Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku eronnut kumppanin perheen takia.

Vierailija
27.06.2022 |

Siis tilanne on se, että kumppanin ongelmainen perhe on alkanut vaikuttaa meidän elämään.

Ollaan oltu miehen kanssa vuosikaudet yhdessä, mutta tilanne on pahentunut. Miehen äiti terrorisoi miestä ja nyt kohteeksi olen tullut minäkin. Hän keksii pahansuopia asioita minusta (jotka eivät pidä paikkaansa) ja kertoo niitä kaikille ketkä vain kuuntelevat. Äiti soittelee miehelleni myös monta kertaa viikossa ja nyt suuttui minulle, kun en ehtinyt juhannuksena vastata hänen puheluunsa. Luulin, että äiti yritti tavoitella poikaansa minun kautta ja keskityin omiin Vieraihimme. Äiti jutteli mieheni kanssa puhelimessa myöhemmin. Sanoi, että oli pettynyt minuun kun en vastannut. Olen koittanut vain pitää etäisyyttä äitiin ja nähdä vain jos pakko. Mutta häiritsee tuo, että soittelee miehelleni monta kertaa viikossa, on todella raskas, valittaa, haukkuu minua. En oikeasti jaksa koko ihmistä ja tuo alkaa vaikuttaa jo omaan fiilikseeni.

Miehen sisko on maanisdepressiivinen ja nyt hänkin on alkanut kiusata miestäni eli veljeään. On kiristämässä rahaa milloin milläkin syyllä. Keksii ihme tarinoita ja pommittaa veljeään viesteillä.

Miehen veli pistänyt välit poikki mieheen ja syyttää, että miestäni aina lellitty vanhempien taholta. Tuo veli sentään tajuaa olla pitämättä yhteyttä.

Tälläkin hetkellä olen vaan alakuloinen ja mietin, että en jaksa tuollaisia ihmisiä elämässäni. Mieheni välillä pitää etäisyyttä heihin, mutta kohta taas on mielin kielin äidilleen ettei suututa tätä. Itse olen jopa miettinyt eroa tämän hullunmyllyn takia. On meillä toki muitakin ongelmia ollut, mutta tuntuu, että miehen perhekuviotkin vaikuttaa jo meidänkin parisuhteeseen.

Onko joku eronnut kumppanin perheen takia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritseekö sinua siis anopin yhteydenpito ylipäätään vai se, että hän keksii ilkeitä juttuja, joita vielä puhuu muille? Koska on ihan luonnollista, ettet halua olla tekemisissä ihmisen kanssa joka on sinulle ilkeä. Minusta on miehen tehtävä laittaa äitinsä ruotuun. Sanoa, ettette halua olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka tekee noin.

Sen sijaan tuossa yhteydenpidossa tsessään en itse osaa nähdä mitään pahaa. Meillä molempien vanhemmat soittelee myös useamman kerran viikossa ja me myös heille. Vaikka on jo aikuinen ja oma perhe, niin kyllä vanhemmat voivat silti pysyä läheisinä ja heihin tykkää pitää yhteyttä eikä sen pitäisi olla mitenkään puolisolta pois.

No tottakai minua häiritsee tuo ilkeys ja neuvominen joka asiassa, hän tietää kaiken parhaiten. Ihan ok olisi tietysti jos mies pitäisi yhteyttä äitiinsä, jos tämä olisi vähemmän ilkeä. Ei yhteydenpito haittaa, mutta onhan se miehellekin raskasta kuunnella äidin valitusta jatkuvasti. Ap

Vierailija
22/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritseekö sinua siis anopin yhteydenpito ylipäätään vai se, että hän keksii ilkeitä juttuja, joita vielä puhuu muille? Koska on ihan luonnollista, ettet halua olla tekemisissä ihmisen kanssa joka on sinulle ilkeä. Minusta on miehen tehtävä laittaa äitinsä ruotuun. Sanoa, ettette halua olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka tekee noin.

Sen sijaan tuossa yhteydenpidossa tsessään en itse osaa nähdä mitään pahaa. Meillä molempien vanhemmat soittelee myös useamman kerran viikossa ja me myös heille. Vaikka on jo aikuinen ja oma perhe, niin kyllä vanhemmat voivat silti pysyä läheisinä ja heihin tykkää pitää yhteyttä eikä sen pitäisi olla mitenkään puolisolta pois.

Ja en ole edes vaatinut miestä olemaan pitämättä perheeseen yhteyttä vaikka äitikin minua haukkuu ja arvostelee. Miehen äiti on tehnyt tätä ennenkin muille lastensa kumppaneille. Miehen veljen kumppanin haukkunut ja toisenkin veljen. Silloin oli vielä hyvää pataa minun kanssani. Nyt haukkuu sitten minuakin samaan tapaan. Miehen uutta nykyistä naisystävää kehuu tietysti nyt. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki välillä pystynkin unohtamaan koko hullun perheen, mutta sitten taas mies vaatimassa, että minun oltava tekemisissä vaikka äitinsä kanssa. Ap

No sanot että et ole. Ja että miehen on ihan turha raportoida sinulle niitä äitinsä haukkuja.

Ja miehen ohjaisin terapiaan, on selkeästi jäänyt kehitys kesken ja irtiotto tekemättä. läheisriippuvainen.

Vierailija
24/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija7 kirjoitti:

Ja en ole edes vaatinut miestä olemaan pitämättä perheeseen yhteyttä vaikka äitikin minua haukkuu ja arvostelee. Miehen äiti on tehnyt tätä ennenkin muille lastensa kumppaneille. Miehen veljen kumppanin haukkunut ja toisenkin veljen. Silloin oli vielä hyvää pataa minun kanssani. Nyt haukkuu sitten minuakin samaan tapaan. Miehen uutta nykyistä naisystävää kehuu tietysti nyt. Ap

Miehen uutta nykyistä? Provoti-provo, sittenkin. Hiton, ap.

Vierailija
25/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kukaan eronnut tuon takia, mutta kyllä miehesi pitää keksiä keinot, jotta se ei häiritse teidän perheen elämää mikäli haluaa olla äitiinsä ja siskonsa yhteydessä.

Mies voisi ensitöikseen ottaa ulkopuolista apua ja sibä voit auttaa etsimään tahon, jossa miehesi voi keskustella ammattilaisen kanssa kun/jos hän ei pysty itse näitä ratkoa.

Eräs tuttava perhe joutui katkaisemaan täysin välit tyranni vanhempiinsa. Vanhemmat eivät millään ymmärtäneet etteivät voi tulla määräilemään heidän elämää eivätkä kunnioittaneet pyyntöjä olla puuttumatta. Koko perhe alkoi oireilemaan näiden vanhempien sekaantumisista ja määräilystä, joten ei ollut vaihtoehtoja. Sairaitahan tällaiset tapaukset ovat, jotka eivät ymmärrä ettei aikuisen ihmisen elämää voi mennä määräämään vaikka olisi oma lapsi.

On kokemusta, omat vanhemmat on erittäin häiriintyneet, toisella heistä vakava persoonallisuushäiriö, tuhoavaa ja toksista käytöstä, myös väkivaltaa.

Vaikka mitä kiusaamista oli, viimein välit poikki. Ja kiusaaminen, uhkailu jatkui vielä sen jälkeenkin.

Osa vanhemmista on sellaisia jotka yrittää vahingoittaa lapsiaan ja lastensa perhettä. Eivät ole siis normaaleita. Yleensä joku luonnevika tai mt-ongelma ehkä taustalla näillä häiriköillä.

Vierailija
26/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehestäsi tykkäät, et tietenkään eroa. Miehesi saa laittaa äidilleen rajat, mutta ei tietenkään voi täysin lyödä välejä poikki omaan äitiinsä.

Todellakin voi, ja pitää. Mulla esim äiti riehui, uhkaili, solvasi ja tämä kohdistui paitsi minuun, myös lapsiini.

Vierailija
27/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija7 kirjoitti:

Miehen uutta nykyistä? Provoti-provo, sittenkin. Hiton, ap.

Hups kirjoitin vahingossa väärin. Siis miehen veljen nykyistä tyttöystävää. Ap

Vierailija
28/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kukaan eronnut tuon takia, mutta kyllä miehesi pitää keksiä keinot, jotta se ei häiritse teidän perheen elämää mikäli haluaa olla äitiinsä ja siskonsa yhteydessä.

Mies voisi ensitöikseen ottaa ulkopuolista apua ja sibä voit auttaa etsimään tahon, jossa miehesi voi keskustella ammattilaisen kanssa kun/jos hän ei pysty itse näitä ratkoa.

Eräs tuttava perhe joutui katkaisemaan täysin välit tyranni vanhempiinsa. Vanhemmat eivät millään ymmärtäneet etteivät voi tulla määräilemään heidän elämää eivätkä kunnioittaneet pyyntöjä olla puuttumatta. Koko perhe alkoi oireilemaan näiden vanhempien sekaantumisista ja määräilystä, joten ei ollut vaihtoehtoja. Sairaitahan tällaiset tapaukset ovat, jotka eivät ymmärrä ettei aikuisen ihmisen elämää voi mennä määräämään vaikka olisi oma lapsi.

On kokemusta, omat vanhemmat on erittäin häiriintyneet, toisella heistä vakava persoonallisuushäiriö, tuhoavaa ja toksista käytöstä, myös väkivaltaa.

Vaikka mitä kiusaamista oli, viimein välit poikki. Ja kiusaaminen, uhkailu jatkui vielä sen jälkeenkin.

Osa vanhemmista on sellaisia jotka yrittää vahingoittaa lapsiaan ja lastensa perhettä. Eivät ole siis normaaleita. Yleensä joku luonnevika tai mt-ongelma ehkä taustalla näillä häiriköillä.

Kumpa ihmiset tajuaisivat tämän.. Ei se ole mikään automaatio välttämättä, että ihminen tahtoisi hyvää toiselle vaikka kuinka on perheenjäsen. Toiset on juuri mielenterveysongelmaisia tai luonnevikaisia niin kuin miehen perhe on. Mieskään ei itse tunnu aina tajuavan, että perheensä ei tahdo hyvää. Äiti on hyvin manipuloiva esimerkiksi. Ap

Vierailija
29/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki välillä pystynkin unohtamaan koko hullun perheen, mutta sitten taas mies vaatimassa, että minun oltava tekemisissä vaikka äitinsä kanssa. Ap

No sanot että et ole. Ja että miehen on ihan turha raportoida sinulle niitä äitinsä haukkuja.

Ja miehen ohjaisin terapiaan, on selkeästi jäänyt kehitys kesken ja irtiotto tekemättä. läheisriippuvainen.

Mies todellakin on läheisriippuvainen.. Näin olen päätellyt, kun ei pääse irti äidistään. Ap

Vierailija
30/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein kuulen, kun mies puhuu äitinsä kanssa puhelimessa ja alkaa puolustaa minua tai sanoo, että lopeta ja hän sulkee nyt puhelimen. Siitä tiedän l, että jauhaa minusta. Ap

Vierailija
31/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli tuollainen asioihin sotkeutuja. Ja isä peesas. Ei siinä auta vaikka laittaa välit poikki. Luonnehäiriöinen löytää kyllä keinon häiriköidä. Perättömien juttujen levittäminen ympäristöön, erityisesti sukulaisille. Maineen pilaaminen. Yhteydenotot työnantajiin, vuokranantajiin, opiskelupaikkaan. Jos ei nekään auta tehdään lasuja ja rikosilmoituksia keksityistä asioista.

Vierailija
32/32 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kannattaa ilmaista itseänsä selvästi. Sanoo mitä ajattelee äitisi toiminnasta ja sanoo suoraan että jos ei p-jauhaminen lopu, miehesi ei tule olemaan missään yhteydessä IKINÄ!

Kompromissi ei auta jos 100% oikeassa, se on luovuttamista.