Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi kuin ihmetellä kuinka sairas suhde joillain on alkoholiin. Viittaan tissutteluketjuun.

Vierailija
17.10.2006 |

Siis jos joku tuonne tosissaan kirjoittaa että on haitallista juoda pullo tai kaksi olutta niin en voi kuin ihmetellä millainen alkoholisti on kyseessä??!!

Kyllä se on ihan sama aikuisella juoko kaksi lasia maitoa vai kaksi lasia olutta. Ellei alkoholi sitten ole todella suuri ongelma ja siksi täysin vältettävää.

Päivittäistä tissuttelua en puolustele, mutta rajansa niuhottamisellakin. Alkoholia voi juoda, se on jopa terveellistä!! Ei se ole mikään kauhea piru joka tuhoaa jo kun näkee viinapullon.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli vähintäänkin suurkuluttaja, jos ei ihan alkoholisti. Joka ilta oli olutpullo kourassa sohvalla sillä seurauksella että lapsi jo kaksivuotiaana höpötti iloisena kaupassa kaljaosaston kohdalla:" Äiti! Totta iti tykkää! Ottetaan itille kajjaa!" . Ja kivaa on äidin olla ostoksilla? Ja tämä tapahtui siis joka kerta juomaosaston kohdalla.

Vierailija
2/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa on jatkunut jo monta vuotta, enkä näe siinä mitään kamalaa. Mies osaa käyttää alkoholia asiallisesti eikä tule koskaan kännissä kotiin, vaikka olis ollut jossain iltaa istumassa. Itse taas en tissuttele koskaan ja vedän sitten muutaman kerran viinaa oikein kunnolla. Miehen suhe alkoholiin on paljon fiksumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on lähinnä enemmän sääntö kuin poikkeus että se lasi tai pari joskus juodaan. Onko noi jotain maalla asuvia, kouluttamattomia tyyppejä, jotka elää ihan jossain eri maailmassa?? Sivistystasosta kertoo kyllä aika lailla tuollainen nipotus! Ymmärrän jos jollain on alkoholistitausta tms, ja sen takia ei juo, mutta muuten en kyllä tajua. Huh.

Vierailija
4/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole kokenut ongelmaksi, enhän itsekään ole alkoholisti, vaikka kotonani onkin juotu samoin tavoin.

Vierailija
5/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

enpä ole kokenut ongelmaksi, enhän itsekään ole alkoholisti, vaikka kotonani onkin juotu samoin tavoin.

Alkoholistiperheessä tai absolutistiperheessä lapselle jää väistämättä kierotunut kuva alkoholista, joka voi johtaa jopa lapsen omaan alkoholismiin aikuisena.

Vierailija
6/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän itse alkoholistin lapsena, että asia herättää voimakkaita tunteita mutta rajansa kaikella. yhden kaljan ottaminen vaikka joka arki-ilta on ihan yhtä luonnollinen asia kuin takamuksen pyyhkiminen tai iltatee. täällä alkoholi jo sinänsä on täysin tuomittavaa, vaikka se alkoholin merkitys keskioluessa (jos ottaa yhden tai kaksi) on maussa, ei siinä, että aikuinen ihminen tulisi humalaan.

mun mielestäni on hyvä, että lapset näkevät kotona sitä kohtuukäyttöä ja sivistynyttä sellaista. kenenkään käytös ei yhdestä oluesta muutu eikä siitä seuraa vastuuttomuutta eikä myöskään krapulaa.

alkoholin väärinkäyttö on TÄYSIN eri asia. joillain kohtuukäyttö voi riistäytyä käsistä mutta suurimmalla osalla ei. viini ja olut ovat ruokajuomia siinä missä muutkin. ihmettelen joidenkin todella sairasta suhtautumista alkoholijuomiin enkä puhu nyt alkoholisteista.

Vierailija
7/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että omaan alkoholikulttuuriini kuuluu lasi-pari viiniä viikonloppuisin tai vaihtoehtoisesti saunakalja. meillä ei kumpikaan vanhemmista koskaan (!) juo itseään humalaan eikä rellestä baareissa. että kyllä sairaan mallin nähneestä voi kehittyä ihan tavallinen terveesti alkoholiin suhtautuva ihminen...

Vierailija
8/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole suurkulutusta, niin mikä sitten?

Jaanpa tässäkin ketjussa oman tarinani, ettei korkeastikoulutetuista kaupunkilaisista ja heidän sivistyneestä alkoholinkäytöstään saisi liian ruusuista kuvaa:

" Täytyy myöntää, että mopo on karannut käsistä. Kun imetin, istuin lasten nukahdettua sohvalle ja join pullon ykkösolutta. Se oli kuin palkinto hyvin suoritetusta työstä. Imetyksen loputtua ykkösolut vaihtui keppanaksi. Aivan liian usein juon pullon tai kaksi, kun lapset nukahtavat. Myös viiniä juon joskus, mutta sitä tulee helposti juotua liikaa ja aamulla on krapula. Viikonloppuisin juon humalahakuisesti. Baareissa en käy lainkaan ja aina olen aamulla herännyt lasten kanssa, mutta morkkis on kauhea. Mieheni haluaa, että olutta on aina kaapissa. Itse jättäisin sen mieluusti ostamatta, ettei tulisi kiusausta juoda. Tiedän, että pystyn halutessani olemaan juomatta, mutta ongelma onkin siinä, etten halua! Painokin on noussut monta kiloa. Lapset eivät juomistani yleensä näe. Jos kuitenkin heräävät, kun lasi on kädessäni, en rupea sitä piilottelemaan. Vielä ainakin suhtautuvat asiaan mutkattomasti.

Pelottaa, mihin tämä kaikki johtaa. Siskoni on viiden lapsen yksinhuoltaja ja alkoholisti. Olen nähnyt, miten viina voi viedä naisenkin mennessään. Kiroan mielessäni mäyräkoirat ja alkoholiveron alen. Tätä menoa koko Suomi hukkuu viinaan..."

www. paihdelinkki. fi

Vierailija
9/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikeen korkeestikouluttuja, salli mun nauraa

Vierailija
10/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti laukkunsa sisällön kun oli käynyt kaupassa hakemassa evästä. Kolme viinapulloahan siellä oli. Mutta kun viina ei ole alkoholia ja vain juopot juo kaljaa... Niin, että hän oli akateeminen tissuttelija : )

Vierailija
11/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kun ollaan, niin karussa tosielämässä kovin harva on kohtuukäyttäjä (toki heitäkin on, mutta ovat vähemmistö, ihan niinkuin homot). Kyllä vaan suurin osa käyttää alkoholia silloin kun on tarkoitus hankkia pieni iloinen hiprakka tai perseet olalle-kännit. On tietysti kiva väittää muuta. Eikä koulutustaso vaikuta tähän pätkääkään, paitsi ehkä siten, että akateemiset brassailevat enemmän viineillä ja harrastavat erilaatuisia konjakkeja rahvaan tyytyessä kaljaan ja kossuun. Mutta sama känni on silti lopputuloksena.

Vierailija
12/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen HUMALTUNUT.

Toleranssi kasvaa jos juo usein.

Vapaa viikko ja lapsi ei TODELLAKAAN ole kotona humalaisen äidin kanssa vaan mummilla.

Vierailija
13/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enivei:

- kun jankataan toleranssista, tulee huomioida. ko. henkilön kuukautiskierron sykli ja luonnollisesti se, miten ko. henkilö on aiemmin päivällä syönyt. Hormonitasot vaikuttavat alkoholin herättämiin tuntemuksiin kuin semminkin se, mitä ko. henkilö on syönyt/juonut/nukkunut. Eli ei voida liestää, että " kahden siiderin jälkeen oon jo ihan pöffelössä.."

Vierailija
14/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joskus se kaksi kepukkaa pukkaa pöffelöä, joskus taas ei...

Vierailija
15/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuule ilman syklejä tämä on fakta. Olen juonut ennen lasta runsaasti ja silloin 6pack pohjina ei tuntunut missään!

Nyt, kun juon " vain" noin kahdesti kuukaudessa tilanne on tämä. Eli 2 annosta alkoholia ja kyllä on jo huymaltunut

Vierailija
16/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän kirjekurssiakatemian tämäkin korkeasti koulutettu kaupunkilainen on käynyt.

Vierailija
17/17 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota dille edes sen verran asioista selvää, että tiedät alkoholin vaaroista sen, mitä 12 sentin lasillinen tekee elämänhallinnalle suhteessa maitolasilliseen.

Teillä todella on hyvin hyvin sairas suhde alkoholiin.

Vaarallisempaa on taatusti deodorantin käyttö, siinähän on raskasmetalleja... ;) Pelkäätkö dödöäkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän