorille. Sieltä ei jäisi pakkaa juuri mitään, en oppisi siellä uutta, enkä parantaisi omaa ammatillista osaamistani.

Muihinkin pilipalihommiin ahdistetaan jatkuvasti.

Ikä on esteeni.

Muuten kaikki asiani ovat kunnossa. Päihteet ei maistu, talous on hyvässä kunossa, terveydessä ei vikaa.

Elämä siis aivan mallillaan, mutta kimpussa ovat kuin herhiläiset.

Voi jos pääsisin eläkkeele.

Vierailija
14/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,5 vuotta ollut poissa työelämästä, välillä eläkkeellä, saikulla ja välillä työttömänä. Kerran tai kaksi on työkkäristä soitettu.

Nyt olin pari viikkoa sitten ihan itse yhteydessä, että olisi joku duuni tai vaikka kuntouttavaa työtoimintaa syksyllä kun saikku loppuu.

Vierailija
15/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2 kk lomautettuna ja jo sille ajalle löysivät 3 viikkoa kestävän työn. Olisin mieluummin kyllä ollut rauhassa ja keräillyt voimia tulevaa vuotta varten. Olen koulunkäynnin ohjaaja. Ei mene tasan nämä soitot. Osa saa olla vuodesta toiseen kotona, osa ei edes paria kuukautta.

Vierailija
16/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten paitsi laitettiin viesti, että olen rikkonut hakuvelvollisuuteni. Luulin, että se oli kuun loppuun, mutta olikin laskettu edellisen yhteydenoton päivästä, joten olisi 26 päivä pitänyt ilmoittaa hakemiset. 

Harmitti kyllä, koska olin paikkoja hakenut. 

No nyt sitten itse otin yhteyttä ja kysyin miten toimin, ja sain neuvoksi hakea aina ne neljä paikkaa ja ilmoittaa työmarkkinatorin kautta. Olen ollut kolme vuotta työtön.

Vierailija
17/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on soitettu. Ei tiedetty pitääkö hakea töitä vai ei. Olen vähän vaikea tapaus, eikä kukaan taida tietää miten mun pitäisi toimia.

Olen osatyökykyinen eikä minun tarvitse hakea kokopäivätyötä. Se on selvä asia. Teen joka vuosi muutaman kuukauden osa-aikatyötä. Suurimman osan vuodesta olen työttömänä ja saan työttömyyspäivärahaa.

Työtunteja tulee vuodessa aika vähän, mutta tulorajan takia en saa tehdä enempää töitä. En tosin enempää jaksaisikaan tehdä.

TE-virkailija sanoi ettei hän tiedä pitääkö minun hakea töitä. Neuvoi etsimään jotain koulutusta jossa voi edetä omaan tahtiin.

Vierailija
18/18 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan aukeaa Työkanava Oy, josta anteeksi nyt vaan, taitaa tulla uusi kaiken kansan kaatopaikka.

Sinne laitetaan ostyökykyiset. Rivien välistä voi lukea, että taitaapa se olla sijoituspaikka pitkäaikastyöttömillekin. Ainakin jos on ikää yli 55-vuotta.

HE päätös löytyy jo, kovat on suunnitelmat, jotka tietenkin verhotaan "kaikkea hyvää teille vaikeasti työllistyvät" jargoniin.

Sivutolkulla on innokasta suunnitelmaa.

Palkanmaksusta ei kyllä löydy tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi