Onko joku eronnut kumppanin perheen takia.
Siis tilanne on se, että kumppanin ongelmainen perhe on alkanut vaikuttaa meidän elämään.
Ollaan oltu miehen kanssa vuosikaudet yhdessä, mutta tilanne on pahentunut. Miehen äiti terrorisoi miestä ja nyt kohteeksi olen tullut minäkin. Hän keksii pahansuopia asioita minusta (jotka eivät pidä paikkaansa) ja kertoo niitä kaikille ketkä vain kuuntelevat. Äiti soittelee miehelleni myös monta kertaa viikossa ja nyt suuttui minulle, kun en ehtinyt juhannuksena vastata hänen puheluunsa. Luulin, että äiti yritti tavoitella poikaansa minun kautta ja keskityin omiin Vieraihimme. Äiti jutteli mieheni kanssa puhelimessa myöhemmin. Sanoi, että oli pettynyt minuun kun en vastannut. Olen koittanut vain pitää etäisyyttä äitiin ja nähdä vain jos pakko. Mutta häiritsee tuo, että soittelee miehelleni monta kertaa viikossa, on todella raskas, valittaa, haukkuu minua. En oikeasti jaksa koko ihmistä ja tuo alkaa vaikuttaa jo omaan fiilikseeni.
Miehen sisko on maanisdepressiivinen ja nyt hänkin on alkanut kiusata miestäni eli veljeään. On kiristämässä rahaa milloin milläkin syyllä. Keksii ihme tarinoita ja pommittaa veljeään viesteillä.
Miehen veli pistänyt välit poikki mieheen ja syyttää, että miestäni aina lellitty vanhempien taholta. Tuo veli sentään tajuaa olla pitämättä yhteyttä.
Tälläkin hetkellä olen vaan alakuloinen ja mietin, että en jaksa tuollaisia ihmisiä elämässäni. Mieheni välillä pitää etäisyyttä heihin, mutta kohta taas on mielin kielin äidilleen ettei suututa tätä. Itse olen jopa miettinyt eroa tämän hullunmyllyn takia. On meillä toki muitakin ongelmia ollut, mutta tuntuu, että miehen perhekuviotkin vaikuttaa jo meidänkin parisuhteeseen.
Onko joku eronnut kumppanin perheen takia?
Kommentit (32)
En tiedä onko kukaan eronnut tuon takia, mutta kyllä miehesi pitää keksiä keinot, jotta se ei häiritse teidän perheen elämää mikäli haluaa olla äitiinsä ja siskonsa yhteydessä.
Mies voisi ensitöikseen ottaa ulkopuolista apua ja sibä voit auttaa etsimään tahon, jossa miehesi voi keskustella ammattilaisen kanssa kun/jos hän ei pysty itse näitä ratkoa.
Eräs tuttava perhe joutui katkaisemaan täysin välit tyranni vanhempiinsa. Vanhemmat eivät millään ymmärtäneet etteivät voi tulla määräilemään heidän elämää eivätkä kunnioittaneet pyyntöjä olla puuttumatta. Koko perhe alkoi oireilemaan näiden vanhempien sekaantumisista ja määräilystä, joten ei ollut vaihtoehtoja. Sairaitahan tällaiset tapaukset ovat, jotka eivät ymmärrä ettei aikuisen ihmisen elämää voi mennä määräämään vaikka olisi oma lapsi.
Ei miehen perheen takia kannata erota, mutta sen takia kylläkin, jos mies ei laita perhettään kuriin tai katkaise välejä, jos ei käytös muutu.
Jos miehestäsi tykkäät, et tietenkään eroa. Miehesi saa laittaa äidilleen rajat, mutta ei tietenkään voi täysin lyödä välejä poikki omaan äitiinsä.
Miehen asia valita sinut tai suku. Jos eivät miehen käskyistä huolimatta opi käyttäytymään, blokatkaa heidät.
Minunkin miehelläni on sekopää äiti. Saattaa soittaa 20 kertaa päivän aikana, vaikka mieheni ei vastaa juuri koskaan. Ei mene viesti perille sitten millään, että miestäni ei kiinnosta olla väleissä epävakaaseen äitiinsä.
Onko teillä kahdella lapsia? Jos eiole niin älkää hankkiko tuohon tilanteeseen. Karkea sanonta näin ulkopuoliselta, mutta tilanne ei ainakaan parantuisi. Todennäköisesti päin vastoin.
Onko perheessä muillakin kuin sisarella mielenterveysongelmia?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kukaan eronnut tuon takia, mutta kyllä miehesi pitää keksiä keinot, jotta se ei häiritse teidän perheen elämää mikäli haluaa olla äitiinsä ja siskonsa yhteydessä.
Mies voisi ensitöikseen ottaa ulkopuolista apua ja sibä voit auttaa etsimään tahon, jossa miehesi voi keskustella ammattilaisen kanssa kun/jos hän ei pysty itse näitä ratkoa.
Eräs tuttava perhe joutui katkaisemaan täysin välit tyranni vanhempiinsa. Vanhemmat eivät millään ymmärtäneet etteivät voi tulla määräilemään heidän elämää eivätkä kunnioittaneet pyyntöjä olla puuttumatta. Koko perhe alkoi oireilemaan näiden vanhempien sekaantumisista ja määräilystä, joten ei ollut vaihtoehtoja. Sairaitahan tällaiset tapaukset ovat, jotka eivät ymmärrä ettei aikuisen ihmisen elämää voi mennä määräämään vaikka olisi oma lapsi.
On mies joskus puhunutkin, että pitäisi hakea apua.. Jutella ammattilaisen kanssa. Välillä onnistuu pitämään etäisyyttä, mutta kohta taas puolustaa äitiään "se on niin yksinäinen" ja sitä ja tätä. Miehen äiti on juuri tuollainen asioihin sekaantuva, neuvoo kaikessa, arvostelee ja keksii jopa pahansuopia asioita minusta esimerkiksi. Välillä mies jopa vaatii, että minun oltava yhteydessä äitiinsä ja tyyliin työntää puhelimensa minulle, jos äiti soittaa. Miksi minun pitäisi olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka on ilkeä minulle? Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kahdella lapsia? Jos eiole niin älkää hankkiko tuohon tilanteeseen. Karkea sanonta näin ulkopuoliselta, mutta tilanne ei ainakaan parantuisi. Todennäköisesti päin vastoin.
Onko perheessä muillakin kuin sisarella mielenterveysongelmia?
Ei ole lapsia.. Joo nyt kun sanoit niin en itsekään halua tosiaan tähän tilanteeseen lapsia. Pitää muuten miehelle tuokin sanoa. Meillä ollut lapsia mietinnässä. Ollaan nimittäin jo kolmekymppisiä. No ei ole diagnosoituja mielenterveysongelmia, mutta epäilen miehen veljellä kyllä jopa jotain persoonallisuushäiriötä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minunkin miehelläni on sekopää äiti. Saattaa soittaa 20 kertaa päivän aikana, vaikka mieheni ei vastaa juuri koskaan. Ei mene viesti perille sitten millään, että miestäni ei kiinnosta olla väleissä epävakaaseen äitiinsä.
Tajuaisipa mieheni olla vastaamatta.. Mutta kilttinä poikana vastailee silti. Huoh. Ap
Lopulta vain sinä ap voit päättää mitä tehdä. Itseä kannattaa suojella eikä perhettä kannata perustaa epävakaaseen tilanteeseen ellei halua lisää ongelmia.
Sinua koettaisin max. vuoden kannustaen miestä muutokseen niin, että saatte elää yhdessä rauhassa. Mikäli hän ei ole valmis tähän eikä tee muutoksia tuon vuoden aikana pakkasin sinuna kimpsut ja kampsut ja muuttaisin omilleen. Kyllä sulle joku mies normaalilla perhetaustalla löytyy, jos itsekin olet terveiden kirjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Lopulta vain sinä ap voit päättää mitä tehdä. Itseä kannattaa suojella eikä perhettä kannata perustaa epävakaaseen tilanteeseen ellei halua lisää ongelmia.
Sinua koettaisin max. vuoden kannustaen miestä muutokseen niin, että saatte elää yhdessä rauhassa. Mikäli hän ei ole valmis tähän eikä tee muutoksia tuon vuoden aikana pakkasin sinuna kimpsut ja kampsut ja muuttaisin omilleen. Kyllä sulle joku mies normaalilla perhetaustalla löytyy, jos itsekin olet terveiden kirjoissa.
Joo ihan terveiden kirjoissa itse olen. Ei diagnooseja tms. Välillä olenkin miettinyt miten paljon helpompaa olisi mies normaalilla perhetaustalla. Tosin tuntuu, että monella kyllä on vaikka mitä perheissä.. Niissä ns. paremmissa myös. On omakin perheeni aikamoinen, mutta miehen perhe kyllä vaan pahentunut vuosien varrella ja vetää kyllä pidemmän korren.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet sen kumppanisi perhe.
Tuo on iham vaan miehen sukua. Älkää olko tekemisissä!
Itse olenkin yrittänyt pysytellä erossa.. Mies välillä, mutta sitten taas yrittää leikkiä jotain perhettä heidän kanssa. Paremmin meilläkin menee silloin, kun eletään omaa elämää.. Mutta miten voi Kieltää toista olemasta tekemisissä, jos tämä silti haluaa. Tuohon siskoonsa sanoi kyllä katkaisevansa välit ja veljeensä on, mutta äitiä yhä yrittää miellyttää ja hyvitellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Huono provo
Oliskin provo. Ap
Onhan tuo hyvä tekosyy siihen eroon jos ei uskalla kohdata sitä omaa elämää ja itse tekemiään virheitä. Hyvässä suhteessa ei vaan niitä kolmannen mentäviä aukkoja ole oli ne sitten sukulaisia tai toisia naisia tai miehiä.
Häiritseekö sinua siis anopin yhteydenpito ylipäätään vai se, että hän keksii ilkeitä juttuja, joita vielä puhuu muille? Koska on ihan luonnollista, ettet halua olla tekemisissä ihmisen kanssa joka on sinulle ilkeä. Minusta on miehen tehtävä laittaa äitinsä ruotuun. Sanoa, ettette halua olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka tekee noin.
Sen sijaan tuossa yhteydenpidossa tsessään en itse osaa nähdä mitään pahaa. Meillä molempien vanhemmat soittelee myös useamman kerran viikossa ja me myös heille. Vaikka on jo aikuinen ja oma perhe, niin kyllä vanhemmat voivat silti pysyä läheisinä ja heihin tykkää pitää yhteyttä eikä sen pitäisi olla mitenkään puolisolta pois.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo hyvä tekosyy siihen eroon jos ei uskalla kohdata sitä omaa elämää ja itse tekemiään virheitä. Hyvässä suhteessa ei vaan niitä kolmannen mentäviä aukkoja ole oli ne sitten sukulaisia tai toisia naisia tai miehiä.
No mitä minä voin tehdä, siksi kysynkin neuvoja? Väkisin vaikuttaa taas omaan fiilikseen, kun äiti arvostelee taas, että pettynyt minuun kun en vastaa hänelle jne.. Ap
Toki välillä pystynkin unohtamaan koko hullun perheen, mutta sitten taas mies vaatimassa, että minun oltava tekemisissä vaikka äitinsä kanssa. Ap
Sinä olet sen kumppanisi perhe.
Tuo on iham vaan miehen sukua. Älkää olko tekemisissä!