Mökkimme lähimetsissä on ilmeisesti karhuja, mutta metsänomistaja ei aio tehdä asialle mitään
Metsänomistaja on jo vanha mies ja selittää vaan, että karhu on osa Suomen luontoa. Tosi kiva mökkeillä siinä sitten, kun saa pelätä lasten puolesta. Eipä viitsinut mökin aikaisempi omistaja sanoa asiasta. Poliisillekin soitin monta kertaa asiasta, mutta mitään apua ei ole tulossa.
Kommentit (54)
Mökkeilette ja annatte karhun vaellella metsässä rauhassa. Ruokaa tai roskia ei kannata ulkona säilytellä, mutta eiköhän ne karhut teidän muuten anna rauhassa olla.
Itse asuin maalla ja meillä oli karhuja lähimetsässä. Jos pelotti, niin laitoin puhelimesta musiikit täysille kun kävelin yksikseni. Ei tullut silloin karhuja.
Kerran töistä kävellessäni kuulin karhun murahtelut vierestäni metsästä. Vaihdoin vain tien puolta ja jatkoin matkaa, sain kulkea rauhassa. Tassunjälkiä oli aina silloin tällöin pihallamme, mutta en minä silti karhuja nähnyt
Vierailija kirjoitti:
Ota vahtikoira tai karhukoira.
Eka järkevä idea.
Meillä naapurissa on ihmisiä, ne eivät kyllä kuulu Suomen luontoon. Maanomistaja ei tee niillekään mitään!
No kyllä minä ainakin ymmärrän ap:ta, meilläkin mökillä kulkee lähellä karhuja, en minä sellaiseen halua törmätä jos ei oo pakko. En pelkää erityisesti kuitenkaan asiaa vaan mökkeilen normisti. Enemmän pelkään lähitienoolla kulkevaa vähän erikoisen oloista miestä joka on tunkeileva. Tiedän myös että joku on joskus heilunut puukon kanssa lähitienoolla. Vakavasti olen pohtinut että voisi lukita mökin ovet yöksi.
Laita Thremacell kaulaan ja paukuta kattilankansia yhteen kun liikut metsässä.
Toivottavasti olet trolli, en jaksa noin tyhmiä ihmisiä.
Painu sinä helvettiin sieltä ja jätä luonto rauhaan. Barmaan oot joku huvila ja huussi-persoona, kaikki sileeks ja betonia tilalle, ettei vsan paha luonto pääse pihalle edes ötökän ja pusikon verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kuulin, et joku oli vienyt radion mökin lähimetsään karhuja karkoittamaan. Ei ne karhut teitä halua vaan haluavat pysyä omissa oloissaan.
Jos taas karhun ampumista suunnittelet, niin se on luvanvaraista hommaa.
Auttaako tuo radio? Ap
Riippuu karhusta ja asemasta. Ylen ykkönen karkottaa karhut ja oravat. Suomipoppia taasen karhut istuu kuuntelemassa puolikaaressa istuen - varsinkin jos Hussi ja Jaajo on äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sellainen provo?
Toivottavasti
Ei se ole mikään leikin asia. Asiasta pitäisi lähettää valtakunnallinen vaaratiedote!
Toivottavasti otson perhe saa teistä hyvän aterian.
Eihän se metsän omistaja niitä eläimiä omista. Kysy vaikka sekopäät vihreiltä.
Sudet syö ja mitään ei saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kuulin, et joku oli vienyt radion mökin lähimetsään karhuja karkoittamaan. Ei ne karhut teitä halua vaan haluavat pysyä omissa oloissaan.
Auttaako tuo radio? Ap
Kyllä se auttaa, vanha kikka metsässä liikkujilla. Jos sattuu tuulemaan väärästä suunnasta, niin karhu ei haista ihmistä tarpeeksi ajoissa, mutta havaitsee sitten kuulon perusteella ja väistää. Karhu pyrkii aina väistämään ihmistä ellet osu emon ja pentujen väliin.
Meirän kylällä nähdään AINA kiukkuinen karhu parhaimilla marjapaikoilla.
Rakenna pihaan kanahäkkiverkosta koppi ja lomaile siellä.
Saksofoni ja kitara houkuttelee ainakin lehmiä puoleensa, joten mistä sen tietää vaikka karhujakin. Eli musaa ei kannata soittaa.
Karhu hyökkäsi muutama vuosi sitten ihmisen kimppuun tuossa lähellä. Onneksi oli turvakengät jalassa, kun karhu puri jalasta. Karhu lähti pois kun ei hampaat pystyneet turvakenkiin.
Minä asun lähiössä ja täällä liikkuu jatkuvasti kissoja, jotka ovat saalistuseläimiä.
Mitä AP ajattelet että se metsänomistaja voisi sitten tehdä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Kivasti ajateltu. Nyt voi karhukin kuunnella säätiedotuksen.
Luuletteko että kukaan myöntäisi aplle aseenkantolupaa...