Onko nyyttikestit (nyyttärit) nykyään yleinen tapa?
Lapset harrastavat niitä (omat lapset menneet kaverille esim. sipsipussin kanssa katsomaan leffaa sovitusti) ja opiskelijaporukoissa kai, mutta harrastaako aikuisetkin nykyään?
Naapurissa olen saattanut piipahtaa omat juomat (yksi) mukana, mutta eväitä en sen kummemmin ole vienyt. Ja jos ihan vartavasten olen kutsuttuna mennyt jonnekin, olen saattanut jotain tuliaisia viedä, mutta ne on nimenomaan isäntäperheelle ja laittavat jakoon, jos haluavat. Itse en ole koskaan järjestänyt.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Köyhät näitä harrastaa.
Niin lapset ja opiskelijat mainittu myös, sulla taitaa olla kokemuksia köyhänä nyyttäreiden järkkäämisestä, kun tiedät.
Ei tosialämässä, mutta palstalla kutsu kylään tarkoittaa yleensä sitä, että isäntäperhe tarjoaa tilat ja astiat, vieraat tuovat ruuat ja juomat.
Meillä teinit pitää nyyttäreitä kavereittensa kanssa. Ei alkoholia ollenkaan, vaan limsaa, sipsejä, karkkeja ja leffa.
Kyllä sillä meiningillä usein mennään. Esim ollaan usein viety salaatti tai "perunat"
Joillakin jopa yo-juhlat on nyyttärit eli jo kutsussa mainitaan, että tuo tullessasi (ja tule ajoissa) alkumaljojen kuohuviini.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin jopa yo-juhlat on nyyttärit eli jo kutsussa mainitaan, että tuo tullessasi (ja tule ajoissa) alkumaljojen kuohuviini.
Tää on kyllä nolo.
Eli nyyttikset eli nyytit. Nyytit täynnä. Säkit täynnä. Pimpelipom.
Me tykätään muutamien ystäväpariskuntien kanssa järjestää joitain kertoja vuodessa illan viettoja, joihin sovitaan teema, ja mitä kukakin tekee (esim. joku tekee alkuruuan, joku pääruuan, joku lisukkeet, joku jälkkärin).
Myös esim. ihanassa Bella Table -podcastissa ovat tuota tapaa usein suositelleet sen yksin järkkäilyn lisäksi :)
Miesten saunailloissa noita monesti järjestetään.
Usa:ssa 40 vuotta siten oli kyseinen tapa.Oltin siellä lomalla minä äiti,tytär ja poikani.Poikani kumitäti maksoi puolisonsa kansa matkamme ja 1kk.lomamme siellä. Menimme pii laksoon asunto alue, Usan kansallispäivää vietää ja ei mihinkään köyhään perheeseen !Kuten ei olut köyhiä poikani kumitäti. Niin siellä jokainen toi jotain syötävää,krillattava ymm.Tuomiset jokaisen kanssa sovittu etukäteen.Henkilöitä paikalla varmaan 50 ? Itse yritin perinnettä Suomi jatkaa sisarustemme kanssa. Koska kaikki perhelisiä ja työ elämäkin .Tapasimme 1 kerta kuukausi yhdessä, vuorotelle toistemme kodit kaikki..Heillä toki puolisot. Kauhea puhe juoruaminen selän takanani .Nyt se on nin köyhä ei varaa siskoille tarjota mitään. Idea oli vain jokainen tuo kahvipöytään jotain.1 ihmisen ei tarvitse tehdä kaikkea.Kun ennen piti olla pöydässä 7 sorttia tarjottavaa!
Vierailija kirjoitti:
Usa:ssa 40 vuotta siten oli kyseinen tapa.Oltin siellä lomalla minä äiti,tytär ja poikani.Poikani kumitäti maksoi puolisonsa kansa matkamme ja 1kk.lomamme siellä. Menimme pii laksoon asunto alue, Usan kansallispäivää vietää ja ei mihinkään köyhään perheeseen !Kuten ei olut köyhiä poikani kumitäti. Niin siellä jokainen toi jotain syötävää,krillattava ymm.Tuomiset jokaisen kanssa sovittu etukäteen.Henkilöitä paikalla varmaan 50 ? Itse yritin perinnettä Suomi jatkaa sisarustemme kanssa. Koska kaikki perhelisiä ja työ elämäkin .Tapasimme 1 kerta kuukausi yhdessä, vuorotelle toistemme kodit kaikki..Heillä toki puolisot. Kauhea puhe juoruaminen selän takanani .Nyt se on nin köyhä ei varaa siskoille tarjota mitään. Idea oli vain jokainen tuo kahvipöytään jotain.1 ihmisen ei tarvitse tehdä kaikkea.Kun ennen piti olla pöydässä 7 sorttia tarjottavaa!
Miten joku voi kirjoittaa näin epäselvästi?
Vierailija kirjoitti:
Miesten saunailloissa noita monesti järjestetään.
Kerrotko tarkemmin niistä?
Pidän paljon pieniä juhlia, joihin en oleta kenenkään tuovan mitään. Kaikki kuitenkin kysyvät, mitä voisivat tuoda. Jos keksin jonkun tuomisen pöytään, niin sanon sen. Kaikki tuovat aina viiniä. Minusta on hienoa, että ystäväni huomioivat minut ja kutsuni. Ja ihan kohtuullista muutenkin, koska olen aina se, joka juhlia järjästää.
Köyhät näitä harrastaa.