Mikä pakkomielle ihmisillä on siitä, että tyttölapsella on oltava pikkusisko?!
Varoitus, sisältää ihan vaan avautumista tää viesti...
Elikkä, odotan toista lastani, ja saimme juuri tietää hänen olevan täysin terve poika :) Meillä ennestään noin 2v tytär.
Tietysti jaoin ilouutinen heti läheisten kanssa.
Yllättävän paljon (!?) Tuli seuraavia kommentteja:
"VOI EI, olen pahoillani, varmasti haluisit toisen tytön kun sulla itelläskin on sisko"
"No pääasia että on terve, vaikka harmi kyllä kun on poika kun ei noilla ole sit mitään yhteistä "
Mitä ihmettä ihmiset???
Joo, mulla on itseäni 3v nuorempi sisko, ei olla ikinä oltu mitään bestiksiä muttei riidoissakaan, meillä on aina ollut eri kaveripiiri ja kiinnostuksen kohteet jne eli en nyt oikein osaa "surra", ettei tytölle tule pikkusiskoa :D tunnen monia, jotka on läheisempiä veljensä kuin siskonsa kanssa.
Ja toi, etteikö muka ole mitään yhteistä - sehän riippuu täysin lapsista, esim tää meidän esikoinen tykkää pelata pallopelejä ja leikkii autoilla, vaikka onkin tyttö...
Mikä tää juttu edes on, että aletaan negatiivisesti kommentoida vauvan sukupuolta?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää, onko lapsi täysin terve.
Ohis , mut veikkaan ap:n tarkoittaneen, että kävi rakenneultrassa jossa vauva todettiin fyysisiltä ominaisuuksiltaan olevan terve. ON tietty voinut käydä lisäksi NIPT-testi päättämässä, jossa nähnyt että on terveet kromosomit ja siinä näkyy myös, onko tytön vai pojan kromosomit.
Sen sijaan esim autismi ja adhd selviää vasta syntymän jälkeen/lapsen varttuessa.
Ihmiset on mitä on. Mitä välität?
Vierailija kirjoitti:
Anna olla :D Aina kaikki on jonkun mielestä väärin. Meillä on yksi lapsi ja me ollaan kuultu mm. "VAAN yksi lapsi?" "Ompa surullista, ettei oo sisaruksia", "Muistakaa nyt sitten muistuttaa asioiden jakamisesta, ettei tule itsekästä lasta" jne. Eli aina jonkun mielestä on surullista.
On surullista, jos on lapseton. On surullista, jos on yksi lapsi. On surullista, jos toinen esikoistytär ei saa pikkusiskoa... on todella surullista tämä suomalaisten elämä.
Voi VIDDU, se on onpa, ei OMPA.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kaikki/iso osa nykyäideistä umpihulluja? Olen vanha ihminen, äiti ja mummu, minulla on helkkarin laaja tuttavapiiri. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään tuommoista.
Kivat sulle, ennen oltiin ilmeisesti kohteliaanpa ja hienotunteisempia :)
Nykynaiset on niin tietoisia omasta oikeudestaan sanoa ihan mitä huvittaa, vaikka tuollaisia omituisuuksia mitä ap sai kuulla.
Odotan esikoista ja emme halunneet tietää sukupuolta etukäteen. Ulkopuolisilla on joku ihme sukupuolipakkomielle ja he ovat tästä täysin tyrmistyneitä "kyllähän se pitää tietää etukäteen, miten te osaatte ostaa kaikki tarvikkeet!?!"
Vierailija kirjoitti:
Odotan esikoista ja emme halunneet tietää sukupuolta etukäteen. Ulkopuolisilla on joku ihme sukupuolipakkomielle ja he ovat tästä täysin tyrmistyneitä "kyllähän se pitää tietää etukäteen, miten te osaatte ostaa kaikki tarvikkeet!?!"
Ja varsinkin, kun äitiyspakkauksella pääsee melko pitkälle alkuun. Tietyissä hankinnoissa on muutenkin hyvä odottaa vauvan syntymistä, niin tietää paremmin esim. koon ja kuinka aktiivinen tai rauhallinen vauva on ennenkuin on varasto täynnä tarpeettomia hankintoja.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ole kuullut kenenkään sanovan noin. Jos jotain, niin tytön jälkeen on onnitteltu, että kiva kun nyt tulee poika, on sitten molempia.
Elikkä vaikka provohan tämä, samasta tehtaasta., elikkä-tehtaasta.
Ohis, liki jokaiseen keskusteluun täällä ilmaantuu tämmöinen provo-huutelija. VOI luoja
...
Se ettet sinä onneksi ole ikinä moista kuullut, ei tarkoita ettäkö moista ei voisi tapahtua.
Ja ap, olen kuullut vastaavia kommentteja, lähinnä sellaisten naisten.suusta, jotka on jollain tapaa miestenvihaajia.
Yleistä saada tyttö ja poika.
Jotkut saavat aina samaa sukupuolta, mutta ehkä enemmän silloin voi kuulla kohdata kysymyksiä. Jos vaikka perheessä on 3 tyttöä tai 3 poikaa, ovatko yrittäneet saada toista sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama minkä "merkkinen" lapsi syntyy, niin aina joku pöljänderi alkaa kommentoimaan jotain, mitä normaalit ihmiset jättäisi sanomatta. Mulla esim. on kolme tyttöä ja voit vain arvata, että jo ekasta lapsesta lähtien on hiillostettu sitä, että koskas se pikku prinssi syntyy. Eipä siitäkään ole kauaa, kun joku hiljattain kommentoi tytökatrastani ja totesi, että montako tyttöä olen valmis synnyttämään saadakseni pojan. Aika uskomatonta mielestäni!
Meidän naapuri synnytti viisi poikaa, sitten antoi periksi ja luopui tuttöhaaveesta, ihan itse tämän kertoi.
Juuh, saattaahan tuollaisiakin olla, mutta en ainakaan itse koe vielä sairastuneeni moiseen syndroomaan. Aika erikoinen motiivi hankkia suurperhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kaikki/iso osa nykyäideistä umpihulluja? Olen vanha ihminen, äiti ja mummu, minulla on helkkarin laaja tuttavapiiri. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään tuommoista.
Nykynaiset on niin tietoisia omasta oikeudestaan sanoa ihan mitä huvittaa, vaikka tuollaisia omituisuuksia mitä ap sai kuulla.
Eli siis oikeassa olen, nykyäidit on umpihulluja, ainakin 95 % heistä. Ei mitään käytöstapoja?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika urpåilta noi sun tutut.
Eiks se oo sitäpaitsi klassinen unelma, että on kaksi lasta, tyttö ja poika
Me ainakin saatiin ihmettelyä, kun kahden lapsen jälkeen tehtiin vielä kolmas, että "miksi ihmeessä kolmas lapsi, kun teillä ON JO tyttö ja poika?" Hmmm ai että sukupuoliko määrittää lapsiluvun? Kahden tytön jälkeen kukaan ei ois ihmetellyt, kun yritetään kolmatta, koska "joko teille nyt se poika tulis?" (Tai toisinpäin)
Meillä ainakin anoppi huokaisin helpotuksesta, kun toinen lapsi oli syntynyt. Nythän meillä jo tyttö ja poika, joten ei tarvitse enää tehdä lisää lapsia!!! Ihmettelinkin kuopuksen raskausaikana, että miten hän jatkuvasti toivoo, että tulisi tyttö, vaikka itselleni oli todellakin aivan täysin sama kumpi tulee.
Hän ei voinut lainkaan ymmärtää, että miten hänen kymmityttönsä teki vielä iltatähden, kun esikoinenkin oli jo viisi. Mitään muuta syytähön tähän ei voinut olla kuin se, että nyt haluttiin tyttö. Oikeasti olivat todella lapsirakkaita ihmisiä ja olisivat varmasti tehneet useampiakin lapsia, jos niitä vain olisi tullut
Päinvastoin. Yleensä toisena lapsena odotetaan sitä poikaa, ja kun taas tuli tyttö- ovat vanhemmat vähän noloina. Tiedän juuri äsken yhden tapauksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaiset on niin tietoisia omasta oikeudestaan sanoa ihan mitä huvittaa, vaikka tuollaisia omituisuuksia mitä ap sai kuulla.Eli siis oikeassa olen, nykyäidit on umpihulluja, ainakin 95 % heistä. Ei mitään käytöstapoja?
Kyllä, omasta kokemuksestani myönnän, että olet oikeassa. Tulin äidiksi itse 30-vuotiaana, ja olen tyrmistynyt tästä, mihin naisten käytöstavat katoaa, kun ovat äitejä.
Ihmiset ovat todella törkeitä. Kuuden vuoden lapsettomuuden aikana kuulin kaikki hirveydet, mitä kuvitella voi. Milloin pilasin mieheni elämän, milloin olin muuten vain itsekäs tai muuta sontaa.
Sitten syntyi ihana pieni, mutta voi raukkaa, kun ei ole sisaruksia ja sukupuolikin oli osan mielestä niin väärä, niin väärä... Kehitystä ja ulkonäköä kytättiin ja arvosteltiin - ehkä osa yritti selvittää, onko biologisesti nyt ihan varmasti lähtenyt meistä.
Sitten se sisarus. Esikoinen raasu, kun jo 3kk iässä oli joidenkin mielestä nääntyä yksinäisyyteen. Olisi pitänyt olla jo uusi pulla uunissa laitokselta tullessa. Moni kertoi, miten vähintään jollain tutulla tai ainakin tutuntutuntutun tutulla on lapsia vajaan vuoden ikäerolla.
Seuraavaksi aikanaan pikkusisaruksen sukupuoli oli väärä. Esikoinen kärsikin nyt sisaruksesta ja tämä pieni tulokas nyt varmaan on yksi riesa. Älkää vain tehkö nyt enää enempää, lapset eivät saa tarpeeksi sitten huomiota, esikoinen kun oli niiiin onnellinen ainoana lapsena. Ajatelkaa, jos tämä toinen on vaikka jotenkin vammainen, se tuhoaa esikoisen elämän!
Eli ap, ymmärrän hyvin ihmisten ilkeyttä. Vaikka olemme hyvin viileitä suurimmalle osalle ihmisistä nykyään, on heillä nähtävästi omasta mielestään edelleen lähes velvollisuus aina kohdatessa vähän kysyä joko hiustenvärin perimisestä tai siitä, miten lapset tulevat keskenään toimeen. Myös ohjeistusta lasten ikäeroista ja meidän mahdollisesta edelleen lisääntymisestä sataa.
Koeta jaksaa ja nauti ihanasta perheestäsi <3
Itse en ole törmännyt tuollaiseen. Itselläni on veli ja tullaan todella hyvin toimeen ja meillä on paljon yhteistä. En siis itse ole koskaan kaivannut siskoa, koska veljen kanssa on mennyt aina niin hyvin.
Koskaan ole kuullut kenenkään sanovan noin. Jos jotain, niin tytön jälkeen on onnitteltu, että kiva kun nyt tulee poika, on sitten molempia.
Elikkä vaikka provohan tämä, samasta tehtaasta., elikkä-tehtaasta.