Virkanimikkeen muutos?
AP on aloittamassa viranhaltijana kuntasektorilla. Viran palkkaluokka ja vaativuusluokka on periaatteessa johtavan viranhaltijan tasolla, mutta tehtävänimike ei ole johtava. Voidaanko tehtävänimike muuttaa hallinnollisella päätöksellä, jos itse suostun siihen? Eli virkanimike xxxx muutetaan johtavaksi xxxx:si ilman uutta hakumenettelyä, kun täytän johtavankin viranhaltijan kelpoisuusehdot?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta että olisit perillä julkisen puolen käytännöistä. Kuvitteletko että sinut valittiin haussa ja sitten nimike heti muutetaan johtavaksi? Kuvitteletko että työnimikkeesi muutetaan, jos itse täytät jotkut kelpoisuusehdot?
Toisaalta on kaikenlaisia tapauksia VTV:stä alkaen. Yli-Viikari tai hengenheimolainenko siellä?
Toisaalta, Kajaanissa on muuteltu ympäristönsuojelutarkastajan ja rakennustarkastajan virat johtaviksi.
https://kajaani.cloudnc.fi/fi-FI/Toimielimet/Kaupunginhallitus/Kokous_1…
Ei voida. Eri virkanimike tarkoittaa myös eri vaativuus- ja palkkaluokkaa.
Meille palkataan kaikki nykyään suunnittelijan nimikkeellä, jotta ei tarvitse maksaa päällikön palkkaa. Tehtävät kuitenkin päällikkötasoisia.
Ei voida, koska hallintopäätös on viranomaispäätös. Päällikkötason nimikkeet menevät vähintäänkin ko. alan lautakunnalle, yleensä valtuustoon asti.
Vierailija kirjoitti:
Ei voida, koska hallintopäätös on viranomaispäätös. Päällikkötason nimikkeet menevät vähintäänkin ko. alan lautakunnalle, yleensä valtuustoon asti.
Kurkkaatko ton mun linkin Kajaanin pöytäkirjasta, miten siellä on muuteltu viranhaltijapäätöksellä virkanimikkeitä johtaviksi?
Kajaanin esimerkissä näköjään henkilöstöpäällikkö esitteli ja kaupunginhallitus merkitsi tiedoksi. Millä tavalla olisi sama kuin uuden rekrytoidun itse antama lupa muuttaa nimike johtavaksi työntekijäksi?
Narsismi ohoi.
Ei kai johtavia saman virkanimikkeen haltijoita voi olla kuin yksi? Esimiehesi tehtävä on määritellä, onko sinun virkasi se johtava vai pidempään talossa olleen kollegasi?
Ei kuulosta että olisit perillä julkisen puolen käytännöistä. Kuvitteletko että sinut valittiin haussa ja sitten nimike heti muutetaan johtavaksi? Kuvitteletko että työnimikkeesi muutetaan, jos itse täytät jotkut kelpoisuusehdot?
Toisaalta on kaikenlaisia tapauksia VTV:stä alkaen. Yli-Viikari tai hengenheimolainenko siellä?