Jos nykyaikana joku vielä hankkii rusketuksensa auringosta
Kaikesta terveystiedosta huolimatta, pitäisi heidän maksaa itse auringonoton aiheuttamien terveyshaittojen terveydenhuollon kustannukset. Vuosikausia varoiteltu asiasta ja silti osa ihmisistä makaa auringossa tuntikausia. Miten tyhmiä voi ihmiset olla??
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Hankin rusketukseni auringosta, mutta en makaa auringossa. Mihin kategoriaan kuulun?
Kategoriaan : TYHMÄ
Aivan sama makaatko vai liikutko, jos et suojaa itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaiskohan tässäkin asiassa uskoa ihotautilääkäreitä ja tiedettä eikä sitä "oon asiaa tuumannut ja mun kokemus on, että... ja lisäks kerran luin netistä! "
Mieti ku ihmiselämä olis niin helppoa, että oman ajattelun voi ulkoistaa ja ei tarvi tehä muuta ku toimia asiantuntijoiden ohjeiden mukaisesti. Eiku hetkinen, sitähän se joillekkin on!
Aika mielenkiintoista miten jotkut luulevat aina tietävänsä paremmin kuin asiantuntijat ja sen sijaan että kuuntelisivat ketään asiaan perehtynyttä, he tekevät oman päänsä mukaan koska "oma ajattelu" on parasta erityisesti silloin kun muut ovat eri mieltä.
No tuo on sun näkemys :D
Mielestäni veroposentin tulisi olla vähintään 102% koska alam.. öh kansalaiset ovat tyh.. öh eivät tiedosta omaa parasta etuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin rusketukseni auringosta, mutta en makaa auringossa. Mihin kategoriaan kuulun?
Pitää vissiin teleportata ittensä töihin, jos auringonpaisteessa ulkona liikkuminen tekee tyhmäksi. Tai pukea niqab, ettei kasvot saa vahingossakaan aurinkoa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkoilee normaalisti kesällä niin väkisinkin ruskettuu, oli aurinkorasvaa tai ei. Tykkään käydä aamuisin juoksulenkillä, uida paljon ja tehdä pihatöitä. Kerran viikossa käyn myös pelaamassa tennistä ja välillä pyörähdän kaupungilla. Näissä aktiviteeteissa ruskettuu ilman että makaa auringossa. En rupea hysteeriseksi enkä linnoitu sisätiloihin.
Paitsi jos on sellainen ihotyyppi kuin mulla. En rusketu vaikka makaisin koko päivän rannalla, saati sitten jos vain puuhailen tai lenkkeilen ulkona. Mutta olen ylpeästi kalkkilaivan kapteeni, enkä ala myöskään itseruskettavaa käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa maapallon ihmisistä elää jatkuvassa auringonpaisteessa. Eivätkä hölvää aurinkorasvoja. Hölmöt suomalaiset uskoo näihin jotka sanoo että kuolet ellet nyt osta näitä meidän hintavia tuotteitamme.
Ollaan me hyväuskoista porukkaa.
Noin voi sanoa vain ihminen joka ei pala auringossa. Mä olen iholtani hyvin vaalea ja palan herkästi, etenkin jos en laita aurinkorasvaa.
Kyllä se on vaan nyt niin, että jos sairastut mihinkään syöpään tai johonkin vakavaan sairauteen kuten diabetes, niin sinun tulee maksaa ihan itse ne kaikki saamasi hoidot koska on ihan varmaa että olet ne sairaudet ihan itse itsellesi aiheuttanut vaikka sinulle on koko elämäsi tolkutettu terveellisistä elintavoista.
Minulla on paperinohut, läpikuultava vaalea iho. En todellakaan ota aurinkoa. Juhannuksena istuin varjon alla ruokailemassa päivittäin, ja tein yhteensä pari tuntia pihatöitä. Sain aurinkoihottumaa. Palan äärimmäisen helposti ja tuota aurinkoihottumaa tulee kun uv-säteilyä on tarpeeksi.
Mielestäni hieman ruskettunut iho ja ruskean sävyinen iho on todella kaunis. En pidä omasta valkoisesta ja punakasta ihosta ollenkaan. Se minulle nyt kuitenkin on annettu enkä sille mitään voi, pakko vaan vältellä aurinkoa :)
Vierailija kirjoitti:
Joka kesä näkee itsensä ravuiksi käristäneitä. Yleensä siihen riittää yksi kerta, tyypillinen suomalainen iho kun ei ole suunniteltu olemaan pitkään auringossa.
"Pohjarusketus" on myytti. Jos on auringossa pieniä aikoja kerrallaan, yleensä ei pala vaan saa tuon pienen rusketuksen. Jos sen jälkeen päättää olla pitkään auringossa, palaminen näkyy huonommin kuin siinä kalmankalpeassa ihossa, mutta yhtä lailla sitä palaa kuin ilman "pohjarusketusta".
Tästä tuli mieleen, kuinka ulkomailla näkee useasti aivan punaisia turisteja rannalla. Siis oikeasti sellaisia, joiden olkapäät, käsivarret ja rinta ovat lähes tulipunaisia, ja silti vaan mennään sinne rannalle uikkareissa. Tekee pahaa edes ajatella tuota. Mutta silti niitä joka reissulla vaan näkee.
Paloin jo huhtikuun puolivälissä kun istuin terassilla varmaan 6 tuntia. Oli sopivan lämmin. Nyt on liian kuuma auringossa, niin ei tule enää istuttua, hyvä niin. Veneilemään kyllä haluaisin mennä, juuri kuumimpaan aikaan päivästä moneksi tunniksi, mutta en palaa tai edes ruskettua.
Suojaan lähinnä vaatteilla ja hatulla. Aurinkorasvaa vaan naamaan, ellen aio tuntikausia oleskella ulkona. Suojakertoiminen meikki tuntuu valuvan kasvoilta pois, joten en luota siihen.
Olen aika kalpea iholtani, mutta jo muutamassa päivässä tulee kevyt päivytys sääriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama makaatko vai liikutko, jos et suojaa itseäsi.Pitää vissiin teleportata ittensä töihin, jos auringonpaisteessa ulkona liikkuminen tekee tyhmäksi. Tai pukea niqab, ettei kasvot saa vahingossakaan aurinkoa.
-eri
Tai sitten ihan vain laittaa sitä aurinkovoidetta kasvoille ja käyttää peittäviä, viileitä pellavavaatteita?
Miksi pitää vetää lapsellisesti noin ääripäähän että ainoat ratkaisut ovat muka "ei mitään - niqab ja teleporttaus"? Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona ruskettuu, vaikka aurinko ei paistaisi suoraan ihoon tai jos on pilvistä.
On se eri asia, makaako rannalla paahtavan auringon alla vaiko ei.
Eli siis ihminen vaurioituu auringossa. Onpa mielenkiintoista, että luonto on tehnyt näinkin ison virheen suunnittelussa. Muuten on niin viimisen päälle kaikki eliöt kehitetty, mutta sitten on tuo ihmislajin pintakerros, joka ei siedä aurinkoa. Aurinkoa, joka on niin olennainen osa tällä planeetalla olemassaoloa, se on aina ollu täällä ja mikään ei toimis ilman sitä. Miten voi olla, että me ollaan kehitytty niin, että tuo tietty luonnonvoima on meille haitallinen aiheuttaen soluvaurioita? Entä miks meidän iho kuitenkin hyödyntää sitä d-vitamiinin tuotantoon, jos meillä olis syytä vältellä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama makaatko vai liikutko, jos et suojaa itseäsi.Ulkona ruskettuu, vaikka aurinko ei paistaisi suoraan ihoon tai jos on pilvistä.
On se eri asia, makaako rannalla paahtavan auringon alla vaiko ei.
Miten rusketut vaatteiden ja suojakertoimen läpi?
Kysehän oli suojautumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloitusta ollenkaan? Sanallakaan ei mainittu mitään auringolta suojautumisesta vaan haukuttiin syöpään sairastuvia ihmisiä.
Ihmiset tekee tyhmiä asioita. Joku polttaa tupakkaa, toinen juo alkoholia, kolmas syö epäterveellisesti, neljäs tekee kaikkia noita. Kuinka jaotellaan vastuu hoitokuluistaan heille?
Ja kyllä, suojaudun auringolta.
suomeen saisi tulla enemmän sellaisia vaatteita jotka on teknistä materiaalia, valkoisia tai vaaleita, ja leveä leikkaus kuten muumuu.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ihminen vaurioituu auringossa. Onpa mielenkiintoista, että luonto on tehnyt näinkin ison virheen suunnittelussa. Muuten on niin viimisen päälle kaikki eliöt kehitetty, mutta sitten on tuo ihmislajin pintakerros, joka ei siedä aurinkoa. Aurinkoa, joka on niin olennainen osa tällä planeetalla olemassaoloa, se on aina ollu täällä ja mikään ei toimis ilman sitä. Miten voi olla, että me ollaan kehitytty niin, että tuo tietty luonnonvoima on meille haitallinen aiheuttaen soluvaurioita? Entä miks meidän iho kuitenkin hyödyntää sitä d-vitamiinin tuotantoon, jos meillä olis syytä vältellä sitä?
D-vitamiinia saa tarpeeksi melko pienestä määrästä aurinkoa.
Jos tietää mitä otsonikerrokselle on tapahtunut voi ymmärtää miksi aurinko on vaarallisempi kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Apinalla oli karvoitus.
Ei vaan ihoa ei voi totuttaa aurinkoon. Rusketus on joka tapauksessa ihosi epätoivoinen yritys suojautua enemmiltä vaurioilta. Niin, enemmiltä. Se "pohjarusketus" on jo vaurio, joka vanhentaa ja altistaa sille ihosyövälle.